Aihe: Maadoitusongelma
1 2
re infecta
22.09.2004 19:01:38
Saan sähkökitaran kielistäni pieniä sähköiskuja, koska asunnossani ei ole maadoitettuja pistorasioita (paitsi keittiössä). Käytän kyllä maadoitettua jatkojohtoa, mutta se ei tietenkään auta, kun seinäpistoke on maadoittamaton.

Onko mitään muuta tehtävissä kuin kysyttävä talonmieheltä, paljonko pistorasiaremontti maksaa?
Etsitään rock-rumpalia. Katso ilmoitukseni!
anma86
23.09.2004 12:10:55
jooooooooo

ei se siitä maadotuksesta johdu maadoitus on sitä varten jos tulee oikosulku niin se suojaa laitteen tai ihmisen suurelta virralta joten veikkaan että sun kitarassa on vaihe eli plus kytketty tai ottaa kiinni runkoon niin sen takia saat tällejä
Basshunter
23.09.2004 20:00:01
Ota kitarasta se tulevan piuhan liitin auki ja kato, ettei sieltä ole juotoksien kohdalta irronnut piuhan säikeitä, jotka pääsisivät ottamaan toiseen juotettuun piuhaan kii. Sama tarkistus kannattaa tehdä sille kitaran piuhalle ja vahvarin input-liittimelle. Jos tuolla tarkastuksella ei asetu, kannattaa viedä vahvari huoltoon... tosin, voihan tuo tuoda nopeutta tilutukseen... :)
Kassu
23.09.2004 20:28:46
Onko mitään muuta tehtävissä kuin kysyttävä talonmieheltä, paljonko pistorasiaremontti maksaa?

Maksaa niin paljon että unohda se hyvä mies.
re infecta
23.09.2004 20:44:06
jooooooooo

ei se siitä maadotuksesta johdu maadoitus on sitä varten jos tulee oikosulku niin se suojaa laitteen tai ihmisen suurelta virralta joten veikkaan että sun kitarassa on vaihe eli plus kytketty tai ottaa kiinni runkoon niin sen takia saat tällejä

Hmm... Minulla ja Niskamiehellä on sama kitara. Niskikselläkin oli ongelmia sähköiskujen kanssa ennen kuin vahtoi maadoitettuun pistorasiaan. En usko, että kitarassa tai vahvistimessa on mitään vikaa, kun toisessa kodissa ei antanut mitään sähäreitä. Nyt siis uudessa asunnossa ja ongelma ilmenee vain täällä...
Niskamies
23.09.2004 21:31:56
Hmm... Minulla ja Niskamiehellä on sama kitara. Niskikselläkin oli ongelmia sähköiskujen kanssa ennen kuin vahtoi maadoitettuun pistorasiaan. En usko, että kitarassa tai vahvistimessa on mitään vikaa, kun toisessa kodissa ei antanut mitään sähäreitä. Nyt siis uudessa asunnossa ja ongelma ilmenee vain täällä...

Mulla oli maadottamaton roikka maadotetussa pistorasiassa, sain säkäreitä. Vaihdoin maadotettuun pistorasiaan ja ongelma korjaantui.
Meitsi on meshissä.
re infecta
23.09.2004 21:58:31
Mulla oli maadottamaton roikka maadotetussa pistorasiassa, sain säkäreitä. Vaihdoin maadotettuun pistorasiaan ja ongelma korjaantui.

Mutta eikö tuo ole ihan sama asia kuin että alkuperäinenkin pistoke olisi maadoittamaton? Kun käyttää maadoittamatonta jatkoroikkaa, ei maadoitus pääse "seinään asti".

Huomenna tulee tuttu sähkömies kartoittamaan tilanteen. Olisihan hyvä saada tämä tietokonekin maadoitettuun rasiaan.
Niskamies
23.09.2004 22:05:46
Mutta eikö tuo ole ihan sama asia kuin että alkuperäinenkin pistoke olisi maadoittamaton? Kun käyttää maadoittamatonta jatkoroikkaa, ei maadoitus pääse "seinään asti".

