Aihe: Raumanmeri 04: Dingo
1
FatSam
26.09.2004 17:34:36

Tänään Kakkoselta klo 22.30 tulee tämä. Pakko kattoo, koska olin todella kova Dingo-fani joskus ensimmäisillä luokilla -85-86. Ja vieläkin pystyy kyllä ihan hyvin bändiä kuuntelemaan.

Tuo comebackien määrä alkaa kyllä olla ihan kunnioitettava, nythän Nipa ei saanut enää kuin Even mukaan vanhoista soittajista. Kyllä se ensimmäinen paluu oli vielä silloin -90-luvun alussa ihan perusteltu, tuli uusi levy ja kaikkea, mutta nyt alkaa kyllä vähän rahastus haista. Kyllä Dingo silti vielä joskus täytyy livenä nähdä, vaikka sitten tällä köyhän miehen kokoonpanoolla. Keitä siinä edes soittaa?
FatSam - the most man of them all.
Rattata
26.09.2004 17:35:14
Voishan sen tsekata.
"Take seven aspirins and call me in the morning"
Vilhelmus
26.09.2004 19:31:29

Haukuttiin Aamulehdessä ihan helvetisti.
Ite seurasin kyseisen keikan paikanpäältä, ja siellä tunnelma oli aivan katossa, itsekin tuli kavereiden kera oltua täysin fiiliksissä! Eli pakko kahtoa! Varmaan nauhallekin..
"Akvaari jossei o kaloja eikä vettä vaan hämyheikkeijä."
- Steelin kuvaa terraariota
-Mickill-
26.09.2004 20:59:03
Tää on ihan pakko nakki, varmasti katson siis. Olin Dingoa Ankkarokissa 2000 katsomassa ja silloin keikka oli ainakin loistava, kaikissa biiseissä tuli yleisönhuudatuskohta yms.
Rupee kyllä jo tuntumaan aika kuivuneelta idealta tää uusin comebackyritelmä kun mukana ei ole kuin Nipa ja Eve.. No kyllähän ne silti kivasti rahaa varmasti repivät tollakin kokoopanolla.
Jos mä sanon et tappakaa mut ei se tarkota sitä että teidän pitää kastella miun housut -Tuntematon, Ilosaarirock 2003-
overtake
26.09.2004 23:11:44
Pakko se on tunnustaa. Kyllä Dingo rokkaa!

Soittiko ne Apinatarha biisiä tässä? Se on aivan ykkönen.

Huomenna tulis uusintana ku en alusta asti nähny...
It's such a fine line between stupid, and clever.
Vilhelmus
26.09.2004 23:19:55

Voi hemmetti, ei ois pitänyt kattoo, latisti vähän muistoja kesältä. Neumann laulo niin helvetin huonosti, argh. Livenä kuulosti ehkä nousuhumalasta ja tunnelmasta johtuen paremmalta.

Mutta ne biisit, ne todellakin elää. Aivan uskomattomia biisejä ja hyviä tekstejä. Ja jengi täysillä mukana. Sitä fiilistä, mikä paikanpäällä oli, ei pysty sanoin kuvaamaan.
"Akvaari jossei o kaloja eikä vettä vaan hämyheikkeijä."
- Steelin kuvaa terraariota
NHR
26.09.2004 23:28:41

Pertin laulut menivät kyllä NIIN reisille kautta linjan, että voi voi... Eikä äijien äänet muutenkaan vähempää vois yhteen sopia.

Ihan ekan levyn jotku biisit toimivat silti hyvin, kuten vaikka joku Nahkatukkanen tyttö, tai Lähetyssaarnaaja.

Ketä ne muut soittajat nyt sitten olivat? Nimet tuli lopussa, mutta meni vähän ohi. Oliko se kitaristi se jätkä siitä Tommi Läntisen vanhasta bändistä?
Oijoi, toi oli loistavaa! Nauraisin jos osaisin. - MrQ
musa
26.09.2004 23:33:38
Jeah, kova meininki. No joo. Mä en ole koskaan diggaillut Dingosta juurikaan, mutta arvostan silti yhtyettä kovasti. Pari loistavaa sävellystä ja lyriikatkin osuvia. Ja ennen kaikkea tietysti mahtava ura!

Mut toi Pertsan laulu. Voe voe. Aika hämäriä ääniä sieltä välillä putkahteli. Mut ei se mitään. Juhannusyleisö tykkäs ja se on pääasia. Se on se fiilis! Mut en mä pitänyt.
"Etkö laittaisi mun sormustain..."
-Spade-
27.09.2004 09:43:03
Oliko se kitaristi se jätkä siitä Tommi Läntisen vanhasta bändistä?

Joo, Hombre Lampinen on miehen nimi. Lopputeksteissä tosin luki Hombre Laitinen.

Eipä tuo tosiaan telkkarin kautta kovin hääviltä kuulostanut, Hombren kitaroinnista tosin tykkäsin. Paikan päällä pikku nousuhumalassa olisi varmaan toiminut ihan eri tavalla.
Mongo mogo! Bingo bango bogo!
AP
27.09.2004 10:04:56
Tässä juuri näkee, että Dingo on sinänsä aikaan sidottu juttu, että ainakin minulle tuli keikasta vähän paha mieli. Bändi toimi OK, mutta ei nipan laulu ja ulkoasu oikein istuneet materiaaliin.

