CryptoFib 23.09.2004 13:17:23 | |
---|
Eli siis kohtuullisen ostettavissa olevia 0-200e aktiivikaijuttimia etsiskelen. Käytän musiikin tekoon kannettavaa tietokonetta jossa ulkoinen äänikortti. Nyt tarvis saada mielellään magneettisuojatut kaapit korvien eteen, missä sais hyvää ja täyteläistä ääntä ulos, kohtuuhintaan. Musiikkityylini vaihtelee mittatilausprojektien takia, mutta tyyli kuin tyyli, kaikki taajuudet tulisi kaapeista saada ulos - liikaa alapäästä (viitaten äänentoistoon) tinkimättä. Kellään mitään vinkkejä, mikä malli voisi olla hyvä. ja millä hintaa niitä saa? |
Juntunen 23.09.2004 14:27:46 | |
---|
Thomannilta Esi nEar05 209e/pari. Itse tilasin juuri. Dian - "Luotaantyöntävää" |
Jabe 23.09.2004 19:03:13 | |
---|
Mä ostin ne myöskin. Varsin hyvät hintaan nähden, tykkään minä. |
CryptoFib 23.09.2004 21:56:08 | |
---|
Kiitoksia kiitoksia... nyt ku asiaa olen tutkinu, niin taidanpa noihin päätyä. : ) |
Reddie 25.09.2004 17:35:28 | |
---|
|
jhatunen 26.09.2004 22:12:07 | |
---|
Tämmöinen pisti silmään: Roland , DS-30A: Aktiivimonitoripari 295? http://www.rabonnet.fi/tarjoukset.php Ettei olisi samoja, kuin Edirol: t, kun ulkonäkö on ainakin aika samanlainen ja Roland taitaa omistaa Edirol: n.. Tietysti elementit yms. voi olla erit. |
Heart Of Steel 27.09.2004 22:53:15 | |
---|
Minä oon myös ollu tyytyväinen nEareihin, kovin matalia ääniähän ne ei kyllä päästele, mutta ei ole niin väliksikään hevin ja rokin miksailussa. Helposti kyllä tulee tungettua liikaa alapäätä noilla kun ovat kovin kirkkaat, eli kannattaa kuunnella tuotokset varmuuden vuoksi kuulokkeilla, koti- ja autostereoilla, mankoilla jne. Varmasti rahalla saisi paljon parempiakin monitoreja, mutta sitten pitäisi olla myös ne isomman budjetin äänitys- ja soittovehkeet jotta niistä olisi hyötyä. "Nobody tells a Man how to play." http:/www.mikseri.net/hmb |
Juntunen 28.09.2004 16:27:26 (muokattu 28.09.2004 16:27:55) | |
---|
Varmasti rahalla saisi paljon parempiakin monitoreja, mutta sitten pitäisi olla myös ne isomman budjetin äänitys- ja soittovehkeet jotta niistä olisi hyötyä. Juuri tämä on se pointti miksi minäkin tyydyn noihin Esi nEareihin. Vielä kun tuohon listaan lisätään tila. Dian - "Luotaantyöntävää" |
Zammy 28.09.2004 16:46:50 | |
---|
Varmasti rahalla saisi paljon parempiakin monitoreja, mutta sitten pitäisi olla myös ne isomman budjetin äänitys- ja soittovehkeet jotta niistä olisi hyötyä. Ymmärrän pointtisi, mutta toisaalta tuosta on helppo olla eri mieltä. Soittovehkeethän ei tavallaan voi olla paskoja, ne on vaan erilaisia ja yleensä joka soundista tykkää joku (ja paljon useampikin tykkäisi jos ei pääsisi etukäteen näkemään laitteen merkkiä tai sitä että sisältääkö se putkia vai digitaaliosastoo;)). Monitorit on taas tietyllä tavalla absoluuttinen totuus. Niitten tarkoitus on vain ja ainoastaan olla erittäin tarkkoja ja totuudenmukaisia. Niistähän sitä lopputulosta sitten tarkastellaan, se miten siihen on päästy on sinänsä aivan toissijaista. Lopputulos täytyisi voida tarkastaa jostain mahdollisimman tarkasti ja värittymättömästi. Tila tietenkin tuo oman "huonoutensa" monesti ääneen, mutta toisaalta yleensä paremmissa kaiuttimissa myös huoneen vaikuttavuus ääneen on saatu paremmin aisoihin. Mutta onhan se myös niin, että huonommillakin monitoreilla voi harjoitella miksaamista ja kun joku päivä koittaa aika että soundin pitää kestää muuallakin kuin omilla kaiuttimilla ja omilla kriteereillä niin silloin sitten hommataan asiaan kuuluvat välineet. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
KJM 28.09.2004 17:04:04 | |
---|
paskanvitut! |
