Aihe: Limaisimmat Jazz/Fuusio slovarit?
1 2 3
sub zero
28.09.2004 16:53:22
Ehkä ne tekee mtä huvittaa? Niissä on sentään biisejä ja melodioita.

No eihän se käytännössä eroa fuusiosta (josta pidän) välttämättä muuten kuin että smooth-jazzissa semmoista smooth-meininkiä ja "ylituotantoa" on viety paljon pidemmälle ja minusta ne ovat aika vesittäviä elementtejä. Vähän maanläheisemmät soundit ja ehkä jotain kokeilunhalua siihen sävellystyöhönkin niin on jo heti parempi.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
BaariMikko
28.09.2004 18:37:13

Ehkä ne tekee mtä huvittaa? Niissä on sentään biisejä ja melodioita.

Varmaan myös ne vanhoissa autonrämissään oksentelevat tekee mitä huvittaa...
Rahat vai kolmipyörä?
Pastilli?
Notefix
28.09.2004 18:43:02

smooth-jazzissa semmoista smooth-meininkiä ja "ylituotantoa" on viety paljon pidemmälle

Jesh, se on just hyvää! Kyllä noita alituotettuja on ihan tarpeeksi!

Vähän maanläheisemmät soundit ja ehkä jotain kokeilunhalua siihen sävellystyöhönkin niin on jo heti parempi.

Mä diggaan hyvin tehdystä melodisesta musasta. Ei joku maanläheisyys tai kokeilevuus tee musasta yhtään sen parempaa. Hyvä sikäli, että duunia riittää hyvin, kun kaikki muut haluaa tehdä juurevaa ja hikistä stuffia...Hoho!
My name is Baron, Notefix Baron "
BaariMikko
28.09.2004 18:57:33

Jesh, se on just hyvää! Kyllä noita alituotettuja on ihan tarpeeksi!

Toimenkuva: ylituottaja

Hoho. :>
Rahat vai kolmipyörä?
Pastilli?
Epämuusikko
28.09.2004 19:50:32
Note: Tuli selväksi!!! ei enää.....baarrr----fffllooogggghhh

Tuo Methenyn teksti oli kyllä tujua asiaa. Mies itse on tosin loistavan uransa aikana tehnyt myös muutaman "vyön alle"- fuusiostygen, mutta eipähän ainakaan ole nekrofiili!
Myytävänä Sabian AAX 20" Studio Ride!
Notefix
28.09.2004 20:14:43

Note: Tuli selväksi!!! ei enää.....

Sorry, niin kauan kun on snobbailevia muusikonalkuja, pitää vähän herjata:)

Itseasiassa pitäis jonkun jättää ne vähäisetkin jazzit pois ja ryhtyä tekemään smooth poppia!

Tuo Methenyn teksti oli kyllä tujua asiaa.

No, kerrankos sitä erehtyy viisaskin mies!

Ei armoa jazzareille multa!!! :)
BaariMikko
28.09.2004 20:21:40 (muokattu 28.09.2004 20:22:01)

Sorry, niin kauan kun on snobbailevia muusikonalkuja, pitää vähän herjata:)

Äläs nyt Note, ei kai sillä ettei pidä vähän viimeistellymmästä ja/tai suureellisemmasta soundimaailmasta jiiänee mitään tekemistä snobbailun kanssa ole?
Rahat vai kolmipyörä?
Pastilli?
Notefix
28.09.2004 20:31:39 (muokattu 28.09.2004 20:32:20)

Äläs nyt Note, ei kai sillä ettei pidä vähän viimeistellymmästä ja/tai suureellisemmasta soundimaailmasta jiiänee mitään tekemistä snobbailun kanssa ole?

Kyse on aika paljon laajemmasta jutusta. Joskus häiritsee sekä true rokkareissa ja jazzareissa se snobismi, joka nyt vaan paistaa läpi kaikessa. Ei siis pelkästään soundeissa. Jos joku nyt onnistuu tekemään jazzahtavaa musaa, joka iskee muillekin kuin sille prosentille diggareista, niin hyvähän se vaan on. Mun mielestä kaikelle on paikkansa!
BaariMikko
28.09.2004 20:32:11

Ja sitäpaitsi eihän tässä mun mielestäni ole mitään musaa väitetty huonosti tehdyksi, vaan ihan subjektiivisia mielipiteitä on tuotu esiin.
Rahat vai kolmipyörä?
Pastilli?
mr.muzak
28.09.2004 20:48:24
Ei mun mielestä tossa KennyG:ssäkään mitään pahaa ole. Miksi "jazz" genrenä pitäisi olla niin "pyhä" ettei sillä voisi rahastaa taviksia? Poppihan on nykypäivänä lähes 100%:sti rahastusta, hyvin pitkälle laskelmoitua viihdettä. Jos joku (kuten tässä KennyG) onnistuu tekemään muustakin genrestä laskelmoitua viihdettä kansalle, niin ei se musta vähennä itse genren arvoa, saati ko. genren yksittäisen taiteilijan arvoa.
Notefix
28.09.2004 20:52:19 (muokattu 28.09.2004 20:56:10)

Poppihan on nykypäivänä lähes 100%:sti rahastusta, hyvin pitkälle laskelmoitua viihdettä.

Jep, ja monesti ne poppibiisit ovat paljon parempia kuin nää true-taidejutskat, näin niinku subjektiivisena mielipiteenä :)

Se mua risoo kun jotkut yrittää kertoa kaikille muille mitä saa kuunnella ja mitä ei.

Toi oli itseasiassa mun pointti! Plus että jotkut yrittää kertoa mitä musaa saa tehdä.
mr.muzak
28.09.2004 20:56:56
Jep, ja monesti ne poppibiisit ovat paljon parempia kuin nää true-taidejutskat, näin niinku subjektiivisena mielipiteenä :)

Yhdyn tuohon, mutta jazztaidejutskapaskaa on kiva välillä soittaa, mutta ei kuunnella kuten...ööö...KennyG:tä!:)
hörhö
28.09.2004 21:29:19

Ei mikään slovari, mutta melkoisen limaista fuusiota kuitenkin. Notefixin musanäyte. Tämä oli kunnianosoitus.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Notefix
28.09.2004 21:33:09

Ei mikään slovari, mutta melkoisen limaista fuusiota kuitenkin. Notefixin musanäyte. Tämä oli kunnianosoitus.

Hoho! Pistin sen tätä varten! :)
BaariMikko
28.09.2004 21:39:32

Hoho! Pistin sen tätä varten! :)

En tiedä miks, mutta mulle tuli tuosta mieleen "Katson autiota hiekkarantaa".
Rahat vai kolmipyörä?
Pastilli?
mr.muzak
28.09.2004 22:09:03

Oisko vaikka siksi että melodian alku menee samalla tavalla?
Notefix
28.09.2004 22:13:13

Hoho, en mä sitä siitä ripannu!
mr.muzak
28.09.2004 22:17:04
Hoho, en mä sitä siitä ripannu!

En mä niin väittänytkään, mutta samalla tavalla se silti menee:)
Notefix
28.09.2004 22:19:06

En mä niin väittänytkään, mutta samalla tavalla se silti menee:)

Niin menee...pitää ihan miettiä mistä se ripattiin...ja mikä on originaali source hiekkarantaan! :) Fiilis menee kuitenkin 60-luvun loungeen, joka on aivan mahtavaa musaa!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)