Aihe: rokki purkki?
1 2
Progressiveland
28.09.2004 11:51:02 (muokattu 28.09.2004 11:52:10)

tarkoitus olis löytää jokin hyvä rock/blues pedaali.. hintana noin100E.. joku josta lähtee kiva pehmoinen overdrive ja miksei myös vähän"raskaampi" kun namiskaa veivaa... prkl kun vahvistimesta lähtee vähän liian tiukkaa settiä.. paikallinen kitara liike on lähellä aanusta,eli valikoimaa ei löydy,eikä nyt heti pääse kauemmaksikaan testailemaan.. mutta suosituksia..
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene
käsi
28.09.2004 11:53:54

marshallin bluesbraker II on hyvä, hinta noin 75e
kohta ne ottaa avaimet pois
Progressiveland
28.09.2004 11:57:18

marshallin bluesbraker II on hyvä, hinta noin 75e
lähteekö siitä kuinka tiukkaa settiä kun vääntää säröt kaakkoon?
käsi
28.09.2004 12:35:03

kyllä lähtee, saa metalli musaan käyvät soundit. Riippuu tietenkin myös vahvistimesta. saa leppoisaa säröä ja raskastakin. siksi ite ostin ton koska mun mielestä oli monipuolinen ite tarvitsen välillä raskaampaa säröä ja välillä vähän kevyempää.
kohta ne ottaa avaimet pois
biibob
28.09.2004 12:52:20
boss sd-1 on paras mahdollinen ja maksaa vain 50-60e
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
PJS
28.09.2004 15:11:39

Big Muff...sillä lähtee varsin muikeat rock saundit kun vähän säätää. Ja sellainen todella säröinen mättösaundikin lähtee- Erottelukyky on tosin vähän sitä sun tätä.
Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa!
Progressiveland
28.09.2004 15:34:03

boss sd-1 on paras mahdollinen ja maksaa vain 50-60e
joskus tota koitin jossain muistaakseni..oli mun mielestä vähän liian teravä ja kuiva saundi..pehmosempi sais olla..
Mrezzye
28.09.2004 15:56:12 (muokattu 28.09.2004 15:56:42)

joskus tota koitin jossain muistaakseni..oli mun mielestä vähän liian teravä ja kuiva saundi..pehmosempi sais olla..

???

Koititko putkivahvistimen kanssa?

EDIT: Mikä vahvari sullon?
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Hohhoijaa
28.09.2004 15:59:02 (muokattu 28.09.2004 15:59:09)
Big Muff...sillä lähtee varsin muikeat rock saundit kun vähän säätää. Ja sellainen todella säröinen mättösaundikin lähtee- Erottelukyky on tosin vähän sitä sun tätä.

Eikös Jouni Hynynenkin käytä tuota Big Muffia?
Kirkan paska, ei siis hai. Pastilli?
JM
28.09.2004 16:01:30
Eikös Jouni Hynynenkin käytä tuota Big Muffia?

Miehen omien sanojen mukaan jossain kertosäkeissä käyttää Muffia. Muuten on Peaveyn 5150:n säröt, muistelisin mä.
Mrezzye
28.09.2004 16:02:50

Minä en saanut kuin sitä muffia sieltä ulos. Surinaa jos hakee, niin ihan jees.
Rämppy
28.09.2004 16:21:45
Suosittelen RATia. Se on erittäin ryhdikkään kuuloinen rok-purkki. Sillä saa hyvät riuskakitarasoundit ja kyllä bluesitkin irtoaa komeasti. Vintage Rat on toiminut mulla hyvin.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Progressiveland
28.09.2004 18:04:32 (muokattu 28.09.2004 18:07:09)

Toihan on niin pehmeä kuin voi olla. Bossin katalogin mukaan pehmein ja "luonnollisin" Bossin säröistä. Ettet vaan sekoita DS-1:een?

jaa-a nyt heitit pahan,en mee vannomaan

edit:joo se oli ds-1 mitä oon koittanu.se oranssi purkki.
jami87
28.09.2004 19:27:30
...pehmosempi sais olla..

Itellä on Bossin BD-2. Se on pehmee ja siitä lähtee niin bluussit kun rökitkin sekä tarpeen tullen mätöt (tosin EQ:n läpi.) Ostamisen arvonen.
I'm Rock, but I don't Roll...
mikasoi
28.09.2004 23:54:00 (muokattu 29.09.2004 00:00:21)
Samankaltaisilla ehdoilla itsekin etsinyt poljinta. Itse koin että Vox Valvetone muuten ihan ok, mutta se leikkaa rajusti alapäätä pois.

