Aihe: Uusi Eppu-levy ensi kuussa
1 2
HaloOfFlies
27.09.2004 20:43:33

No niin.. ensi kuussa se vihdoin ilmestyy, nimittäin uusi Eppu-levy. 29.10. on julkaisupäivä. Levyn nimi on Sadan Vuoden Päästäkin. Tämä on kyllä tapaus, kun Epuilta tulee 11 vuoden tauon jälkeen uusi lätty.
Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock
sirdickyj
27.09.2004 21:48:37
Toivottavasti kukaan ei osta sitä, ovat nimittäin niin ankeita olleet sen uuden levynsä julkaisusta kysyttäessä. "No se ehkä tulee tai sit se ei tuu". Hei hei Martti, juna meni jo. Sen yhdentoista vuoden tauon aikan on tullut musiikimarkkinoille myös yhtyeitä, joiden solistit IHAN OIKEASTI OSAAVAT LAULAA, joten Marttikin vois lakata arvostelemasta Mestareita Areenalla ja harjoitella äänenkäyttöään ennen heidän "spektaakkelimaisia" ja ylihinnooiteltuja keikkojaan.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Mika Antero
28.09.2004 09:14:40
Hienoa! Jos taso on sama kuin Suolaista sadetta -singlellä, niin hyvä tulee.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Jani The Rock
28.09.2004 10:37:42

Toivottavasti kukaan ei osta sitä

Sitä mäkin toivon. Menkää hyvät ihmiset ostamaan ennemmin Antti Tuiskun, Hanna Pakarisen ja Jani Wickholmin levyt. Ne on sentään ammattitaitoisia suomalaisen musiikin pitkän linjan kiintotähtiä ja tekevät Oikeaa Musiikkia oikealle levy-yhtiölle.

Vittuun tommoset Eput, jotka eivät ole ikinä saavuttaneet mitään missään. Rumiakin ovat, perkeleet. Kuka semmosia kuuntelee.
Don`t mess with the countryboys
Lonesome
28.09.2004 12:06:48
Vittuun tommoset Eput, jotka eivät ole ikinä saavuttaneet mitään missään. Rumiakin ovat, perkeleet. Kuka semmosia kuuntelee.

Kattelin eilen pitkästä aikaa Kaurismäkien "Saimaa-ilmiö"-leffan. Martti sätkytteli jo nuorena tautisesti eikä Torvinen kyennyt pysymään edes yhdellä jalalla kiinni lavassa. Outoa porukkaa. Polttivat tupakkaakin.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
aivokuolio
28.09.2004 12:18:08
Toivottavasti kukaan ei osta sitä, ovat nimittäin niin ankeita olleet sen uuden levynsä julkaisusta kysyttäessä. "No se ehkä tulee tai sit se ei tuu". Hei hei Martti, juna meni jo. Sen yhdentoista vuoden tauon aikan on tullut musiikimarkkinoille myös yhtyeitä, joiden solistit IHAN OIKEASTI OSAAVAT LAULAA, joten Marttikin vois lakata arvostelemasta Mestareita Areenalla ja harjoitella äänenkäyttöään ennen heidän "spektaakkelimaisia" ja ylihinnooiteltuja keikkojaan.

Oikeasti toivon että tuon kirjoittaja ei hykerrellyt tyytyväisenä "Lähetä kirjoitus"-nappia klikatessaan. Se olis jo aika surullista.
sirdickyj
28.09.2004 12:43:51
Oikeasti toivon että tuon kirjoittaja ei hykerrellyt tyytyväisenä "Lähetä kirjoitus"-nappia klikatessaan. Se olis jo aika surullista.

En hykerrellyt tytyväisenä, mutta olin kylä ihan tosissani siinä mitä sanoin. Arvasin, etä tästä tule sanomista, kun Eppuja kehtaa arvostella.

Selvennätäänpä hieman tuota lausuntoa;

Martti arvosteli kovalla kädellä Mestarit areenalla-projektia siitä, kuinka k.o. esiintyjät eivät ole "edes itse säveltäneet hittejään". Tämän jälkeen Eput teki itse muutaman areena/ jäähallikeikan, joissa ei ihan oltu parhaassa soittovireessä, eli oli unohdettu harjoitella. Mestarit olivat kumminkin hioneet ohjelmistonsa viimeisen päälle, säveltäjiä tai ei. Eikä se Marttikaan mitään ole säveltänyt, pitäisi päänsä kiinni vaan. Sanoittanut kyllä on.

