pebpe 25.09.2004 17:20:55 | |
---|
Njoo, elikkäs. Olen kiinnostunut basson soitosta. Sattumoisin minulla ei kuitenkaan ole bassoa, enkä halvalla sellaista löydä mistään, koska olen vasenkätinen. Näin ollen olen treenaillut bassojuttuja oikeakätisellä sähkökitaralla. Soittelen ilman plekua ja jätän kaksi korkeinta kieltä rauhaan. Nyt siis kysynkin teiltä, arvon bassoihmiset, onko toimintani: a) käsittämättömän hankalaa b) osoittaako tämä vain merkkejä todellisesta soittomotivaatiosta? Pepe |
VÄKIPÄÄ 25.09.2004 18:24:18 | |
---|
b) osoittaako tämä vain merkkejä todellisesta soittomotivaatiosta? Näin! tr00 basisti! Tällä menolla helvetti on hyvin äkkiä täynnä! |
N_Bates 25.09.2004 18:35:59 | |
---|
vasenkätisyys ei mitenkään pakota sua ostamaan nurinkurista bassoa. Itsekkin olen vasenkätinen, mutta soittimet on kyllä ihan normaaleja soittimia. Alotin ihan tarkotuksella näin päin soittamaan juuri tuosta syystä että noita vasurikeihäitä on niin vähän. En jaksa uskoa että se olisi yhtään hankalampaa alottaa soittamaan niin päin kun oikeakätisetkin soittavat. Eri juttu tietty jos olet vaikka kitaraa veivannut vasenkätisesti vuosikaudet... Stein und Brötchen! |
KitaraKingi 25.09.2004 18:38:33 | |
---|
Ite oon ainakin nähnyt useasti musiikki liikkeissä vasenkätisille tehtyjä Yamahan rbx270:ä (olikohan se rbx?) Hinta pyörii 300 euron alapuolella. ja on muuten hintaansa nähden erinomainen basso. Pieni ja pyöreä. |
rattledad 25.09.2004 18:58:55 | |
---|
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
paavi 26.09.2004 10:24:26 | |
---|
Keskimäärin vasuribassot maksaa 15-20 % enemmän kuin oikeakätisten bassot. Onko paha? Siis jos oikeasti haluat soittaa...? Totta on se, että vaikea löytää haluamaansa bassoa kaupoista. Aina voi esim. tilata. Itse oon vasenkätinen, eikä ollut epäilystäkään kummalta puolelta soitan. Oon kyllä kaikenlaisten kokeilujen kannalla aina. Siinä mielessä oikurikitara väärinpäin kuulostaa mahtavalta. täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua) |
pehko 26.09.2004 18:41:04 | |
---|
eikös thomannilta lähe esimerkiks Iban GES2hunttinen vasurina...ellen sitten ihan kieroon muista. On se kyllä aika tyhmää, että ne maksaa enemmän. Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
pebpe 27.09.2004 15:04:54 | |
---|
Kiitoksia neuvoista. Pitää ottaa selvää tuosta Yamahan bassosta. Thomanniltahan noita vasuri bassoja lähtis, mutta olen vähän skeptinen sen suhteen: ei pääse kokeilemaan ennenkuin on jo ostanut ja jos on jotain vikaa, palauttaminen on oma numeronsa (on kokemusta siitäkin). Saksaan päin postimaksut ovat kummasti suuremmat kuin sieltä päin tänne... Pepe |
Wil-J 27.09.2004 16:28:49 | |
---|
Kiitoksia neuvoista. Pitää ottaa selvää tuosta Yamahan bassosta. Thomanniltahan noita vasuri bassoja lähtis, mutta olen vähän skeptinen sen suhteen: ei pääse kokeilemaan ennenkuin on jo ostanut ja jos on jotain vikaa, palauttaminen on oma numeronsa (on kokemusta siitäkin). Saksaan päin postimaksut ovat kummasti suuremmat kuin sieltä päin tänne... Ei kyllä itse joudu niitä postimaksuja pulittamaan jos tuote on viallinen. |
pebpe 28.09.2004 13:12:07 | |
---|
vasenkätisyys ei mitenkään pakota sua ostamaan nurinkurista bassoa. Itsekkin olen vasenkätinen, mutta soittimet on kyllä ihan normaaleja soittimia. Alotin ihan tarkotuksella näin päin soittamaan juuri tuosta syystä että noita vasurikeihäitä on niin vähän. Tosta on pakko kysyä muutama juttu. Ensinnäkin, miten sen hihnan saa menemään järkevästi jos soittaa muutenkin kuin istualtaan? Entäpä onko bassoissa sen verran eroja mallista riippuen, että joissain säätönupit ja piuha eivät tule tielle vaikka soittaisikin oikeakätistä bassoa vasenkätisesti? Bassoahan minä en siis omista ja sähkökitaran kanssa piuha on aika pirullisesti sijoittunut. Pepe |
