Aihe: Kitaraa ja vahvistinta ostamassa
1
Erkki-setä
26.09.2004 18:24:57
Kitaraksi on 2 vaihtoehtoa;Ibanez Rg321 tai Yamaha Pacifica 412.

Kumpiko kitara olis parempi aloittelijalle?

Ja vahvistimeksi olen ajatellut Roland Cubea, mutta 30 vai 15 wattisena versiona? Onko 30 wattinen hintansa arvoinen (verrattuna 15 wattiseen)?
tommiot
26.09.2004 18:28:42 (muokattu 26.09.2004 18:29:07)
Kitaraksi on 2 vaihtoehtoa;Ibanez Rg321 tai Yamaha Pacifica 412.

Kumpiko kitara olis parempi aloittelijalle?

Ja vahvistimeksi olen ajatellut Roland Cubea, mutta 30 vai 15 wattisena versiona? Onko 30 wattinen hintansa arvoinen (verrattuna 15 wattiseen)?

Noista kitaroista otat sen kumpi tuntuu paremmalta käteen sun mielestä, kun tossa Ibanezissa on semmonen hammastikkukaula, niin kannattaa kokeilla tykkääkö siitä, vai tarviiko vähän paksumpaa...

Vahvistimista otat Cube 15 ja pistät loput rahat kitaraan, koska ne Cube 30 efektit ei mun mielestä ole kovin kummoisia, huonot säädöt...
Pastilli?
LaXu
26.09.2004 19:13:54
Noista kitaroista otat sen kumpi tuntuu paremmalta käteen sun mielestä, kun tossa Ibanezissa on semmonen hammastikkukaula, niin kannattaa kokeilla tykkääkö siitä, vai tarviiko vähän paksumpaa...

Näin juuri. Minä tosin suosittelisin tuota Yamahaa jo sen takia, että siinä on mielestäni paremmat mikit. Siinä no myöskin vibratalla jonka käyttöä kannattaa ainakin kokeilla..se ei ole kaikkien juttu, jotkut tykkää kuin hullu puurosta, toiset ei pidä juurikaan. Ainahan sen voi aina lukita paikoilleen.
XDream
26.09.2004 19:31:06
Laitan nyt tännekkin.

Charvelin model 3 Kitara on hyvässä kunnossa ikäisekseen, vuosimalli on -87 tai 88!

Kitara aivan vastaava kuin tämä: http://www.ostol.osakk.fi/~mapaanan/charvel/tiedot.htm

Haulla löydät täältä lisää tietoa kitaran arvosta ja laadusta.

Kitara on siis charvelin laadukasta tuotantoa ja on varmasti laadukkaampi kuin esim. uudet korealaiset jacksonit/esp:n halvat ldt mallit.

Ajattelin pyytää kitarasta 250€, vaikka se onkin huomattavasti tuota arvokkaampi.

Talla pitää hyvin vireen ja jacksonin humbuckerista lähtee kunnon säröt. Mukaan kova laukku.

Finxdream@hotmail.com

Löytyy itseltä tuo cube 30 ja en voi muuta kuin suositella. Mallinnuksista saa irti hyvin erilaisia säröjä, mätöstä tweediin!
Erkki-setä
26.09.2004 20:06:42
Siinä no myöskin vibratalla jonka käyttöä kannattaa ainakin kokeilla

Selitäppäs tuo vibratalla?

Onko siinä 30 wattisessa vahvistimessa mitään muuta ku enemmän watteja?
Erkki-setä
26.09.2004 20:07:17
jaahas , meni vähä väärin päin nuo lainausjutut, mutta eipä se varmaan ketään haittaa..
Hohhoijaa
26.09.2004 20:08:31
jaahas , meni vähä väärin päin nuo lainausjutut, mutta eipä se varmaan ketään haittaa..

Opettele muokkaamaan.
Kirkan paska, ei siis hai. Pastilli?
LaXu
26.09.2004 20:11:02

Sillä voi muuttaa sävelen korkeutta alaspäin painamalla vibrakampea. Riippuen säädöistä, tallasta ja kitaran rakenteesta sävelen korkeutta voi myös nostaa vetämällä vibrakammesta.
tommiot
26.09.2004 20:11:44 (muokattu 26.09.2004 20:14:34)

Eli siinä on kampi, jolla voi muuttaa sävelkorkeutta (tavallisella vibratallalla yleensä vain alaspäin, Floyd Rosella ylös ja alaspäin). Mä ainakin pärjään ihan hyvin ilmankin. Jotkut tykkää kikkailla sillä...

Onko siinä 30 wattisessa vahvistimessa mitään muuta ku enemmän watteja?

