Aihe: Pedaalilaudat
1 2
Jucciz
26.09.2004 19:15:20
Onko sulla Jucciz pedaalit kiinni millään tuossa laudassa vai pysyykö ne aisoissa tuon kannen vaahtomuovin avulla?

Tarranauhaa, eli velcroa. Sama systeemi kuin tarralenkkareissa. On riittävän tukeva, eikä tarvitse alkaa ruuvailemaan. Helpompi irrottaakin yksittäinen pedaali tarvittaessa ja korvata se jollain toisella. Thomannin halpoja piuhojakin käytin joskus, mutta ne alkoivat pidemmän päälle ärsyttää, sillä suurin osa niistä oli aivan liian pitkiä eikä laatukaan suorastaan vakuuttanut: noin 30 piuhan satsista ainakin 5 oli rikki, täysin mykkiä, ja parissa oli kontaktihäiriöitä. Niin ja se ulkonäkö... :)

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta.jpg
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Kapane
26.09.2004 20:08:20

Jos kakspuoleisella teipillä kiinnitätte. Älkää sit ostako 3m semmosta teippiä (nimi ei nyt tule mieleen), joka maksaa öpaut 6e ja sitä tulee noin 1- 2metriä. Revin loppuvaiheessa sorkkaraudalla pedaaleja irti laudasta. Ja kun pedaali lähti, niin teippi jäi.
Jucciz
26.09.2004 21:30:28
Jos kakspuoleisella teipillä kiinnitätte. Älkää sit ostako 3m semmosta teippiä (nimi ei nyt tule mieleen), joka maksaa öpaut 6e ja sitä tulee noin 1- 2metriä. Revin loppuvaiheessa sorkkaraudalla pedaaleja irti laudasta. Ja kun pedaali lähti, niin teippi jäi.

Kuuluisko tässä vaiheessa sanoa "Et vaan osaa"?
pardy
26.09.2004 22:20:19 (muokattu 26.09.2004 22:22:08)

Kuuluisko tässä vaiheessa sanoa "Et vaan osaa"?

Ei kuuluis. Tietäsitpä vaan. Noilla vahvemmilla velcroilla voi roikottaa vaikka norsua kämpän katosta ja ennemmin katosta irtoo paneelit/laasti ku että se velcro pettää. On kokeiltu (ei sitä norsujuttua, mutta yleensä ottaen...)

Edit: Hups, puhe olikin kakspuoleisesta teipistä... No, mutta itse puhuin velcrosta. Eli sitäkin löytyy yhtä sitkeänä versiona kuin tuota teippiä.
"Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni
goose
26.09.2004 23:46:19 (muokattu 26.09.2004 23:47:34)
Kun kuuntelee teidän teippailuja tuntuu omat ruuvailuni entistä paremmilta =) helppoa ja yksinkertaista ja pedaali on aina jälleenmyyntikunnossa kun ei ole tarroja pohjassa.
Jucciz
27.09.2004 09:56:23
pedaali on aina jälleenmyyntikunnossa kun ei ole tarroja pohjassa.

Tarrat saa tarvittaessa siististi pois, mutta elämän jälkiähän ne vain ovat. Kyllä minuakin huolestuttaisi, jos ostaisin käytetyn kitaran, jossa ei olisi naarmun naarmua. Alkaisi miettiä myyntiin laittamisen syitä... :)
PJS
27.09.2004 10:38:19 (muokattu 27.09.2004 10:42:25)

Mä tein ite oman pedalboardini. kantta en oo väsänny mutta sen tekeminen onnistuisi puunpalasilla profiilihärveleillä parilla saranalla ja lukoilla ihan helposti.

Samalla saa sellasen ku ite haluaa.

Jep. Ei sitä kakspuolista taulujen/peilien/dinosaurusten yms. juttujen senään kiinnittämiseen käytettävää kaksipuolista turboteippiä kannata käyttää pedaalien kiinnittämiseen. Se ei lähde pois muuta kuin väkivalloin. Pedaalit kun on saanu revittyä irti laudasta niin teippi on edelleen paikallaan ja rakenteensa vuoksi se ei lähde muuten kuin esim. puukolla nirhaamalla pois siitä laudasta. Kokeiltu on.

Itse vaihdoin teippikokeilun jälkeen lautaani sellaisesta "takiaisnauhasta" tehdyt kiinnikkeet. Todella kätevää kamaa. Kysykää esim askarteluliikkeistä.
Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa!
askomiko
27.09.2004 14:43:53
Mistähän tämä minun laukku on kotoisin, on nääs jämäkkyyttä riittävästi. Reilua vaneria ja jämäkät kulmaprofiilit, painaa monta kiloa tyhjänäkin. Toisena vaihtoehtona oli alumiinilaukkuja, jotka on vähän heiveröisempiä, mutta toimineevat kuitenkin erinomaisen hyvin tähän tarkoitukseen. Eli lauta vain kokonaisena sisälle roudauksen ajaksi.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)