Sitten; jos joltakin artistilta on ilmestymässä levy, niin ei ole tapana olla ylimielinen asiasta kysyttäessä ja alkaa vääntelehtiä kiusaantuneesti haastattelutilanteessa. Oletuksenahan on, että sitä levyä tulisi markkinoida ja innostaa ihmisiä levyn ostoon eikä tehdä siitä julkaisemisesta mitään salatiedettä. Voi edes sanoa että "toivottavasti se saadaan mahdollisimman pian kauppoihin" eikä antaa ymmärtää että vesi kielellä odottava yleisö olisi joku välttämätön paha siinä levyn julkaisuprosessissa, joka vittumaisuuttaan kyselee levyn perään.

Sitten vielä; eihän se Martti osaa laulaa yhtään, ja väheksyy vielä yleisöäänkin esiintyessään vaatteissa, joissa normaalisti mennään navettaan. Olisivat keikkailematta, jos se on niin vitun vastenmielistä kuin miltä äijien naamat näyttää. Torvinen, Aku ja Ruusukallio näyttävät kyllä koko ajan siltä, että on kivaa, joten eikun keikalle vaan, tekevätkin hommia onnweksi koko ajan sillä Screaming Thundersillaan.

Sitten vielä; Eput on kyllä tehneet aika helvetin hienoa musiikkia vaikka kuinka paljon, mutta nöyryys ja itseensä ja omiin tekemisiinsä suhtautumisen suhteellisuudentaju ovat kyllä hävinneet näillä parilla herralla pahasti.

Siis; toivottavasti kukaan ei osta sitä levyä, ei siksi, että se olisi huonoa musiikkia, vaan siksi että ovat niin ylimielisesti suhtautuneet asiaan itse ja siksi, että Martti on mulkku, joka ei osaa laulaa.
Mika Antero
28.09.2004 12:53:22 (muokattu 28.09.2004 12:59:49)
Minä olen aikanani täällä m-netissä taistellut näitten Eppujen, Popedan ja muitten vastaavien suomirokjunttien puolesta, enää en jaksa. Mitä väliä. Mutta sen verran täytyy taas sanoa, että jos artistin mahdollisen mulkkuuden tai epätoivottavan ulkonäön/-asun takia pitää ruveta levyjä boikotoimaan, niin aika vähiin ne ostettavat levyt sitten jäävät. Onkohan edes olemassa sellaista artistia, jota ei olisi vaikka täällä m-netissä mulkuksi tai kusipääksi mainittu?
sirdickyj
28.09.2004 13:15:33
Minä olen aikanani täällä m-netissä taistellut näitten Eppujen, Popedan ja muitten vastaavien suomirokjunttien puolesta, enää en jaksa.

Popeda on ihan eri juttu, eivät ole tehneet itsestään mitään puujumalia, ja kyllähän se Popeda toimii ihan eri malliin, yleisön arvostusta riittää. Nythän on kyse siitä taas kerran, että omat puheet pitäis olla balanssissa omien tekemisten kanssa, ja kun musiikintekijä nyt kumminkin on fanien heihin sijoittamista euroista riippuvainen, niin kyllä markkinahenkisyyttä pitäis riittää.
Mika Antero
28.09.2004 13:21:46
ja kun musiikintekijä nyt kumminkin on fanien heihin sijoittamista euroista riippuvainen, niin kyllä markkinahenkisyyttä pitäis riittää.

Ja sitten m-netissä päästäänkin sanomaan, että artisti on myynyt itsensä...
sirdickyj
28.09.2004 13:24:31
Ja sitten m-netissä päästäänkin sanomaan, että artisti on myynyt itsensä...

Niin, suo siellä, vetelä täällä!
Lonesome
28.09.2004 13:25:50
Martti arvosteli kovalla kädellä Mestarit areenalla-projektia siitä, kuinka k.o. esiintyjät eivät ole "edes itse säveltäneet hittejään". Tämän jälkeen Eput teki itse muutaman areena/ jäähallikeikan, joissa ei ihan oltu parhaassa soittovireessä, eli oli unohdettu harjoitella. Mestarit olivat kumminkin hioneet ohjelmistonsa viimeisen päälle, säveltäjiä tai ei. Eikä se Marttikaan mitään ole säveltänyt, pitäisi päänsä kiinni vaan. Sanoittanut kyllä on.

