Aihe: Halpiskitara+Emg
1 2
epeli
27.09.2004 19:46:08

niin että olisko mitään järkeä ostaa esim. tätä

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … harley_benton_fv430bk_prodinfo.html

ja sit tätä

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_emg_81_prodinfo.html

koko setin hinta olis 237 öyröä. mulla on jo HB:n 7-kielinen, jossa ei ole muuta vikaa kun mikit (asennus meneillään).. nii ,että hä?
Happy I am... .... not sad....
plikk
27.09.2004 19:48:32
Tilasin Bentonin stratokopion samasta paikasta,Iha hyvä mut tehokkaammat mikit pitäs saaha.ja tuo malli on vähä "outo" soittaa,siis mun mielest.
Shaft
27.09.2004 20:55:08
Itse laittaisin koko rahan parempaan kitaraan. Mutta kaikkea voi tietysti kokeilla jos HB:n laatu riittää muuten..
Kassu
27.09.2004 20:58:49
Ei helvetti kyllä tähän väliin pitäisi sanoa että HOHO!

Paskanko virkaa sillä EMG:llä on jossain harley bentonissa, ensin siitä voisi vaihtaa kaulan, bodyn ja muut elektroniikat sekä virityskoneistot sun muut. Nehän on ihan kauheita.
Joel Harald
27.09.2004 21:16:11
Hyvän kitaran tosta saa ku vaihtaa koko kitaran :) Lainaan tässä jotain henkilöä jonka nimeä en nyt muista; jos laittaa paskaa kitaraan hyvän mikin, tuloksena on paska kitara jossa on hyvä mikki :)
Kassu
27.09.2004 21:32:09
Hyvän kitaran tosta saa ku vaihtaa koko kitaran :) Lainaan tässä jotain henkilöä jonka nimeä en nyt muista; jos laittaa paskaa kitaraan hyvän mikin, tuloksena on paska kitara jossa on hyvä mikki :)

Juuri näin.

Mikin vaihtoa kannattaa harkita vain jos kitara on näin muuten ihan kohtuullinen peli, akustisesti toimiva ja pitää vireen eikä siis ole paska halpiskitara. Harhaluulo on, että mikkiä vaihtamalla stratocasterista saa warlockin, uusi mikki voi ikäänkuin täyttää mittoja joihin kitara ei alkuperäismikillä pääse.

Eihän volkkarista tule corvettea, jos laittaa komeat vanteet.
Velli
27.09.2004 21:51:29
Kitaran merkitys soundiin EMG:n kera ja ultra-säröillä soitettuna jää yllättävän pieneksi. Mulla on B. C. Rich bronze-warlock, jossa on emg-81 ja Jackson RR-1, jossa on emg-81. Soundiero on hyvin pieni. Kukaan ei pysty sanomaan pelkän kuulemansa perusteella että toinen kitara maksaa 10Xniin paljon kuin toinen. Pieni soundiero tietysti löytyy ja tatsi ei B. C.:ssä ole yhtä hyvä.
Myynnissä mm. Jackson RR1.
hevimusamies
27.09.2004 22:26:05
Mikkivaihtoidea on ihan jees, mutta tuohon kitaraan en niitä laittaisi....ennemmin säästäisin ja ostaisin Tokain vastaavan kepin!
Trebla
27.09.2004 22:46:04

ja sit tätä

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_emg_81_prodinfo.html

Mutta saakos saman paketin suomesta halvemmalla:
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/152/emg81.phtml

Toisaalta, nuo mikit tulee samoilla toimituskuluilla tuolta nahkahousulandiasta.

Mun mielestä noi Musamaailman hinnat on aika kilpailukykyiset noille EMG-tuotteille. Jos jollain olis tietoa halvemmasta paikasta, niin suapi vihjasta. Tarvetta olisi parille EMG-35P4-bassomikille.
Before you play two notes, learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it.
mongoloidi
27.09.2004 22:57:00
Mikki-idea on tosiaan ihan hyvä,mutta tuon kitaran kanssa se on vähän sama kun paskantaisit lautaselle ja laittaisit siihen EMG mikit.Eli joku vähän laadukkaampi kitara ja EMG:t siihen.Jos hevikeppiä kaipaat,niin osta vaikka sellanen BC Rich bronze Warlock ja siihen EMG:t.
The Blues had a baby......and they called it Rock n`Roll.
McNulty
27.09.2004 23:07:10
EMG:tä asentaessa kannattaa toki muistaa se että siinä menee myös muut rojut uusiksi, ei pelkästään mikit. Sopiva kolo patterillekin on siis löydettävä.

