Aihe: Death metal -kokoelman kasaamisesta
1 2 3 4
MrFunk
22.09.2004 19:33:37
Niin kuinka vanhaa? Morbid Visionsista ja Shizophreniasta löytyy ehkä death metal vaikutteita, mutta Beneath The Remains ja Arise ei oikein enään istu samalle CD:lle alussa mainittujen bändien kanssa.

Kyllä varmaan minä Beneathin vielä ottaisin...

Kun kerran Sepulturaa ehdotit niin kerroppas Morbid Visionsilta tai Schizophrenialta joku biisi, jonka kokoelmalle laittaisit.

No kitaran rämpyttelijänä ottaisin kokoelmalleni schizophrenian biisit "Troops Of Doom" ja "To The Wall".
"From The Past Comes The Storms" on myös hyvä biisi, kuten "Screams Behind The Shadows" ja "Septic Schizo"

Morbidilta "Mayhem", "Show me the wrath", "warriors of death"

Kuten sanoin aikaisemmin on vaikea homma valita vain yksi tai kaksi.

Olet ensimmäinen, joka ei näe Entombedin Left Hand Path ja Clandestine levyjä death metallina. Itse olen pitänyt niitä death metal klassikkoina isolla K:lla. No samapa se, hemmetin hyviä lättyjä nämä kaksi edellämainittua.

Kyllä minäkin näitä deathinä pidän... maku ehkä liian brutaali jotta kokoelmalle äänittäisin.
Kielet hauiksen mukaan...
Billsner
22.09.2004 19:51:49
Toiselle levylle on tulossa näillä näkymin seuraavaa:
Entombed - Left hand path
Massacra - Gods of hate
Sentenced - Rotting ways to misery
Amorphis - Black Embrace
Pestilence - Presence of the dead
Decapitated - The Fury

Tutkinnan alla:
Napalm Death, Vader, Therion, Dismember, At the Gates, Hypocrisy, Bloodbath, Behemoth, Pungent Stench, Scent of flesh...

Tuosta levystä melkein pitäisi tehdä tupla :)

Bändejä mitä tuohon voisi lisätä: Bolt-Thrower, Benediction, Gorefest, Eucharist ja Iniquity ainakin.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Kakemakeväke
22.09.2004 20:54:25
Kyllä varmaan minä Beneathin vielä ottaisin...

Anteeksi nyt, mutta ei, ei, ei, ei. Sepulturalta ei löydy yhtään kappaletta, joka sopisi kokoelmalle, joka listaa "kalmametallin lyhyen oppimäärän". Saat katsoa Bestial Devastationiin asti, eikä sieltä löydy Death metallille tarpeeksi merkityksellistä kappaletta.
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Ben_D
22.09.2004 21:03:57

Anteeksi nyt, mutta ei, ei, ei, ei. Sepulturalta ei löydy yhtään kappaletta, joka sopisi kokoelmalle, joka listaa "kalmametallin lyhyen oppimäärän". Saat katsoa Bestial Devastationiin asti, eikä sieltä löydy Death metallille tarpeeksi merkityksellistä kappaletta.

Onneksi täällä on jollain sentään vielä järki tallella ;)
KTR
22.09.2004 21:11:57
Vaikka mitään musaa ei voi ihan tarkalleen määritellä, niin ei minusta deathiksi voi sanoa jotain, mikä muistuttaa deathia. Jos se on deathia, se on deathia. Jos se on thrashia, niin se on thrashia vaikka joku luulis että se on deathia vaikka se on thrashia. Varmaan kannatti tääkin viesti kirjoittaa tänne. Joo.
epeli
23.09.2004 19:31:43

vital remains - dechirtianize
funeral feast - parasite
ja ehkä: zyklon - chaos deathcult

vai mitäs mieltä olette?
Happy I am... .... not sad....
Deathrace King
23.09.2004 23:10:46

Sitä Sepulturaa ei senkään takia kannata ottaa, kun niillä ensimmäisillä levyillä on ihan saatanan paskat soundit.
Haetaan rumpalia thrash metal bändiin (Lpr).
Ben_D
23.09.2004 23:12:44

Sitä Sepulturaa ei senkään takia kannata ottaa, kun niillä ensimmäisillä levyillä on ihan saatanan paskat soundit.

