Aihe: Varjolevyraati / ohjelma 26.9.04
1
Chemo
27.09.2004 07:56:21

No niin, ihanat kultamussukkaiset! Taas on aika kokoontua arvioimaan uutta säveltaidetta. Ja tämänviikkoiset kokonaisvaltaiset musiikillis-visuaaliset pläjykset ovat:

1. Marja-Leena Kuosmanen: Ole mulle kevät rakkauden

2. Remu: I Love You

3. Jere & Universe: Laiskanläksy

4. Bryan Adams: Open Road

Kertokaa. Koskettivatko nämä kappaleet teitä? Olivatko artistit mielestänne puhjenneet kukkaan, lakastumaan päin, vaiko ehkä sittenkin rikkaruohoja ääniaaltojen vihreillä niityillä?
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Chemo
27.09.2004 12:06:39 (muokattu 27.09.2004 12:10:34)

Mulle ei tällä viikolla tullut mitään suuria tunteita:

Sävellys oli "takuuvarmaa", muttei mitään spesiaalia, ja laulaja oli mielestäni melko persoonaton. Semmoinen kuin nyt iskelmäpuolen naislaulajien oletetaan tänä päivänä olevan. En erottaisi muista vastaavista artisteista, jos kuulisin jotain muuta häneltä. Mutta muuten mukavaa vanhan ajan tunnelmaa. / 6

Tällä kipaleella Remu liikkuu sellaisellä alueella joka ei oikein ole mun juttuni. Ihan positiivista toki, että uskaltaa tehdä muutakin kuin sitä mistä on tunnetuin. Läsnäoloa olisin kaivannut lisää, varsinkin kertosäkeissä. Mutta ison persoonan näkeminen ilahdutti silti. / 7

Putosi jonnekin suomipop-soittolistahutun ja taiteellisemman matskun välimaastoon. Olisi ehkä ollut kiinnostavampi, jos olisi rohkeammin mennyt jälkimmäiseen osastoon: ne "olen yksin"-kohdat tuntuivat mukavan intiimeiltä. Mutta kappale ei noin muuten sytyttänyt. / 6

Erikoinen tapaus: harmiton kipale, joka ei tuntunut sietämättömältä harmittomuudestaan huolimatta. Soundit toivat mieleen herran 80-luvun tuotannon, mulle tuli ekana mieleen levyt Reckless ja Into The Fire. Pidän Adamsin äänestä, ja kappaleissaan, kuten tässäkin, on juttuja joista tykkään. Ei mitään uutta eikä uraauurtavaa, mutta ihan miellyttävä kokemus silti. / 7
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Larry
27.09.2004 12:18:46 (muokattu 27.09.2004 12:19:09)
Tangon Taikaa! Ei mitn ihmeellistä. Laulaja mulle tuntematon, mutta täytti tonttinsa vähintään hyvin. Plussat mukavan ryhdikkäistä rinnoista. 4p.

Jos Ismo Alanko tekee uudella julkaisullaan jotain uutta mitä ei ole ennen tehnyt se on ROK! Tämä Remun tai kenen tekemä nyt sitten olikaan oli todellistä jöötiä alusta loppuun. Varmaan äänet tehty jollain vitun sämplerillä eli Hra Aaltonen on vaan ollut kekkuloimassa tossa videolla. Antaisin miikkoja jos vois mutta tyydyn tähän--> 0p.

Jere on piristävä suomirok uutuus. Aluksi inhosin ylikaiken sitä "oisin maksanut lippusi" jollotusta mutta pikkuhiljaa olen oppinut tykkäämään ja tämä "laiskanläksy" oli mukava ralli. Jossa oli kaikki tarpeellinen. Hyvä Jeren ääni ja mukava skeba-melodia siinä säkeistöjen alussa. 8p.

Tylsä kappale, lässy video, lässy artisti. Ei jaksa enää äijästä innostua kun kaikki matsku on sitä tismalleen samaa paskaa mitä on tullut jo 10v tehtyä. 2p.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
Mase
27.09.2004 12:26:30

Perustango, tykkäsin naisen äänestä, mutta muuten ei mitään sävähdyttävää. Hakkaa silti monet suomiiskelmät mennen tullen. 7pistettä

Remu kuulosti mun mielestä ihan David Bowielta ja videokin näytti vähän silti. En vakuuttunut Remun kitaransoittotaidoista videon perusteella ;) Remun on muuten äijä ja ansaitsee siksi armopisteinä 7½, vaikkei biisi mikään kummoinen ollutkaan...

Perus RadioNova-kamaa, tylsä jollotus. Tykkään paljon enemmän noitten aikaisemmasta biisistä "oisin maksanut lippusi, koska...". 6 pistettä

Bryan Adams ei ole koskaan säväyttänyt juuri yhteen ja tämä turhan päiväinen jollotus oli ehkä hirvein kaikista kuulemistani Adamsin biiseistä. Liikaa Ameriikan meiningiä fiiliksenä "autosta katto auki ja suoraa maantietä auringonlaskuun" ;) 3 pistettä.
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Tellervo
27.09.2004 14:11:19
Kuuntelin tämän vain puolella korvalla, ja ainakin alussa ihmetytti se että laulua hädin tuskin kuuli, se oli niin taustalla. Ihan kauniilta perustangolta sinänsä muuten kuulosti. 7

Teppo vei jalat suustani: tämä oli ihan Chris Reaa! Ehkä pienellä Mark Knopfler -höysteellä. Remun kanssa tai ilman, aika yhdentekevää höttöä. Ja biisin nimi tuntuu lähinnä vitsiltä. 7

Minä tykkäsin tästä kovasti! Persoonallista suomirokkia/-poppia, ei minusta ollenkaan niin yksi tusinasta kuin raatilaiset tuumailivat. Lupaavan persoonallista ja rosoista, ei mitään kiiltokuvapoppia. Lupaus. 8

Tylsä kliininen paskapökäle, voisi olla automainoksessa. Bryan on kyllä ihan halattavan näköinen mies, eipä silti. 6

Kuten huomaatte, olen aika armelias niiden suhteen joista en niin välitä ja ankarampi niiden suhteen joista välitän. Sellainen olen.
Voi helekkyvä helevetin hellurei! (Jani The Rock)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)