Tosta on pakko kysyä muutama juttu. Ensinnäkin, miten sen hihnan saa menemään järkevästi jos soittaa muutenkin kuin istualtaan? ... Pieni väärinkäsitys tais tulla. N_bates soittaa siis kuten oikeakätiset (katso vaikka omakuva). Sinä tarkoitat tilannetta, jossa käännettäisiin oikeakätinen basso väärinpäin? Kuten Hendrix teki kitaran kohdalla. Se on mahdollista. Käytännössä pitää porata reikä toiselle puolelle ja asentaa hihna kiinni sinne. Melkein kaikissa malleissa nupit on kyllä sitten ikävästi tiellä. Ja joissakin malleissa piuhakin törröttää pahasti ranteen kohdalla. täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua) |
Ze Kink 28.09.2004 16:56:26 | |
---|
Meidänkin basisti on oikeasti vasenkätinen mutta soittaa oikeakätisesti, ja tunnen myös monta kitaristia jotka ovat vasureita ja soittavat oikeakätisesti. Kyllä suosittelen, oikeakätisten soittimia kun on paljon enemmän, ja lisäksi on paljon enemmän voimaa otelautakädessä. "Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu. |
beorn 30.09.2004 17:35:12 | |
---|
Mulla on kans asiat vähän huonosti, kun satun olemaan vasenkätinen, basisti ja viäläpä rumpali! Herääkö säälin tunteita? heh, mutta joo ei noita vasuribassoja paljon näe, yhden vasurin oon nähnyt liikkessä ja sen sittenloppujen lopuksi ostinkin. Mutta myöhemmin tein itse itselleni kunnon vasurikirveen. Kannattaa katsoa toi mun omakuva, siinä se komeilee. Ei kai tää vasenkätisyys mikään ylitsepääsemätön brobleemi ole! Pitää aina vaan vähän runkata rumpusettiä ja noi bassot kun on vähän harvassa... All men play on ten! |
Johannes_t 30.09.2004 19:54:04 | |
---|
Mulla on kans asiat vähän huonosti, kun satun olemaan vasenkätinen, basisti ja viäläpä rumpali! Herääkö säälin tunteita? Kevyttä kauraa! Minä olen blondi-vasenkätinen-basisti. |
pebpe 01.10.2004 10:15:21 | |
---|
xD Te ette oikeasti hahmota koko tilannetta. Sen lisäksi, että mä soitan oikeakätistä kitaraa vasenkätisesti bassona, mä soitan myös rumpuja! Hah! Ja sen lisäksi mä vedän djembe-harjoituksia muoviämpärillä ku ei oo per*kele muutakaan! xD No ei, ei asiat enää oo näin heikosti. Tyttöystävä heltyi eilen mun syntymäpäivänä ja osti mulle lahjaks käytetyn basson, halvimman mitä löytyi. Totesi vain että "nyt sun ei tartte enää pelleillä sillä kitaralla." Ja nyt voin todeta tässä kaikille muille aloitteleville basisteille, jotka treenaa skitalla, seuraavaa: Sähkökitara EI OLE basso. Se ei todellakaan ole. Basso on muhkea, se on painava, se on jotain konkreettista. Kysymys on todellakin kahdesta erilaisesta soittimesta. Ja nyt minä olen niin helevetin iloinen! Pepe |
Johannes_t 01.10.2004 10:36:12 | |
---|
:D Tamperelainen sanoisi, että "hianoo"! |
paavi 01.10.2004 11:14:26 | |
---|
jou, tervetuloa basismin maailmaan! Vielä kun saat jonkun vahvistimen ja pääset todella nauttimaan niistä muhkeista sävelistä...ooh, tralala! Se on sellanen ding ding dong -juttu, ettei paremmasta väliä. Sitä ennen kannattaa soittaa vaikka niin, että basso on sohvan laitaa tai seinää vasten. Ei vaan sähkökitaralla saisi sillä tavalla kuuluvia säveliä aikaan. Basso onkin basso. täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua) |