basistivol666 15.08.2004 13:13:43 | |
---|
ONGELMA: E:ni katkeaa todella helposti ja usein. Noin 2 kuukauden välein parhaillaan. D:ssä melki sama juttu: Katkeaa todella usein(vähä harvemmi kuin E). Soitossani E ja A(joka on kestänyt selkeesti paremmin) ovat kovimmassa käytössä. Käytössäni ovat D'Addardion kielet vahvuuksilla 050-105. Olen tarkastanut tallan ja satulan eikä niissä mielestäni ole mitään teräviä reunoja tms. Tekniikastani en ole sitten varma että onko se niinkään puhdas. Mikä sitten on puhdas ja mikä ei? Vai onko sellaista? Soitan vain suht' rankalla kädellä mutta en jaksa uskoa että liian kovaa kielille. Ei se nyt niin erityisen raaka tyyli ole loppupeleissä. Jos teillä olisi suositella joitakin muita tuon vahvuisia neljäkielisen kieliä, jotka kenties kestäisivät selkeästi paremmin, niin olisin kiitollinen! Ei helvetti! Tiedättekö jätkät mikä on kaikkein pahin? No italianpata...tai broileripyörykät...tai jos ne olis molemmat yhdessä...ei saatana siinähän ei supistaja sulkeutuis ollenkaa pitkään aikaan, kun sitä tulis ja tulis vaan yhtä kyytiä ja pitkään |
Niskamies 15.08.2004 13:16:26 | |
---|
Vaihda vaan Daddariot kieliin, suosittelen Rotosoundin swinbasseja, sulle ehkäpä teräksisiä. Sähköbassossa on kieliä. |
JE 15.08.2004 13:17:12 (muokattu 15.08.2004 13:17:50) | |
---|
Anna Plussa, niin saat kymmenen pistettä ja papukaija-merkin. :) |
basistivol666 15.08.2004 13:24:53 (muokattu 15.08.2004 13:25:36) | |
---|
Ei helvetti! Tiedättekö jätkät mikä on kaikkein pahin? No italianpata...tai broileripyörykät...tai jos ne olis molemmat yhdessä...ei saatana siinähän ei supistaja sulkeutuis ollenkaa pitkään aikaan, kun sitä tulis ja tulis vaan yhtä kyytiä ja pitkään |
Niskamies 15.08.2004 13:53:57 | |
---|
Sähköbassossa on kieliä. |
balzary 15.08.2004 14:02:26 | |
---|
laitatko ne oikeella tyylillä? mulla loppu kielien katkeeminen ku aloin miettiä mitä tein väärin niitä laittaessa. ja oma suositukseni on tietty ghs bass boomers. |
N_Bates 15.08.2004 14:05:49 | |
---|
Mistä kohdasta ne kielet katkeaa? Jos sieltä tallapalan kohdalta niin käytä bassoa jossain huollettavana tms. Niin, ja treenaa soittotekniikkaa. Ei se kielimerkin vaihto hirveästi vaikuta, kun about samaa kamaa noi kaikki on kuitenkin. (nyt kyllä tulee jotain intohimoisia kielimerkkimiehiä kimppuun, mutta iha nsama) Itselläni meni alkuaikoina kitarasta kieliä kovaa tahtia, mutta kummasti se vaan loppui kun oppi soittamaan paremmin. Bassossakin jos kieli katkeaa niin se on yleensä tilanne tyyliin kahden promillen känni ja "Jee, oon lemmy!!!" Stein und Brötchen! |
Niskamies 15.08.2004 14:34:07 | |
---|
Mistä kohdasta ne kielet katkeaa? Jos sieltä tallapalan kohdalta niin käytä bassoa jossain huollettavana tms. Niin, ja treenaa soittotekniikkaa. Ei se kielimerkin vaihto hirveästi vaikuta, kun about samaa kamaa noi kaikki on kuitenkin. (nyt kyllä tulee jotain intohimoisia kielimerkkimiehiä kimppuun, mutta iha nsama) Itselläni meni alkuaikoina kitarasta kieliä kovaa tahtia, mutta kummasti se vaan loppui kun oppi soittamaan paremmin. Bassossakin jos kieli katkeaa niin se on yleensä tilanne tyyliin kahden promillen känni ja "Jee, oon lemmy!!!" Itekkin ihmettelen tota kielien katkomista. ITe en ole kitaralla enkä bassolla vielä yhtään onnistunut katkomaan. Kannattaisi varmaan viedä se basso jonkun ammattilaisen katsastettavaksi, ihan vaan varmuuden vuoksi ettei siellä kuitenkin ole se terävä kulma jossain. Sähköbassossa on kieliä. |
poppamies 15.08.2004 19:11:13 (muokattu 15.08.2004 19:14:03) | |
---|