Sitten ollu Coron distortion 15 vuodelta 1977, joka on ihan okei, mutta vanhana polkimena se katkaisija rosahtaa aikalailla ja siinä ei oo ku 2 hanikkaa mistä veivata, joten ehkä hieman liiankin perus(volume ja distortion). Ei myöskään muuntaja mahdollisuutta ja ei merkkivaloa, joten useita kertoja on iloisesti yllättänyt patterin tyhjentymisellä.

Sitten tilasin Boss sd-1 polkimen, jota olen tosiaan kuullut moitittavan. Tähän omaan versiooni on Mikko Kankaanpää (Uraltone) tehnyt omat muutoksensa sisuskaluille ja sieltähän se puuttuva alapääkin on löytynyt. Siinä on kyllä ihan hintansa väärti peli tuon muutoksen jälkeen. Eli uuteen pedaaliinkaan tehtynä se ei ole kallis. Muutos maksaa mielestäni 29 eur.

Joo niin kyllä ihan hyvät vipinät jäi Baby blue (bjfelectronics) overdrivestä myös. Se olis kyllä tosi suositeltava mutta on mun mielestä roiman ylihintainen.(abaut ~300 eur) Se on sisältä valettu johonkin varmaan hartsiin tai jotai. Ei voi itse korjata siis jos hajoo.

Eli osta se Boss ja lähetä mikolle. Et kadu sekuntiakaan.
http://www.uraltone.com/
(tuotteet-> modifikaatiot)
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
Rämppy
29.09.2004 09:35:41
Boss SD-1 on lämpimän kuuloinen klassikko, mutta raskaampaan vääntöön siitä ei ole. On liian pehmoinen. Mutta loistava bluesahtavana polkimena. Jos haluaa soundiin tuhtia alapäätä ja rankemmille säröille ulottuvaa overdrivea, kannattaa tsekata Bossin OD-3. Toimii muuten loistavasti SD-1:n parina.
Mrezzye
29.09.2004 09:48:46

Boss SD-1 on lämpimän kuuloinen klassikko, mutta raskaampaan vääntöön siitä ei ole. On liian pehmoinen.

Silkkaa höpötystä! Irtoaa kyllä hevitkin oikeanlaisen vahvarin kanssa paremmin kuin hyvin. Minä tiedän.
Rämppy
29.09.2004 09:56:58
Silkkaa höpötystä! Irtoaa kyllä hevitkin oikeanlaisen vahvarin kanssa paremmin kuin hyvin. Minä tiedän.

Sittenhän hevisoundit irtoaa millä tahansa overdrivellä. Ja löytyykin, kunhan yliohjausta löytyy riittävästi vahvistinpuolelta. Totuus on, että SD-1 säröarsenaali on aika mieto (ei paljoakaan rankempia asetuksia löydy kuin esim. Ibanezin TS-9:stä). Varmaan rankempaan soittoon voisi löytyä sopivampikin spedu. Nimim. vasta 10 v. vannoutuneena sd-1:n käyttäjänä.
Mrezzye
29.09.2004 10:11:27 (muokattu 29.09.2004 10:13:14)

Sittenhän hevisoundit irtoaa millä tahansa overdrivellä. Ja löytyykin, kunhan yliohjausta löytyy riittävästi vahvistinpuolelta. Totuus on, että SD-1 säröarsenaali on aika mieto (ei paljoakaan rankempia asetuksia löydy kuin esim. Ibanezin TS-9:stä). Varmaan rankempaan soittoon voisi löytyä sopivampikin spedu. Nimim. vasta 10 v. vannoutuneena sd-1:n käyttäjänä.

No eihän niitä kunnon hevisoundeja pelkällä pedaalilla saa. Kyllä siihen tarvitaan kunnon (putki)vahvari ja sitten se overdrive. Ainahan sitä voi jonkun hypermetallipedaalin ostaa, mutta ei niistä mitään hyvää soundia lähde jos puhtaaseen vahvistinsoundiin vaan lyö sen päälle. Nimim. Ei ihan kymmentä vuotta, muttei paljon allekaan, vannoutuneena SD-1:n käyttäjänä.

EDIT: Ja miksi juuri SD-1 kaikista overdriveista? No se luonnollisen kuuloinen ja lämmin soundi sekä pedaalin monipuolisuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)