NYdoll 23.10.2003 15:13:54 | |
---|
Millä helvetin perusteella Lemmy ei muka osaa soittaa?!?! täh? vaikka kappaleen Motörhead bassointro on aivan loistava ja miehen särösoundikin on melko upea. Sietäisi hävetä moisten, jotka häntä haukkuvat, varsinkin ilman perusteluja! "that´s the way I like it baby, I don´t wanna live forever" Motörhead - Ace of spades |
zoophyte 30.10.2003 21:34:09 | |
---|
Bootsy Collins on paras pasisti |
Basismi 30.10.2003 22:55:29 | |
---|
Millä helvetin perusteella Lemmy ei muka osaa soittaa?!?! Batesi provosoi ja minä provosoiduin. En tiä, en ole kuullut lemmyn soittavan. Kuinkas korkealla Haba pitää kieliä? It's hard to be humble when you're so fucking big! |
Le Haba 01.11.2003 13:38:14 | |
---|
Kuinkas korkealla Haba pitää kieliä? Mun "action" on suht medium
168 käteen ja känni toteen! |
Bassballs 04.11.2003 15:00:25 | |
---|
Enemmän respectiä sille kuin jollekkin ällökliiniselle kokkelijatsi-millerille. Kliiniselle? En ole kuullut vielä mitään kovin kliinistä soittoa Milleriltä. Miehen ratkaisut ovat yleensä oivallisia ja ainakin minun korvaa hiveleviä. Hyvä, että silti sanoit mielipiteesi. Jees-miehiä ei täällä kaivata. Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista. |
Teijo K. 04.11.2003 15:05:33 (muokattu 06.11.2003 09:32:11) | |
---|
Jees-miehiä ei täällä kaivata. Jees, hyvin sanottu. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
U.Honey 06.11.2003 07:12:12 | |
---|
Jaco dikkareille tiedoksi että Brian Bromberg teki vähän aikaa sitten levyn nimeltään "Jaco". Levyllä on pelkästään Pastoriuksen biisejä, mm. aika mielenkiintoinen sovitus A Remark you made:sta, pystybassolla soitettuna. An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools. --- Ernest Hemingway |
Le Haba 06.11.2003 09:29:04 (muokattu 06.11.2003 09:29:48) | |
---|
Levyllä on pelkästään Pastoriuksen biisejä, mm. aika mielenkiintoinen sovitus A Remark you made:sta, pystybassolla soitettuna. Pieni oikaisunpoikanen tähän: A Remark You Made on Joe Zawinulin biisi. Enivei, levy lienee pakko hankkia 168 käteen ja känni toteen! |
Niskamies 12.11.2003 21:26:28 | |
---|
btw, tietääkö kukaan millä kielillä herra veteli? oli rotosoundit, mutta mitkä? kenties swingbassit? Hanki presari ja ole tosimies! |
2541 12.11.2003 21:52:00 | |
---|
btw, tietääkö kukaan millä kielillä herra veteli? oli rotosoundit, mutta mitkä? kenties swingbassit? Eiköhän ne Rotosoundin Swing Bassit olleet. Jaco taisi alkaa käyttämään niitä 70-luvun alussa (vai aikaisemmin jo?)ja silloin ei moni valmistaja roundwoundeja tehnyt. |
erben 24.09.2004 15:42:03 | |
---|
Kuunnelkaa Joni Mitchellin "Don Juan's reckless daughterin" aloitusbiisi, ja jolla ei tule tippa silmään, on kitaristi tai kosketinsoittaja. Jacon itsetuhoisaan grooveen vaikutti tietysti väärä lääkitys. Muistan, mitä "Jacon" ilmestyminen vaikutti: yhtäkkiä basistit halusivat kuulua, saada nimensä levynkansiin etc. ja valitettavasti moni halusi matkia häntä. Se taisi olla viimeinen pisara. Jaco oli ensimmäisiä jos ei ensimmäinen, joka yhdisti vanhan koulukunnan grooven Pomeroyhyn. Mielestäni yksi hänen edeltäjänsä oli Wes Montgomery, jonka hienoja bassosooloja kannattaa