Aihe: Soittohistoriasi
1 2 3 4 5 6
punkygirl
26.09.2004 13:42:03
piano 8 vuotta jatkan vielä, kitara 3 vuotta jatkan!
Miksi norsulla on siniset shortsit? Koska punaiset on pyykissä.
Notefix
26.09.2004 14:22:17 (muokattu 26.09.2004 14:22:51)

Pianon kimppuun 4v...sellasta formaalimpaa pimputtelua about 16v asti. Sen jälkeen vähän vapaammin, aluksi hienosteltiin, mutta nyt lähinnä kolmisoinnuilla...ja hitaasti!

Viulua yrittivät opettaa...en oppinut!

Kitaransoiton olen alottanut 5 kertaa...ja lopettanut myös. Ei opi!
My name is Baron, Notefix Baron "
Teijo K.
26.09.2004 14:53:31 (muokattu 26.09.2004 14:53:54)

-83 kieppeillä urkukoulua, kosketinsoittimet jääneet sittemmin vähemmälle.

-88 huuliharppu, bluesia.

-89 basso ja rummut, rummut jäivät pois melko pian.

Tänä vuonna hankin kontran.
funkylord
26.09.2004 15:17:40

'92-94 Trumpetti
'93 pasuuna
'94-? Saksofoni
99-? Rummut
99-? Kitara
02-? Trumpetti

'98 saksofoni 1/3
'99 saksofoni 2/3
'00 saksofoni 3/3 klas.
'04 saksofoni 3/3 p/j
'05 saksofoni D p/j (pakko tehä niin sama laittaa jo ennuste.)
KahviKlubi #1
MEKKALA #8
K100 #4
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
Morris on acid
26.09.2004 17:18:02
Kitaraa 12 vuotta ja ihan paska soittaja oon yhä.
Syntikkaa muutama vuosi satunnaisesti.
Rumpuja puoli tuntia.
Hohhoijaa
26.09.2004 20:58:27
Ne jotka tuollaisissa ovat olleet, ovat saaneet niin kovat traumat, etteivät ne täällä pöyri.

Oonko mä sitte jotenki "henkisesti vahva"? ;)
Kirkan paska, ei siis hai. Pastilli?
musa
26.09.2004 21:30:10 (muokattu 26.09.2004 21:35:25)
Sellolla aloitin joskus kuuden seitsemän vanhana, en tarkkaa ikää nyt muista. Bassoa sitten jostain kymmenen vanhasta. Laulu ollut jossain mielessä mukana aina, mutta joskus 15-vuotiaana ensimmäisiä bändikokemuksia siitä. Kitarointia on myös tullut harrastettua onnettomalla nuotiokomppaustatsilla ja aivan käsittämättömillä soinnuilla jo pidemmän aikaa. Ainiin ja rumpusetin luo menemistä en oo osannut koskaan vastustaa, jos oon sattunut menemään bändikämpälle ennen rumpalin sinne saapumista :-)
"Etkö laittaisi mun sormustain..."
dora
26.09.2004 22:23:06 (muokattu 26.09.2004 22:23:43)
- Pianoa soitellut 5-vuotiaasta saakka, tosin kymmenen vuoden jälkeen lopetin tunneilla käynnin.
Ensimmäiset kolme vuotta tuttuni opetti pianon alkeita minulle, kunnes hänen omat taitonsa loppuivat kesken.
Sitten olin kolme vuotta opistolla soittelemassa ja suoritin teorian 1/3.
Sen jälkeen vielä neljä vuotta kanttorillamme, kunnes loppui se leikki.
- Siirryin kitaraan.
Soitin vuoden akustisella, kunnes ostin sähkiksen, jota soitin myös vuoden.
- Nyt pidän väliä soittamisesta, koska yritän panostaa viimeiseen lukio vuoteeni hieman enemmän ja, jos totta puhutaan, niin olen kyllästynyt soittamaan. Joten jos soitan silloin, kun mieleni tekee, voi intoni palata takaisin. Joskus on siis hyvä pitää hieman väliä, niin ainakin minä sen uumoilin.
Optimistiksi sanotaan ihmistä, joka ajaa ladalla moottoritien ohituskaistalla.
Aardfather
26.09.2004 22:40:41
Kitaraa n. 17 vuotta ja vuosien varrella on tullu soitettua myös jonkin verran rumpuja ja bassoakin kokeiltua. Suuta on kyllä soitettu jo paljon pitempään. ;-)

- Aardfather
Klezberg
26.09.2004 23:24:28 (muokattu 26.09.2004 23:36:52)

Kansakoulun laulunopettaja 60-luvulla opetti pianonsoiton alkeet koulun jälkeen. Kotona ei ollut pianoa, sain vain melodican. Musiikkiopistoon ei hyväksytty. Viikkorahoilla ostin nokkahuilun. 14-vuotiaana löytyi jostain äidin vanha mandoliini ja jostain ostin akustisen teräskielisen kitaran joka lienee ollut huonoimpia mitä on olemassa. Huuliharppua aloitin myös tuohon aikaan, ja niitä peruja soitan sitä edelleenkin väärinpäin. Tuossa 18-vuotiaana hankin nailonkielisen kitaran ja muutama vuosi myöhemmin ensimmäisen sähkiksen. 80-luvun puolivälissä hankin ensimmäisen keyboardin. 90-luvun alussa soitin jonkun aikaa midicasiotorvea (edelleenkin kiinnostaisi joskus hankkia kunnollinen midipuupuhallin). Tuohon aikaan hankin myös kunnon syntikan. Uusia lajeja ei sen jälkeen olekaan tullut kuvioihin. Midipuhaltimen lisäksi kiinnostaisi kyllä basso ja bouzuki (ja siitä voisi jatkaa aakkosjärjestyksessä...).