Itekkin ihmettelen tota kielien katkomista. ITe en ole kitaralla enkä bassolla vielä yhtään onnistunut katkomaan... No joo... sitä ollaan aikaisemminkin ihmetelty näillä palstoilla. Itse en siis ole koskaan saanut soittamalla poikki. Ja soittanut olen monta kymmentä vuotta. Tatsi on tosi kova ...(alkuaikojen heikkojen vahvistimien ansiosta). Kaikkia mahdollisia ja mahdottomia kielimerkkejä olen käyttänyt. Ei ole kielistä kiinni. Jos ei vika ole tallassa niin se on kitaran ja remmin välissä. "G-strings are for strippers" |
Jooba 15.08.2004 21:30:04 | |
---|
Mulla on katkennut ainoastaan D kieli ja se oli kans daddario ja nyt ostin uudet GHS kielet ja soitin samalla lujuudella niin ei katkennut... tosin eri bassolla... se kyl riippuu hyvin paljon soitto tekniikasta... jos paukuttaa täysillä niin luulen et kieli katkeaa... tai ainakin mulla katkesi... mut ei ole GHS vielä katkennut... saa nähdä katkeaako... on vikaa sekä kielissa että soittajassa... |
g1player 27.09.2004 10:57:58 | |
---|
Aksu et vaan osaa:D Kyl se on varmaan soittotekniikassa... Mulkin meni kitarasta kieliä alkuaikoina mut eipä me enää :D "kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa" |
L.Ruoska 27.09.2004 12:13:30 | |
---|
Mä katkoin kanssa E-kieltä kun alotin soittamaan. Sahasin niin infernaalisella runtulla niitä kieliä niin ainahan ne sitte vaa purkautu jostain kohtaa. Käytin sillon d'Addarioita ja ne on musta edelleen ihan jees vaikka GHS:ää on nykyään ollu käytössä. Kyllä ne lakkaa katkeemasta ne kielet kun treenaat vaan soittoa, rupeat saamaa parempaa soundia bassostasi pienemmällä väkivallalla niin sen huitomisen voi jättää lähinnä lavamaaneriksi =) Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =) |
BassMaster 28.09.2004 12:12:47 | |
---|
Elixirin NanoWebit on aika kovat. Niillä tulee soiteltua pitemmänki ajan. Jos vanhempasi eivät pystyneet saamaan lapsia, on hyvin todennäköistä, ettet sinäkään saa. |
Poerri 29.09.2004 00:21:33 | |
---|
Käsittääksein myös sillä on merkitystä miten kielen ruuvaa kiinni. Pointtina siis se, ettei heti tyrkkää tallaan/ihan mihin vaan sitä kielen ei-virityskoneistoon kuuluuvaa päätä jossa sijaitsee se pallukka, vaan jättää hieman löysää ja antaa sen pyöriä mahdollisimman pitkään sen pahuksen pallukan siis toisin sanoen ja vielä kerran selkeyttäen ei aiheuta kieliin turhaa vääntöä turhalla hötkyämisellä. Pahoittelen sepustuksen sekavuutta, palasin juuri katsomasta Nick Cavea ja päässäni tuntuisi olevan akvaario. Olen Lohjalla, asun Möljässä. |
Mulla on katkennu E kieli keikalla ja oli viikon vanha setti.Eilen kun vaihdoin toiseen milleriin uudet kielet niin D kieli oli valmiiksi aivan tumppu eli dead. Siltikään en vaihda merkkiä koska muuten ovat hyviä ja joka merkissä on noita maanantai kappaleita. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Aukikco 01.10.2004 13:38:32 | |
---|
Minä olen myöskin saanut kaksi kertaa GHS BB:n 045-sarjan E-kielen poikki. En hakkaa mitenkään poikkeuksellisen paljon, olisikohan sitten paska talla? Muut kielet ovat kyllä hyvin säilyneet. |
basistivol666 03.10.2004 10:27:26 | |
---|
Olen luultavasti löytänyt ongelmaani ratkaisun: Seurailin tallaa vaihtaessani myös aata (e:n lisäksi) jahuomasin tallapalois en selvää mutta huomattavan eron. E:n palassa kulmat olivat hieman kuluneet johtuen vahvemmasta kielisetistänä, jota käytän. Ei siis muuta kuin viila käteen ja onlman pitäisi olla pois päiväjärjestyksestä. Kattosny poika...
-Rauno Vormisto- |
2541 03.10.2004 12:32:07 | |
---|
Mulla on katkennu E kieli keikalla ja oli viikon vanha setti.Eilen kun vaihdoin toiseen milleriin uudet kielet niin D kieli oli valmiiksi aivan tumppu eli dead. Siltikään en vaihda merkkiä koska muuten ovat hyviä ja joka merkissä on noita maanantai kappaleita. Onko tuollaisissa tapauksissa mitään palautus tms. oikeutta? Eli uskooko kauppiaat soittajaa ja antavat uuden setin tilalle vai pitäisikö itse lähettää kielet valistuskirjeen kanssa takaisin tehtaalle? Maanantaikielet suorastaan raivostuttavat, onneksi ei kovin montaa kertaa ole sattunut kohdalle |