kuunnella. Lisäksi hänen pohjois-suomalaiset/ruotsalaiset sukujuurensa saisivat olla jokaiselle suomalaiselle basistille ylpeyden aihe. Ruotsin TV:n haastattelussa -78 (Jaco oli W:R:n kiertueella Ruotsissa) Jacolta kysyttiin hänen ruotsalaisista juuristaan. Jaco vastasi olevansa Suomesta! Ei se Pohjolan Pekankaan elämäntyyli niitä kaikkein matkittavimpia ole ollut - kuitenkin hieno basisti, jonka kuviot on livenä joutunut soittamaan esim. bändin kiipparisti. Pekkahan oli monipuolinen, jonka hän todisti mm. UMO:ssa. Kaikki me ollaan hyviä |
hollstro 26.09.2004 11:37:26 | |
---|
Minulle Jaco on sankari. Vaikka hän ihmisenä oli kokovartalomulkku, niin soittajana käsittämättömän taitava ja musiikillisesti lahjakas. Jaco muutti käsityksen basson roolista bändissä ja kehitti aivan oman saundin. Harvasta basistista voi sanoa samaa. Virtuoositeetin ja musikaalisuuden yhdistämisesä Jacon tasolle ei ole minusta kukaan päässyt. Kaikenmaailman hiplaajia ja kikkailijoita kyllä löytyy, mutta musikkilliset ideat tuppaavat puuttumaan. Jeff Berlin on lähellä tätä tasoa mutta hänkin on paljon Jacolle velkaa niin saundeissa kuin soittotyylissäkin. Muutamat Jacon soittamat kikat vaativat sellaista suormitusta ja tekniikkaa että esim. minun normaalit kädet eivät siihen pysty. Kokeiltaapa ottaa Jatsilla harmooninen ylä-ääni siten että painatte a-kieltä etusormella 2. nauhalta ja nappaatte harmoonisen pitämällä pikkusormea 6. nauhan päällä. Tämä vielä siten että soitatte sen sävelkulun väliin (Portrait of Tracy) niin kuin minkä tahansa skaalajuoksutuksen sävelen. Jacon soitossa kaikki sävelet erottuvat eikä nopeinkaan juoksutus mene puuroksi. Tässä mun lista kovimmista basisteista: - Jaco (sen jälkeen pitkä rako) - James Jamerson (taas pitkä rako) - Pekka Pohjola - Jeff Berlin - John Entwistle |
Wil-J 26.09.2004 11:41:56 | |
---|
Muutamat Jacon soittamat kikat vaativat sellaista suormitusta ja tekniikkaa että esim. minun normaalit kädet eivät siihen pysty. Kokeiltaapa ottaa Jatsilla harmooninen ylä-ääni siten että painatte a-kieltä etusormella 2. nauhalta ja nappaatte harmoonisen pitämällä pikkusormea 6. nauhan päällä. Tämä vielä siten että soitatte sen sävelkulun väliin (Portrait of Tracy) niin kuin minkä tahansa skaalajuoksutuksen sävelen. Jacon soitossa kaikki sävelet erottuvat eikä nopeinkaan juoksutus mene puuroksi. Mun mielestä toi Portrait Of Tracyn "vaikein" kohta ei kyllä mikään vaikea ole. Kun on isot kädet, kuten mulla, niin ainakin onnistuu. Mutta soitappa Donna Lee, siinä on sellasta tilutusta että kun yritin treenata sitä niin eihän siitä muuta tullut kun hampaiden kiristelyä. :) |
mr.bungle 26.09.2004 13:03:03 | |
---|
Muutamat Jacon soittamat kikat vaativat sellaista suormitusta ja tekniikkaa että esim. minun normaalit kädet eivät siihen pysty. Kokeiltaapa ottaa Jatsilla harmooninen ylä-ääni siten että painatte a-kieltä etusormella 2. nauhalta ja nappaatte harmoonisen pitämällä pikkusormea 6. nauhan päällä. Tämä vielä siten että soitatte sen sävelkulun väliin (Portrait of Tracy) niin kuin minkä tahansa skaalajuoksutuksen sävelen. Jacon soitossa kaikki sävelet erottuvat eikä nopeinkaan juoksutus mene puuroksi.
