Aihe: Oranssiklubi
1
Jabe
28.09.2004 14:12:14

Minkälainen keikkapaikka on Oranssiklubi Helsingissä? Perusinfot hain nettisivuilta, mutta haluaisin tietää vähän lisää .. Esim. minkälainen se sali on soittaa (kuinka iso? millainen akustisesti?) Entäs kävijät? Nuorta väkeä, varmaankin?

Kertokaapa lisää te, jotka olette siellä soittaneet tai bändejä käyneet katsomassa.

http://www.oranssi.net/
http://www.oranssi.net/klubi/
M.i.k.key
28.09.2004 14:13:36
Vanhaa saliahan ei siis enää ole. Tuosta uudesta tilasta ei mitään havaintoa.
My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Exhausted
28.09.2004 15:38:39

uudessa on hyvinkin paljon samaa fiilistä kuin vanhassa (kuumuus!) mutta paikka on muuten siistimpi. ehkä sijainti on pieni miinus. hieno paikka silti
kivi
28.09.2004 15:44:43
Liksaahan noista ei juuri saa, mutta ikärajattomalle keikalle ihan hyvä paikka. Mäkään en ole tuossa uudessa salissa keikkaillut (vanhassa kyllä useinkin), mutta paikalla lienee ihan toimiva PA, äänimies ja jonkinlaiset valot.

Yleisössä on sekä ala- että yläikäisiä, kannattaa varautua nopeaan poistumiseen, että ehtii niiden yläikäisten kavereidensa kanssa vielä oluelle johonkin. Ainakin mun kokemuksen mukaan kaverit on yllättävän helppo saada täsmäpiipahtamaan Oranssiin keikan ajaksi. Paikalla ei perinteisesti kauheasti nipoteta, eikä ketään varmasti puhalluteta, kunhan käytös on kohdallaan.

Ja saapahan pelata biljardia (vai snookeria?) keikkaa odotellessaan. Toi on useimmille aina ehdoton juttu limukeikoissa, niissä on kutakuinkin aina pöytä.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Beowulf
28.09.2004 16:27:20
Mukava paikka soittaa. Soittosali on mielestäni melkoisesti isompi/avarampi kuin Katajanokalla ollut ja lavakin on korkeammalla.

Biljardipöytä on mukava keikkaa odotellessa.
*Ei hyvää päivää*
Jabe
28.09.2004 16:44:35

Jep. Kiitoksia näistä lisäinfoista.

Kyselen vaan, kun JPB'lle kaipailen nopsalla aikataululla lisäkeikkoja. Ajetaan uutta matskua sisään yms. ... olisi hyvä päästä vetämään niitä ensin jonnekin vähän pienimuotoisempaan mestaan ennen suurempia koitoksia (ei tässä nyt missään stadioneilla olla vedettykään .. mutta tiedätte mitä tarkoitan :-)) Pistänpä siis Oranssiklubillekin sinkun ja saatekirjeen menemään.

Nih, ja yhteiskeikkoja saa ehdotella. Ensisijaisesti pääkaupunkiseudulla. Ja miksei muuallakin. (Mun nettisivuilta näkee ja kuulee millaisesta musasta on kyse, jos ei oo tuttua entuudestaan.)
taikakameli
28.09.2004 17:25:49
Olin muuten eilen tuola klubilla. Hyvältä keikkapaikalta vaikutti
paskaa
Jabe
28.09.2004 17:54:31

Minkä kokoinen se sali suunnilleen on? Jos se on täynnä yleisöä, niin onko siellä n. 50, n. 100, n. 200 hlöä ... enemmän?
Pieni rumpalipoika
28.09.2004 18:10:50

Sali on kohtuullisen kokoinen. Veikkaisin, että täytenä se vetää n. 250 ihmistä.

Mestana tuo on periaatteessa ihan ok. Eli pa toimii kohtuullisella tavalla ja perusvalot löytyy. Lava on riittävän iso ja siitä pääsee suoraan pienelle bäkkärille.

Sali on kaikuisa, eli läskin demppaavaa vaikutusta tarvitaan. Oranssi on aika pitkältä "teinimesta". Eikä sinne myöskään eksy ihmisiä sattumalta kovinkaan paljoa, joten bändin on itse se yleisö saatava.

Tarjolla poppareille on muuten mainiota vege-safkaa ja kaffetta.

Soundien kannalta hieman ongelmia muodostaa se, että lava on mallia "seurojentalo". Eli syvennys.

Mutta joo...kerran oon ollut tuolla vetämässä ja oikein symppis ja miellyttävä mesta.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Jabe
28.09.2004 19:45:13

Sali on kohtuullisen kokoinen. Veikkaisin, että täytenä se vetää n. 250 ihmistä.
OK. Enemmän kuin kuvittelinkaan.

Oranssi on aika pitkältä "teinimesta". Eikä sinne myöskään eksy ihmisiä sattumalta kovinkaan paljoa, joten bändin on itse se yleisö saatava.
Jep. Näin mä vähän kelasinkin.

Soundien kannalta hieman ongelmia muodostaa se, että lava on mallia "seurojentalo". Eli syvennys.
Mulla on vuosien kokemus seurojentaloista :-)
Jucciz
28.09.2004 20:22:38
Onpa kivan värinen klubi. :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)