Soittamisessa välillä jopa vuosien taukoja. Välillä tuntuu että parin vuoden tauon jälkeen soittaa selvästi paremmin. Uskoiskohan?

edit: lisäsin noita suunnitelmia...
JKH
26.09.2004 23:32:30
Koskettimilla aloitin n. 1980. Bändistä puuttui basisti, joten uhrauduin uusiin kuvioihin -84 ja sillä tiellä ollaan. Tosin pari pitempää breikkiäkin soitannoista on ollut.
"Miksi pitää aina mainita, jos joku on maailmankuulu, jos hän kerran on maailmankuulu?" -Markus Kajo
Paijukainen
27.09.2004 00:19:14
Piano 4 täysi vuosi alkoi juuri, tähän mennessä pääas. vapaata ja jatkuu eteenpäin pop-jazz painotteella sln:n mus.op.

Alttosaksofoni 1½ vuotta soitelleena enemmän "klassista", tässä myös siirryin tänä syksynä enemmän jazz-osastolle.
3/3 keväällä sikäli mikäli kun aika riittää.

Itseopiskelleena kitara,basso,huilu, ja myös kaukaisia muistoja klarinetista, joka kylläkin sitten jäi kun en omaa satu omistamaan.
soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu
Eddy
27.09.2004 01:21:03
Melkein 30 vuotta tullut vietettyä koskettimien ääressä joista viimeiset 15 vuotta on tienattu myös elanto kyseisellä harrastuksella.Ensin korvakuulolta itseopiskelua ja sitten klassisia opintoja musiikkiopiston päästötodistukseen asti,jonka jälkeen tie vei pop/jazz-konservatorioon ammattiopintojen ääreen.Opiskelun ja keikkailun yhdistäminen oli joskus aika raskasta,mutta kummasti sitä silloin nuorena jaksoi.Nykyään on tekniikka rapistunut ja paljon opittuja asioita unohdettu,mutta siitä huolimatta joku onneton aina erehtyy tilaamaan keikalle...
Koskettelen soittimia...
Diagnostica
27.09.2004 08:20:08 (muokattu 27.09.2004 09:54:37)
on varmaan ollu jo, mutta otetaan toinen kierros.

Eli mitä olet soittanut, ja kuinka kauan ja piditkö siitä.

Pianolla olen osannut soittanut melodioita nuoteista (jos ei hirveesti korotus- ja alennusmerkkejä) jostain 7-8 vuotiaasta lähtien. Sointuja ja muuta teoriaa en katsonut tarpeelliseksi opetella. Vuonna 2000 armeijassa ollessani kaveri opetti miten duuri- ja mollisoinnut otetaan pianolla ja niitä tapailin seuraavat pari vuotta satunnaisesti. Sitten vuoden 2002 maaliskuussa aloitin kitaran soiton ja sillä tiellä ollaan ja pysytään. Musiikkikaupan sedän sitkeistä ehdotuksista huolimatta en ole ottanut soittotunteja ja teoriaakin on tullut itse opiskeltua.
En siis ole käynyt mitään musiikkiopistoja tai teoriatunteja toisin kuin siskoni. Arvatkaapa kumpi tykkää musiikista tai soittamisesta enemmän nykyään... hähää, pakotettu teoria tappaa motivaation!

E:pakotettu
"Tosimies on kuullut ukkosen jyrinän ja nähnyt hevosen paskantavan."
Henkeen ja Vereen
27.09.2004 08:34:40
Aluksi soittelin rumpuja pari vuotta, jonka jälkeen aloitin kitaran soiton. Kitaraa on tullut soiteltua noin 15 vuotta.
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Milkop
27.09.2004 09:38:53 (muokattu 27.09.2004 09:40:03)

Musiikkileikkikoulu kultaisella 80-luvulla.

Musiikkiopisto, pianoa joku 3-4 vuotta. Joku tutkintokin tuli muistaakseni suoritettua.

Sitten joskus yläasteen lopulla ja lukion alussa tartuin kitaraan tarkemmin ja sitä on nyt seitsemisen vuotta aktiivisesti tullut soitettua. Muitakin soittimia, mistä vain meteliä lähtee, on innolla tullut kokeiltua. Urut, viulu, haitari, rummut, marakassit ym...
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
HaloOfFlies
27.09.2004 10:21:40 (muokattu 27.09.2004 10:25:41)

Ala-asteella 3 vuotta nokkahuilua ja muitakin soittimia (tamburiini, marakassit, triangeli ym) ja kuorolaulua 3 vuotta.

Yläasteella ja lukiossa yhteensä 4 vuotta rumpuja.

Vuodesta 1997 eli lukion toiselta lähtien olen soittanut kitaraa ja välillä bassoakin. Itse olen opetellut kaiken mitä osaan, teoriatunteihin ei ole onneksi tarvinnut turvautua.
Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock
KooMikko
27.09.2004 11:00:05

Bassoa soiteltu vuodesta 1995 lähtien.
Myy bassosi minulle, vasuri!
Henko
27.09.2004 11:31:44

Suuta oon soittanu kohta 24 vuotta. Ja kitaraa joku 9 vuotta. Suunsoitto kulkee jo aika hyvin. Jopa (suu)tilu.
If it's too loud, you're too old.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)