En halua ottaa kantaa siihen onko EMG:n ostaminen johonkin kitaraan hyvä vai huono asia. Itse en tykkää EMG:n monotonisesta ja elottomasta saundista lainkaan. Clean-saundit ovat aika kauheat. Mutta jos kerran on ylimääräistä rahaa eikä parempaakaan kohdetta rahoilleen löydä niin miksikäs ei.
Henk.koht. kyllä säästäisin rahaa hieman parempaan kitaraan ja sitten ostaisin siihen vaikka Duncanit tai DiMarziot. Tai mikäli noi EMG:t on pakko saada niin sit kannattaisi kokeilla tuota 89:iä kaulaan, pelkästään jo sen puolituksen takia.

Pitää vain muistaa että se kitara on tasan niin hyvä kuin sen heikoin osa.

t: Tero
~:~:~ I'm the King, I'm the Sun ~:~:~
trih
27.09.2004 23:45:31
Ainakin voi todeta ettei se bentonin soundi EMG:llä huonone. EMGin mikeissä tulee volume+tone+jakki+patteriklipsi mukana.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Billsner
28.09.2004 06:52:46
On tuossa HB:ssä kuitenkin kaulan materiaalit mainittu. Body luultavasti on vaneria. Jos kokeilet niin kerro toki sitten miten kävi, eli onko soundi ihan jeppis.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Kura
28.09.2004 10:19:23
Onko eroa paljon DiMarzioilla ja Dunkkaneilla? Itse ajattelin jossain välissä vaihtaa tuohon Tokai ALC-53:seen nuo alkuperäset pois... Aika Hardrock/Heavy ois musatyyli ja joskus vähän Bluesin tynkääkin. En itsekkään juuri perusta noista EMG-mikkien soundista. Mitäs mieltä? Vai onko tuhoontuomittu ajatus muuten..?
Santtu_123
28.09.2004 10:29:09

Aivan huonon mikin -> Bentonin oman ja EMG 81:n välillä on vuoren varmasti huikea. Eli siinä mielessä jos tuohon Bentoniin päätyy, niin kannattaa varmasti vaihtaa EMG tohon.
Jucciz
28.09.2004 10:51:50
Luulisin, että on sangen yhdentekevää, mikä on käytössä oleva kitara, jos mikiksi vaihtaa EMG 81:n, varsinkin jos tosiaan käytetään reippaampia särösoundeja.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Chemo
28.09.2004 11:07:46

Luulisin, että on sangen yhdentekevää, mikä on käytössä oleva kitara, jos mikiksi vaihtaa EMG 81:n, varsinkin jos tosiaan käytetään reippaampia särösoundeja.

Mulla on vähän samantyyppinen mielikuva (joskaan tämä soundimaailma ei oo mun ominta aluettani); että tuommoisilla aktiivimikeilla, ja tosiaan rankemmilla särösoundeilla, itse kitaran osuus soundista jäisi vähäisemmäksi kuin monessa muussa tapauksessa. Siinä mielessä ihan hyvää hinta/laatu-suhdetta soundissa tuollaisella halpakitara-EMG-kombinaatiolla voisi saada aikaiseksi.

Eri juttu sitten onko tuommoinen kitara siedettävä muilta ominaisuuksiltaan.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Mrezzye
28.09.2004 11:28:06

Eri juttu sitten onko tuommoinen kitara siedettävä muilta ominaisuuksiltaan.

Voipa olla ihan p***a soittaa. Osta tosiaan ekaks parempi kitara, mieti mikkiä sitten.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Jucciz
28.09.2004 11:28:50
Vois kokeilla metrin pituista koivuhalkoa ja paria rautalankaa EMG-mikillä ja tehdä sokkotesti: erottaako sitä vaikkapa Zakk Wylden soundista?
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)