Aihe: Pedaaliin remote-liitin
1
Joel Harald
26.09.2004 19:15:22
Tutkin tuota nobelsin 4-kanavaista midireleä niin mieleeni tuli että voisikohan sillä pedaaleitakin ohjata? Jossain Bossin overdrivessa olen tuollaisen remote-liittimen nähnyt, mutta pystyisikö sellaista itse pedaaliin tekemään? Dpdt-kytkimiä taitavat kaikki olla pedaaleissa. Eli jos jollakin olisi idea, että miten siihen saisi tehtyä tälläisen remote-liittimen..
SaBer
26.09.2004 22:42:16

Kaikista yksinkertaisin ratkaisuhan on pistää jalkakytkimen tilalle, tai rinnalle jos mahdollista, rele, jota sitten ohjataan sopivalla virralla.

Kaikissa omatekemissäni efekteissä on tällainen kykentä. Sitten kun vihdoikin saisin muutaman efektin vielä rakennettua, niin teen pedaalilaudan, jossa on sitten jalkakytkimet kaikki nätisti rivissä alareunassa ja pedaalit ylhäällä.
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
placebo
27.09.2004 05:15:52 (muokattu 27.09.2004 05:16:31)
Kaikista yksinkertaisin ratkaisuhan on pistää jalkakytkimen tilalle, tai rinnalle jos mahdollista, rele, jota sitten ohjataan sopivalla virralla.

Kuulostaa erittäin asialliselta ratkaisulta. Tuolla omassakuvassa näyttäisi olevan kytkentäkaaviokin... Voisitko kertoilla toiminnasta hieman lisää?
"The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story" - Pierre Bensusan
kivi
27.09.2004 11:12:32
Joissain Ibanezeissa ja Bosseissa taitaa olla vähän eri systeemit, mutta luulen, että ne ovat parhaimmillaan yksinkertaisempia.

Eiks niissä oo FET-kytkimet? Fettiinhän on helppo laittaa remote, signaali kun ei kulje itse katkaisimen kautta, joten katkaisimen rinnalle voi suoraan laittaa toisen, vaikka miten pitkän piuhan päähän. Merkkiledin jos tahtoo myös, se vaatii kyllä sitten katkaisimeen toisen piirin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Joel Harald
27.09.2004 15:35:36
Eiks niissä oo FET-kytkimet? Fettiinhän on helppo laittaa remote, signaali kun ei kulje itse katkaisimen kautta, joten katkaisimen rinnalle voi suoraan laittaa toisen, vaikka miten pitkän piuhan päähän. Merkkiledin jos tahtoo myös, se vaatii kyllä sitten katkaisimeen toisen piirin.

Ohhoh, toivottavasti on, sillä ratkaisu kuullostaa kiehtovan yksinkertaiselta. Kaikki asiantuntijat, kertokaa jos tiedätte :)
placebo
27.09.2004 16:42:52
Kiitoksia SaBer!

Ohhoh, toivottavasti on, sillä ratkaisu kuullostaa kiehtovan yksinkertaiselta.

Kaikki Bossin ja Ibanezin pedaalit joihin olen törmännyt, ovat olleet fettikytkentäisiä. Pedaaleissa oleva ei-lukkiutuva kytkin (momentary style) antaa fettipiirille vain pulssin, fettipiirin ollessa siis se, joka toteuttaa itse ON/OFF kytkennän (kuten Kivi tuossa jo mainitsikin). Ainoat poikkeukset Bossin pedaalilinjassa näyttäisivät olevan CE-1 ja DM-1.
"The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story" - Pierre Bensusan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)