Mä vedän tän nauhallisen huiluäänen painamalla vasurilla kakkosnauhaa ja näpäyttämällä about 18. nauhan kohdalla huiluäänen peukalolla ja etusormella. (vähän niinku kitaristien wylde-ulvautukset plekulla). Perinteinen tapakin onnistuu. Joskus. :) ja tämä on siis totuus |
Mä vedän tän nauhallisen huiluäänen painamalla vasurilla kakkosnauhaa ja näpäyttämällä about 18. nauhan kohdalla huiluäänen peukalolla ja etusormella. (vähän niinku kitaristien wylde-ulvautukset plekulla). Perinteinen tapakin onnistuu. Joskus. :) Tää oli hyvä vinkki. Kiitos. |
Varaani 27.09.2004 08:29:06 | |
---|
Mutta kukapa kuuntelisi jos täällä möykkäisin, että "Family Man" Barrett on kovempi kuin Jaco. Tuskin kukaan. No, minä! Itse kuuntelen Barrettia mielummin kuin Jacoa. Mutta se tästä off-topicista. Jacoa olen itse kuunnellut lähinnä vain sivistääkseni itseäni ja kuunnellakseni mitä kaikkea bassolla voi soittaa. Mitenkään en nauti hänen musiikistaan. Kova jätkä oli, ei vaan minun makuun. Mutta mieltä avartaa (ja hermoja venyttää) kun kuuntelee ja koittaa vaikka perässä.
|
Karlsson 27.09.2004 08:31:04 (muokattu 27.09.2004 08:31:50) | |
---|
Mielestäni yksi hänen edeltäjänsä oli Wes Montgomery, jonka hienoja bassosooloja kannattaa kuunnella. Aluksi meinasin kysyä menikö Montgomeryn veljekset sekaisin, mutta sitten muistin, että jazzkitaran kuningas Wes vetili yhdellä levyllään diiba daabaa bassolla. Tatsi on niin sama, ettei melkein erota bassoa kitarasta soundillisesti, ellei tietäisi, tässä yhteydessä. Enivei, Wesin veli Monk Montgomery oli ensimmäisiä sähköbassoa jatsissa käyttäneitä, ellei peräti se ensimmäinen. Jo 50-luvulla Lionel Hamptonin bändissä. Mersukuski |
Keny 27.09.2004 08:56:12 | |
---|
Jaa'a. Miller soittaa paksuilla kielillä ja sillä on kielet niin korkealla otelaudasta kun saa. Se soittaa niin kovalla tatsilla että koko ajan paukkuu kieliä ja kaiuttimia. Ei se Miller välttämättä minunkaan top 10 suosikkibasisteihin yllä, mutta kliiniseksi en lähtisi miestä sanomaan. Tämä muistikuvana jostain vanhasta Bass Playeristä jossa haastateltiin sen bassoteknikkoa. Eikäkun nimenomaan pitää kieliä hyvin matalalla ja normaali setti on kiinni. Ja joku tuolla väitti et miller on kliiniä pasnaa nii hoho.Nimenomaan munst ainoo peukkumies joka osaa soittaa rochmeisinkillä.Ni. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
erben 27.09.2004 19:51:18 | |
---|
Hyvä Sam, tarttuhan se joku koukkuun. |
Novis_3 05.10.2004 05:01:51 (muokattu 05.10.2004 05:26:49) | |
---|
Lähinnä minua oikeastaan ärsyttää Jacon apinointi, johon monet basistit Omalta kohdalta kokenuttaa. ehkä Pikkasen ku pistää 16-osa jutttua fillliin, niin ollaan heti Jaco-klooneja!!! Jos pikkasenkaan soittaa Steve Harris-juttuja tai Matt Freeeman-fillejä tai Flea-päkytyksiä, Se on ihan OK, ei tunnu missään.. mutta jos vähänkään kopioit pastoriusta, (=16-nuotti) niin heti leimataan.. Mikä tekee tästä jutusta tuon...(?) E:korjasin ä:n s:ssään. "Me hävitään tää peli.." |