Jos nyt meinaat noita Cubeja, niin 30 wattisessa on efektejä joita ei oo 15 wattisessa. Flanger, phaser, chorus ja tremolo taitaa löytyä toisesta potikasta ja toisesta delay ja reverb, eli saat kerralla yhden efektin ja kaiun päälle. Tosiaan niissä on aika kehnot säädöt niissä efekteissä (esim delayn viivettä ei voi muuttaa), niin osta vaan se Cube 15 ja pistä loput rahat kitaraan.
Pastilli?
Billsner
26.09.2004 20:27:28
Jos nyt meinaat noita Cubeja, niin 30 wattisessa on efektejä joita ei oo 15 wattisessa. Flanger, phaser, chorus ja tremolo taitaa löytyä toisesta potikasta ja toisesta delay ja reverb, eli saat kerralla yhden efektin ja kaiun päälle. Tosiaan niissä on aika kehnot säädöt niissä efekteissä (esim delayn viivettä ei voi muuttaa), niin osta vaan se Cube 15 ja pistä loput rahat kitaraan.

Eikö Cube30:ssa ole enemmän vahvistinmallinnuksia kuin Cube15:ssa, isompi ämyri ja enemmän tehoa?
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Erkki-setä
26.09.2004 20:37:49
Eikö Cube30:ssa ole enemmän vahvistinmallinnuksia kuin Cube15:ssa, isompi ämyri ja enemmän tehoa?

Onko tuo 125 €:n arvoista?
tommiot
26.09.2004 20:53:35
En minä tiedä :) Minä kysyin että onko siinä isompi ämyri jne.

On juu isompi ämyri, 15W on 8" elementti ja siinä 30 wattisessa 10". Mallinnuksista en oo ihan varma... saattaa kyllä olla enemmän siinä 30W. Mutta kyllä siitä pienestäkin lähtee hyvät soundit. Cube 30 saa footswitchin, en oo varma Cube 15, kannattaa tarkistaa.
Pastilli?
Rakoni
27.09.2004 14:28:39
Alkaa mennä välillä jo hermot ku kaikki vaan sanoo että osta cube 30. On niitä muitakin hyviä tuohon hintaan. Ja esim. f-musiikista noi cube kolmekymppiset on loppu ja about 30 varausta jonossa. Että voi mennä jonkin aikaa kun sieltäkin voi niitä ostella.
ReBeat
27.09.2004 14:38:53

Myös käytettyjen vahvistinten markkinat kannattaa muistaa. Liikkeet pyytävät niistä monesti sikahintoja, mutta yksityisten ilmoituksia kannattaa katsella. Kyllä ennenkin on hyviä vahvistimia tehty ja on tehty paljon helvetin hyviä vahvistimia joita ei enää tehdä eikä niitä voikaan siis uutena ostaa. Käypää hintahaarukkaa on nykypäivänä saatavana suht helposti, joten käytettyjen osaltakin voi välttyä maksamasta ylihintaa.
Tekemällä ei synny musiikkia.
Erkki-setä
28.09.2004 20:25:42
Lisää mielipiteitä tuosta 15 vai 30 wattinen -jutusta?
Ze Kink
28.09.2004 21:26:33
Alkaa mennä välillä jo hermot ku kaikki vaan sanoo että osta cube 30. On niitä muitakin hyviä tuohon hintaan. Ja esim. f-musiikista noi cube kolmekymppiset on loppu ja about 30 varausta jonossa. Että voi mennä jonkin aikaa kun sieltäkin voi niitä ostella.

Musamaailmassa oli ainakin monta kappaletta kun viimeksi kävin. T-kaupasta saa myös jossei muuten löydä. Ja kyllä tuo mun mielestä on yksi parhaista tuohon hintaluokkaan.
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu.
Ze Kink
28.09.2004 21:29:11
Lisää mielipiteitä tuosta 15 vai 30 wattinen -jutusta?

15w käy himasoittoon erinomaisesti, 30w:llä voi soitella jo bändin kanssa. Mieti kuinka paljon ääntä loppujen lopuksi tarvitset.

Btw, munkin muistaakseni tuossa 30:sessä on enemmän mallinnuksia, ja 60:ssä eniten. Mutta tossa 15:ssa on kyllä jo kaikki tarvittava, olen soitellut. Minä ainakin suosittelen.
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu.
Rakoni
29.09.2004 08:57:50
Ja kyllä tuo mun mielestä on yksi parhaista tuohon hintaluokkaan.

Kannattaa myös katsoa esim. Peaveyn ja Hughes&Kettnerin vastaavan hintaisia. Ei ole huonoja nimittäin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)