Juu, pistorasiat van maadotetuiksi niin kaikki on kunnossa.
Meitsi on meshissä.
anma86
24.09.2004 16:52:43
minulla on kotona ei maadoitetut pistorasiat enkä ole koskaan saanut kitarasta tälliä sitten sanoit että sulla on kyllä maadoitettu jatkoroikka mitä se auttaa?? kun ei ole maadoitusta talossa
LaXu
24.09.2004 17:36:05
minulla on kotona ei maadoitetut pistorasiat enkä ole koskaan saanut kitarasta tälliä

Sama täällä. Pistorasiat eivät ole maadoitettuja eikä kertaakaan ole millään kitaralla tullut tällejä. Hurina on ollut käytännössä ainoa ongelma.
anma86
24.09.2004 17:38:08
murinaa saa muuten vähennettyä kun laitat vahvistimen omaan pistorasiaan ihan yksin eikä mihinkään jatkojohtoon jossa on viisi laitetta
Torniojaws
24.09.2004 23:31:41 (muokattu 24.09.2004 23:31:50)

Tuskinpa se ~200 euroa nyt kenenkään budjettia kaataa.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
topguitar88
25.09.2004 02:39:35
Tuskinpa se ~200 euroa nyt kenenkään budjettia kaataa.

Kyllä kuule voi kaataa!
Always take the time to hide the evidence..
päänahka
25.09.2004 15:25:47
murinaa saa muuten vähennettyä kun laitat vahvistimen omaan pistorasiaan ihan yksin eikä mihinkään jatkojohtoon jossa on viisi laitetta

Äää...miten mulla on ollu sellainen käsitys, että nimen omaan kaikki laitteet samasta rasiasta, että on varmasti sama maapotentiaali, ettei hurise.
Soolot on perseestä.
Arabian Lauri
27.09.2004 16:57:30
Entäs mikä on vikana kun tossa viikonloppuna pidettiin soittoreenejä eräässä olohuoneessa, niin aina kun kitaraa soittaessa tungin naaman liian lähelle mikkiä, niin eikös sieltä tullut tälli suoraan ylähuuleen? Missäköhän oli vika kun paikat hehkuu suussa vieläkin? Aika inhottavaa kun tietää aina että kohta taas tulee kiisu suoraan suuhun...

Pistoketta vaihtamalla kyllä loppui tällit.
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
pitk
27.09.2004 17:20:22 (muokattu 27.09.2004 17:21:13)

Entäs mikä on vikana kun tossa viikonloppuna pidettiin soittoreenejä eräässä olohuoneessa, niin aina kun kitaraa soittaessa tungin naaman liian lähelle mikkiä, niin eikös sieltä tullut tälli suoraan ylähuuleen? Missäköhän oli vika kun paikat hehkuu suussa vieläkin? Aika inhottavaa kun tietää aina että kohta taas tulee kiisu suoraan suuhun...

Pistoketta vaihtamalla kyllä loppui tällit.

Maavialta haisee. AINA KAIKKI MAIHIN! Muuten saattaa saada isojakin tällejä. Esim. King's X basisti Doug Pinnick sai Norjassa tällin kamojen läpi. Sen verran hetkautti, että ukko putosi bassonsa päälle, josta katkesi kaula. Saattaa huonommalla mäihällä paeta henki.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
plikk
27.09.2004 19:51:23

Yhden pistorasian korjaaminen ei maksa ku ehkä 50€.tiedän koska opisekelen sähköalaa.tarkista kitarasta et + ja - menee oikeisiin paikkoihin
plikk
27.09.2004 19:54:04
Äää...miten mulla on ollu sellainen käsitys, että nimen omaan kaikki laitteet samasta rasiasta, että on varmasti sama maapotentiaali, ettei hurise.

maapotenttiaali on sama talon KAIKISSA pistorasioissa yms.
anma86
27.09.2004 20:10:22
Maavialta haisee. AINA KAIKKI MAIHIN! Muuten saattaa saada isojakin tällejä. Esim. King's X basisti Doug Pinnick sai Norjassa tällin kamojen läpi. Sen verran hetkautti, että ukko putosi bassonsa päälle, josta katkesi kaula. Saattaa huonommalla mäihällä paeta henki.

olen samaa mieltä kyllä kannattaa korjata tommoiset ja heti se ei ole sitten kivaa kun olet yksin hemmassa ja saat isku ja jäät kiinni siihen esim johtoon josta saat tällin siitä alkaa matka mullan alle. ja jos sanot että kyllä sulake pelastaa ei välttämättä norm. sulake on sen verran
hidas että esim vaihtosähkössä taajuus ehtii jo sekoittaa sun sydämmen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)