Kaikesta huolimatta väitän, että Dingo on yksi suomalaisen rockin tai popin merkittäviä juttuja -- vaikka tälläkin sivustolla joskus saa rivien välistä lukea, että mikään mikä on suosittua, ei muka voisi olla tärkeää.
K100 #7
FatSam
27.09.2004 10:11:41

Ihan ekan levyn jotku biisit toimivat silti hyvin, kuten vaikka joku Nahkatukkanen tyttö, tai Lähetyssaarnaaja.

Paitsi Nahkatakkinen Tyttö taitaa olla kakkoslevyltä, nusnus. Biisit oli hyviä ja yllättävän hyvin vedetty, paitsi Pertin osalta. Olisi varmaan kannattanut vähän miettiä biisien vetämistä matalampaa, kun ei Nipa oikein päässyt noihin korkeimpiin nuotteihin. Soittiko ne Kunnian Kentät tuolla? Ihan Dingon paras biisi taitaa olla.

Yleisö näytti kyllä olevan hienosti mukana, ja sillä Hombrella oli hienoja keppejä, varsinkin se Gothic Lespa.
FatSam - the most man of them all.
NHR
27.09.2004 10:26:43

Paitsi Nahkatakkinen Tyttö taitaa olla kakkoslevyltä, nusnus.

No niinpä taitaa. Nyt kyllä vanhana Dingo-fanina vähän nolottaa.

Soittiko ne Kunnian Kentät tuolla? Ihan Dingon paras biisi taitaa olla.

Ei ainakaan näytetty, mutta kai se keikka oikeasti oli pirusti pitempi. Tai sitä taisit tarkoittaakin, kysyit paikalla olleilta siis? Enpä ollut tuolla juhannuksena.

Mun henkilökohtanen suosikkibiisi Dingolta on kyllä Aino, sitä ei vaan juuri koskaan missään soiteta.
Oijoi, toi oli loistavaa! Nauraisin jos osaisin. - MrQ
Anakonda*
27.09.2004 21:11:40
Täytyy sanoa että eipä kyllä kuulostanut hääviltä...
veeka
28.09.2004 15:56:06
NO justiinsa! Nipa ei koskaan ole ollut mikään häävi laulaja noin teknisesti ajateltuna, mutta RMJ:n keikka oli kyllä pohjanoteeraus. Ja joskus sentään on ollut lavakarismaa ja esiintymistä yleisölle, mutta nyt ei sitäkään. Olisi korkea aika laittaa pillit pussiin. Uutta materiaalia pitäisi äkkiä saada, se olisi ainoa keino säilyttää uskottavuus. Valitettavasti raha ratkaisee...
Onhan Cozy Powell mun iskä?
sirdickyj
28.09.2004 17:05:48
Olisi varmaan kannattanut vähän miettiä biisien vetämistä matalampaa, kun ei Nipa oikein päässyt noihin korkeimpiin nuotteihin.

Ei se siitä ollu kiinni. Kun ei osaa, niin ei osaa. Eikä ole koskaan osannutkaan. Paitsi säveltää, sitä on osannut muidenkin puolesta.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
FBI
29.09.2004 10:03:55
Männä kesän Kukkaisrockiin olin menossa ja kuulin kun Dingo aloitti. Kaukaa kuultuna ajattelin, että onko PA jotenkin vinksallaan vai mitä vittua, kun kuulostaa ihan hirveeltä.
Paikalle päästyni näin siellä lavalla turvonneen Neumannin ja se PA oli ihan kunnossa, mutta Nipa ei. En tiedä oliko syynä känni vai kokkeli, mutta ei osunut laulu kohdalleen sitten millään.
Tajuais nyt lopettaa, niin joku vois vaikka unohtaa nämä viimeaikojen yritykset ja muistaa vaan sen oikeesti merkittävän 80-luvun Dingon.
Tikru.
08.11.2004 15:25:54
Mutta ne biisit, ne todellakin elää. Aivan uskomattomia biisejä ja hyviä tekstejä. Ja jengi täysillä mukana. Sitä fiilistä, mikä paikanpäällä oli, ei pysty sanoin kuvaamaan.

hyvin sanottu!

itselle kävi vähän sama homma jonku puhdas elämä konsertin kanssa. siellä oltiin dingoa diggailemassa ihan täysillä ja jälkeenpäin telkusta kuulosti aika heikolta se meno.

raumanmeren keikan seurasin kyynelsilmin sohvannurkasta. biiseissä vaan on sellaista jonkinlaista ajattomuutta, niitä jaksaa levyltä kuunnella vuodesta toiseen. keikat nyt on vaan nykyään sellasia johdettuja yhteislaulutilaisuuksia.
Kaikki masennus johtuu itsesäälistä. Itsesääli johtuu siitä, että ihmiset ottaa itsensä ja elämänsä liian vakavasti.
Raipe
08.11.2004 15:36:47
Kamalaa sontaahan tuo Dingo on.
Olisivat voineet jättää sen kambäkin tekemättä.
Ilmiönähän tuo on vähän niinkuin BSB; kaikkihan sitä kuuntelee, mutta ei niiden musiikista siitä huolimatta kukaan oikeasti pidä.
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)