Lopputulos täytyisi voida tarkastaa jostain mahdollisimman tarkasti ja värittymättömästi. Niin, ehkä muotoilin asian vähän tyhmästi. Lähinnä tarkoitin omaa tilannetta, eli sitä että mikit ynnä muut on todellakin ö-luokkaa, jolloin on melko sama kuunteleeko sitä suhinaa ja kolinaa kahden sadan vai kahden tuhannen pöntöistä, kun ei kuitenkaan tehdä mitään laboratoriotyötä, vaan ihan vaan demoja omalle bändille (ja joskus kaljapalkalla kavereille). Itse tuskin edes huomaisin eroa kuitenkaan ja luulen että omia touhuja rajoittaa ennemminkin kokemuksen ja tiedon puute kuin laitteet. Tai no, paremmat mikit on kyllä hankintalistalla. "Nobody tells a Man how to play." http:/www.mikseri.net/hmb |
kivi 28.09.2004 18:09:09 (muokattu 28.09.2004 18:09:57) | |
---|
Niin, ehkä muotoilin asian vähän tyhmästi. Lähinnä tarkoitin omaa tilannetta, eli sitä että mikit ynnä muut on todellakin ö-luokkaa, jolloin on melko sama kuunteleeko sitä suhinaa ja kolinaa kahden sadan vai kahden tuhannen pöntöistä, ... Tai no, paremmat mikit on kyllä hankintalistalla. Esitän eriävän mielipiteeni. Niinsanotut 'huonot' mikit voivat olla just hyviä, monessa tapauksessa parhaitakin. Niissä on vain se, että ko. mikkejä pitää arvioida yksilöinä, kun taas "merkkimikistä" tietää aika tarkkaan saavansa sen mitä tilaa. Halvoista ja sikahalvoista mikeistä löytyy myös helmiä. Behringer ECM8000, Carol MUD525, TSM MT87, T-bonen putkikonkka... ja tietysti Studio Projectsin ja Oktavan mikit. Pitää vain hakea hyvä yksilö. Ja sitä, koska 'huono' mikki on riittävän hyvä, ei tiedä kuin kunnon kuuntelulla. |
BenGlenton 29.09.2004 01:36:55 | |
---|
Bruce Swedien taisi sanoa, että huonoja mikkejä ei ole. Näillä ns. huonommilla mikeillä hyvän soundin saaminen on vain vaikeampaa. Aika etäiseltä tuntuva ajatus, mutta ainakin teoriassa hyvinkin järkeenkäypä :) http://www.supremecourtband.fi , The Point Reason Kill -EP:ltä ladattavissa kotisivuilla! MYYDÄÄN FOSTEX VC-8 ADAT-AD/DA-KONVERTTERI! |
Heart Of Steel 29.09.2004 12:54:10 | |
---|
Näillä ns. huonommilla mikeillä hyvän soundin saaminen on vain vaikeampaa. Kieltämättä on aika vaikeaa saada rumpuja kuulostamaan hyvältä 15€:n dynaamisilla. Tai kai joku semmotteesta lo-fi-meiningistäkin tykkää. "Nobody tells a Man how to play." http:/www.mikseri.net/hmb |
PIM 29.09.2004 13:04:36 | |
---|
Ehkäpä Bruce kuitenkin yritti sanoa, että huono mikki voi soveltua hyvin johonkin tiettyyn (erikois)tarkoitukseen, eikä niinkään että huonollakin mikillä voi saada yleisesti ottaen hyvää jälkeä tilanteessa kuin tilanteessa. Näin maalaisjärjellä ajatellen "hyvä" mikki väärässä paikassa voi hyvinkin kuulostaa huonommalta kuin "huono" mikki juuri oikeassa paikassa. Myydään: 9kk vanha PC mikro-ATX kotelossa, psossuna nyt Celeron 2.4GHz, mutta tukea löytyy P4:lle 3,06GHz asti, muistia 512MB, levyinä 80GB &120GB Maxtorit, RME9652 äänikortti (3xADAT i/o,WC i/o). Koko paketti ilman ohjelmia 700e/tarjous. Pelkkä äänikort |
Heart Of Steel 29.09.2004 13:59:31 | |
---|
Juu, kyllä mää sen tajusin mikä oli tuo pointti noissa mikeissä. Puhuin taas vaan omista jutuista, eli kun ne huonot mikit eivät ole valinta, vaan pakko. "Nobody tells a Man how to play." http:/www.mikseri.net/hmb |
SirElwood 30.09.2004 15:25:05 | |
---|
Ettei olisi samoja, kuin Edirol: t, kun ulkonäkö on ainakin aika samanlainen ja Roland taitaa omistaa Edirol: n.. Tietysti elementit yms. voi olla erit. Itse omistan nuo rolandin DS-30A lootat, mun korvien mielestä täysin eri kamaaa kun edirolit. Pääsin paikallisessa musaliikkeessä kuuntelemaan molempia vaihtoehtoja... |
Juntunen 05.10.2004 10:43:22 | |
---|
Sainpa juuri Esi nEarit ja täytyypä todeta että ovat hintansa väärti. Tuosta bassotoistosta, kyllä nämä sitäkin toistavat. Aika paljon riippuu sijoittelusta. Itse käytän ihan päivittäiseen musiikin kuunteluun näitä ja kyllä potkii mielestäni ihan riittävästi. Varsinkin vähän isommalla. Dian - "Luotaantyöntävää" |
zmb 23.10.2004 19:00:32 | |
---|
Behkun ms 16. riittää potkua kuunteluun 16w @ uskomaton hinta / laatu (äänen siis :) - suhde. Olen puhunut Thompalla 63ege - ä Setti:
kannut: Tama Granstar (6 tomilla)
pellit: Meinl, Amun ja Byzance, New Sound krässi, Zild. Oriental trash kiina |