Juu suoraan kellarista. Aivan hirveetä moskaa. Eikä se soittokaan niin kovin mieltä ylentävää ole (tosin ei ole omakaan ;)).
lethus1
24.09.2004 10:12:21
Minä en saa Entombedistä death metallia vaikka mitenpäin sitä kuuntelisin. En uusista enkä vanhoista. En.

Et sitten varmaan saa death metallia muistakaan 90-luvun alkupuolen ruotsalaisista, Dismembereistä ja muista ?
Super-Jari
24.09.2004 10:49:29
Et sitten varmaan saa death metallia muistakaan 90-luvun alkupuolen ruotsalaisista, Dismembereistä ja muista ?

Onhan nyt jumalauta Dismemberissä ja Entombedissä PIENI ero.
Pastilli?
lethus1
24.09.2004 12:57:53
Onhan nyt jumalauta Dismemberissä ja Entombedissä PIENI ero.

Jos kyse on Left Hand Pathista ja Clandestinestä, ei myöhemmästä Entombedistä, niin ei se ero nyt jumalauta NIIN suuri ole biisimateriaalin saatika soundipolitiikan suhteen:D "Makuasioitahan" nämä kai ovat, mutta silti...
Ben_D
24.09.2004 13:07:12 (muokattu 24.09.2004 13:07:19)

Jos kyse on Left Hand Pathista ja Clandestinestä, ei myöhemmästä Entombedistä, niin ei se ero nyt jumalauta NIIN suuri ole biisimateriaalin saatika soundipolitiikan suhteen:D "Makuasioitahan" nämä kai ovat, mutta silti...

Olen sun kanssa samaa mieltä siitä, että Left Hand Path ja Clandestine ovat death metallia parhaimmillaan ja puhtaimmillaan, mutta kait se on mielipidekysymys. Mikä on toiselle death metallia voi olla toiselle jotain muuta. Ottakaa pojat pastillit ;)
Hanok
24.09.2004 13:07:17
Mitä, eikö kukaan ole vielä tarjonnut eurokokoelmalle Gravea?
salmivaara
26.09.2004 14:21:34

Mitä vittua, ne soundithan on just kovat!
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Deathrace King
26.09.2004 17:19:27

Mitä vittua, ne soundithan on just kovat!

No Skitzoa nyt kuuntelee, mut Morbid Visions/Bestial Devastation on uudelleen masteroitunakin niin sorsaa kuin olla voi sekä soitannoltaan että soundeiltaan. Taisivat nuoret rässärit soittaa hieman nopeemmin kuin osasivatkaan ;)
Haetaan rumpalia thrash metal bändiin (Lpr).
Morris on acid
26.09.2004 17:31:48
No helvetti soikoon Hypocrisyn Pleasure of molestation!
Billsner
26.09.2004 21:33:09
No helvetti soikoon Hypocrisyn Pleasure of molestation!

Nimikkobiisi on minun mielestä parempi tuolla levyllä (eli Osculum Obscenum).
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
KTR
26.09.2004 22:12:10
Nimikkobiisi on minun mielestä parempi tuolla levyllä (eli Osculum Obscenum).

Inferior Devoties olisi minun valintani. Tosin jos Hypocrisyä otettaisiin, niin sitten jotain Final Chapterilta. Se on mainioe levy.
Ben_D
26.09.2004 22:22:55

Eiköhän se kokoelma alkais oleen pikkuhiljaa kasassa ;) Taitaa pari ceedeellistä olla tavaraa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)