Eihän noita Martin lausuntoja "Nostureista" kovin mielellään ole lukenut, kun "nuoruuteni sankareilta" omia näyttöjä on tosiaan ollut kovin harvassa (viimeisen 20 vuoden aikana imo). Nuorina miehinä antoivat ymmärtää, että soittohommat loppuu, jos menee väkisin vääntämiseksi. Ne pitkät tauot jo alkuvuosina olivat juuri leipääntymisen estämiseksi. Toisaalta mies ei ole ennenkään katsellut ympärilleen kovinkaan aktiivisesti eli diggaillut muitten tekemisiä. Ramonesin jälkeen taisi diggailla Beach Boysia ja se jäikin siihen. ;)

Esim. 80-luvulla Martti haukkui Stevie Ray Vaughanin täysin pystyyn, kun olivat samoilla festareilla esiintymässä. Eput taisi kustakin Stevien Marshalleihin vessan puutteessa...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Mika Antero
28.09.2004 13:28:54
Niin. Onko artistin tehtävä miellyttää yleisöä? Tästäkin on kai väännetty täällä kättä monet kerrat. Minun mielestäni ei. Daideilija tekee taidettaan, yleisö ostaa jos ostaa. Ei niitä levyjä todellakaan ole kenenkään pakko hankkia eikä kenenkään tarvitse keikalle mennä.
sirdickyj
28.09.2004 13:47:40
Ei niitä levyjä todellakaan ole kenenkään pakko hankkia eikä kenenkään tarvitse keikalle mennä.

Näin juuri, siksi on myös oikeutettua esittää toive "toivottavasti kukaan ei osta sitä levyä".
sirdickyj
28.09.2004 13:51:30
Sitäpaitsi käsi sydämelle; väittääkö joku oikeasti, että ei Martin laulusuoritukset ole enintään vältäviä? Tämä välttävyys on korostunut entisestään muun bändin professionaalisuusasteen nousemisen myötä. Ja kyllähän se vaan silloin häiritsee, Akun tehtaassa ei vielä häirinnyt.
Mika Antero
28.09.2004 13:58:16 (muokattu 28.09.2004 13:58:34)
Toistan taas itseäni: Eihän se Martti mikään Caruso ole. Varsinkin telkkarista nähdyssä konsertissa -oisko ollut joku Raumanmeren juttu- hän lauloi aikas huonosti.

Mutta minun mielestäni kun Eppu Normaalin musiikin hienous ei ole kiinni laulajan teknisestä osaamisesta. Eikä soittajienkaan. Se on se viilis vissiin mikä siinä viehättää. Mutta nämä on nyt jo makuasioita, joita olen selvitellyt aikaisemmissa bändiä koskevissa viesteissäni. Over and out.

Ostan levyn.
voltasparta
28.09.2004 14:42:23
joo aiheen sivusta: saimaa-ilmiö dokumentti tai mikä lie on mahtava.
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Rattata
28.09.2004 15:18:18
Kyllä mä pidän Martin laulusta, paljonkin. Ei varmana suomen paras laulaja, mutta persoonallinen, jollaista ei toista löydy.

Toistamiseks menee, mutta Eppujen taika ei ole tosiaan Martin laulussa tai bändin uskomattomassa soittotaidoissa vaan yksinkertaisesti hienoissa biiseissä, johon voi varmaan jokainen suomalainen ainakin osittain samaistua.

Pidin kovasti "suolaista sadetta" -biisistä ja odotan innolla uutta levyä. Mielenkiintoista nähdä mihin lukuihin tämä levy pääsee myynnillisesti. Paljon se myy, se on varma.
"Take seven pastilli? and call me in the morning" IMIK #23
sirdickyj
28.09.2004 15:42:03
Eppujen taika ei ole tosiaan Martin laulussa tai bändin uskomattomassa soittotaidoissa vaan yksinkertaisesti hienoissa biiseissä, johon voi varmaan jokainen suomalainen ainakin osittain samaistua.

No toi on kyllä totta ja sehän on paljon se. Niinkuin Bruce tai Mellencamp ovat periamerikkalaisia, on Eput perisuomalainen ilmiö, ja hieno sellaisenaan.

Noi mun purnaamiset ovat sitten asia erikseen, niissä Eppuja tarkastellaan samalla viivalla muiden "kuolevaisten" kanssa, ja soittoa/ laulua puhtaasti musiikillisin kriteerein.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)