Jykki 28.09.2004 09:32:57 | |
---|
Osui tuossa silmiini Keskisuomalaisen toimittajan kertomus kitaraprojektistaan. Sorry, jos on ollut täällä aijemmin. http://lehti.keskisuomalainen.fi/portaali/kuvakokoelma/kitara25.shtml Laitoin myös uuden tekeleeni omakuvaan. Ajatuksena oli tehdä erikoinen, kevyt ja helppo kuljetettava. Haittapuolena on, että soittaminen on jotenkin vaikeampaa, ei tahdo pysyä sylissä kohdallaan jne. Täytyy vielä parannella. Kaula on vaahteraa, body amerikan leppää, virittimet halvimmat mahdolliset. Koko kitara on tehty jämäpuista, ts. aikaisemmista projekteista hylkyyn menneistä puista. Jykki |
jarmos 28.09.2004 10:15:55 | |
---|
Osui tuossa silmiini Keskisuomalaisen toimittajan kertomus kitaraprojektistaan. Sorry, jos on ollut täällä aijemmin. http://lehti.keskisuomalainen.fi/portaali/kuvakokoelma/kitara25.shtml Laitoin myös uuden tekeleeni omakuvaan. Ajatuksena oli tehdä erikoinen, kevyt ja helppo kuljetettava. Haittapuolena on, että soittaminen on jotenkin vaikeampaa, ei tahdo pysyä sylissä kohdallaan jne. Täytyy vielä parannella. Kaula on vaahteraa, body amerikan leppää, virittimet halvimmat mahdolliset. Koko kitara on tehty jämäpuista, ts. aikaisemmista projekteista hylkyyn menneistä puista. Jykki "Makeen näkönen" mites tuon laittaa seinälle roikkumaan. Mulla on tulossa vähän samaa sarjaa oleva kummajainen. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
Eli nainen päättää ja Jumala nauraa!! |
vrajala 28.09.2004 12:58:06 | |
---|
Höh. Mitä ideaa on ideoida kun joku kuitenkin tekee sen ensin? Mulla on ollut nelisen vuotta hautumassa tollanen perslapanen, mutten oo vaan millään saanut aikaiseksi. Noh, tosiasiassa joku kuitenkin ehtii aina ensin. Eipä silti, nyt kun joku on tuollaisen jo tehnyt niin voi kysellä kaikenlaista. Kuten miten tuo pysyy vireessä? Mä oon ajatellut Schallerin äSTeeäMmää tallaksi, joskin siinä joutuu pikkasen pelaamaan niitten rullien kanssa, jotteivat olisi aina toisessa reunassa kiinni. Ja missä kohtaa tuo suurinpiirtein on balanssissa? Tossa kaulan pään tietämillä? Ja miksi 23 nauhaa? Juu, varmast näi, mää kysyi? |
Eipä silti, nyt kun joku on tuollaisen jo tehnyt niin voi kysellä kaikenlaista. Kuten miten tuo pysyy vireessä? Mä oon ajatellut Schallerin äSTeeäMmää tallaksi, joskin siinä joutuu pikkasen pelaamaan niitten rullien kanssa, jotteivat olisi aina toisessa reunassa kiinni. Ja missä kohtaa tuo suurinpiirtein on balanssissa? Tossa kaulan pään tietämillä? Ja miksi 23 nauhaa? Vireen pysyminen, samoin kuin seinällä pitäminen on vielä arvoitus. Mikit saan kunnolla kiinni ehkäpä tänään. Jos sitten on viisaampi. Kuten mainitsin, tuo on tehty jämäpuista, ja koska tuo Fenderin taulukko sattui olemaan käsillä, kun rupesin nauhauria sahaamaan, on se sillä skaalalla. Ajatus alunperin oli tehdä lyhyemmällä kielenpituudella, mutta taisi laiskuus iskeä, enkä jaksanut laskea jollain muulla skaalalla. Siksi noita nauhojakin nyt tuli tuo 23 Jykki |
lexa53 28.09.2004 15:42:59 | |
---|
Olen myös pitkään suunnitellut tekeväni "matkakitaran", vähän samanlaisen kuin se Fernandesin "norsun" näköinen keppi, eli kitaraan tulisi myös pieni sisäänrakennettu vahvistin ja kaiutin (säröä unohtamatta). Enpä vaan ole vielä saanut aikaiseksi aloittaa projektia. K100#9 |