Jani The Rock 25.09.2004 19:05:44 | |
---|
...viettämään ensi viikolla Kotimaisen Musiikin Viikkoa! Ideana olisi siis se, että koko viikon aikana ei sovi levysoittimeen tunkea ensimmäistäkään ulkomaan pellejen duunaamaa levyä. Oikein todella reipas jätkä tai gimma luonnollisesti vie homman niin pitkälle, että kuuntelee vain musiikkia joka on myös laulettu suomeksi! Lähteekö joku messiin vai eikö lähde? Viikon lopulla voidaan sitten vertailla kokemuksia ja kertoa, mitä bändejä ja artisteja on tullut kuunneltua. Jos tämä on kaikkien muiden mielestä täysin kuolleena syntynyt ajatus, niin minkäs sille voi! Itse olen kuitenkin päättänyt jättää Skynyrdit, Creamit ja Steppenwolfit viikoksi hyllyyn pölyttymään ja kasata levarin viereen hitonmoisen läjän Leevi and the Leavingsia, Eppu Normaalia, Inkvisitiota, Juicea, SIGiä ja kaikkea muuta nostalgista Suami-rokkia. Seuratkaa esimerkkiä, toverit! Suomi on rock! Don`t mess with the countryboys |
fridgebuzz 25.09.2004 19:27:16 | |
---|
Aloitin jo eilen Absoluuttisen Nollapisteen keikalla! |
Käyttäjätunnus 25.09.2004 19:29:09 | |
---|
Hehe...hassu idea. Itse saattaisin ehkä pystyä tuohon paitsi pelkästään suomen kielellä laulettua en pystyisi kuuntelemaan. Se saattaisi olla hankalaa... "Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa |
Skebaholikko 25.09.2004 19:32:21 (muokattu 25.09.2004 19:34:47) | |
---|
Seuratkaa esimerkkiä, toverit! Suomi on rock! Wittu, tämä on juuri niin Stupidokajahtanut idea, että se vetoaa miuhun. Nyt annostetaan loput Living Colourit ja Meidenit suonistoon ja ensi viikolle kaivetaan exklusiivisesti YUPit, CeeÄmÄxät, Kingstonin Wallit, Don Johnson Iso Pumput ja Peer Güntterit jyräämään. Tulen mukaan, järskeles! EDIT: Entäs sitten jos radiosta tai kavereiden laitteista kuulee ulkomaan kiellettyjä nautintoja, tuleeko silloin raipata itsensä kuuntelemalla tunti iskelmäradiota putkeen pureskellen samalla suolahapossa liotettuja partateriä?
Satan: "Remember: Lie, cheat, steal, and listen to heavy metal music!"
Bart: "Yes, sir!" |
Jäsen X 25.09.2004 19:36:05 | |
---|
Lisätäänkö haastetta sen verran että musiikiksi kelpaa vain bändi, joka itse tekee, esittää ja levyttää biisinsä, eikä sitä ole koottu missään idoli/popstar-kisassa tai levymoguleiden kokouksissa. "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
ChangeOfSeasons 25.09.2004 19:36:32 | |
---|
ei kuule nyt pysty tuli nimittäin hommattua "BE" pari päivää sitten :D If my teen years were supposed to be the best years of my life, just kill me now ! |
Jani The Rock 25.09.2004 19:37:06 | |
---|
EDIT: Entäs sitten jos radiosta tai kavereiden laitteista kuulee ulkomaan kiellettyjä nautintoja, tuleeko silloin raipata itsensä kuuntelemalla tunti iskelmäradiota putkeen pureskellen samalla suolahapossa liotettuja partateriä? Tuo riittänee katumusharjoitukseksi 200 isämeitän ja reippaan itseruoskinnan ohella. Ei vaan, radio tai muuten itsestä riippumaton juttu on tietysti asia erikseen. Don`t mess with the countryboys |
paranoid android 25.09.2004 19:57:13 | |
---|
En pysty tähän. Olen pahoillani. Nahkaliivit paukkuu. |
Beowulf 25.09.2004 20:03:55 | |
---|
Mukana ollaan. Eikä tee edes tiukkaa ;D *Ei hyvää päivää* |
lxi 25.09.2004 20:12:10 | |
---|
Eeeeihän tässä ole mitn järkeä. Olisit nyt edes haastanut ostamaan yhden kotimaisen levyn tms., niin saataisiin jotain konkreettista aikaiseksi. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. |
Mika Antero 25.09.2004 20:15:24 | |
---|
Ihme juntteja olette. Suomirokkia... Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Teijo K. 25.09.2004 20:38:43 | |
---|
Ihme juntteja olette. Suomirokkia... Nimenomaan, samaa mieltä. |
Chemo 25.09.2004 20:51:17 | |
---|
Mä en valitettavasti pysty osallistumaan. Mun on hyvästä syystä pakko kuunnella paljon tiettyä ulkomaista musaa lähipäivinä. Mutta miksen mä voisi sitä ihan puhtaasti kuuntelunautinnon vuoksi tekemääni kuuntelua suunnata kotimaiseen musaan. Joo. Niin mä teenkin. Äkkiseltään arvattuna voisin kuunnella ainakin näitä: -jotain sellaista Sibeliusta, jota en vielä tunne -Ne Luumäkien koko tuotannon läpi -Valse Tristeä -...ja aina yhtä isänmaallista rautalankaa! ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Mikä tässä nyt oli tarkoitus? Suomessa on hyvää musiikkia. Niin on muuallakin. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Ai mää vai? 25.09.2004 21:33:52 | |
---|
Loistava idea! Sattuu sopivasti kun menen kuuntelemaan Ismo Alankoa Turun Kårenille. Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki) |
Noidanmetsästäjä 25.09.2004 22:25:12 | |
---|
Suomen lippu heiluu edessä, suomalainen musiikki soi korvissa ja isänmaallinen paatos nousee sfääreihin! Mukana ollaan! "Minä olen Kari Peitsamo!" |
DJKaaos 25.09.2004 23:07:47 | |
---|
Joo mukana ollaan. Muutenkin 90% siitä mitä kuuntelen on suomalaista. Kitarassakin suomenlippu... Jos et tarvitse etkä halua jotakin, sitä on runsaasti tarjolla |
jannu 26.09.2004 03:59:27 | |
---|
Seuratkaa esimerkkiä, toverit! Suomi on rock! Suomi on tasan yhtä hyvä tai paska kuin mikä tahansa muukin. Se tosiseikka, että täällä tehdään toisinaan hyvää musiikkia, ei tarkoita että sitä samaista musiikkia pitäisi asettaa jollekin ihmeelliselle jalustalle vain siksi että se on kotimaista. "Reklamoinnissa ynnä muussa kirjallisessa valittelussa on kuitenkin muistettava kaks pää-sääntöä: Perkele kirjoitettaan piänellä, paitti virkkeen alusa. Kuritushuone o yhdys-sana... Noilla pärjääpi." -fox |
Blue Moon 26.09.2004 07:36:49 (muokattu 26.09.2004 07:44:26) | |
---|
Suomi on tasan yhtä hyvä tai paska kuin mikä tahansa muukin. Se tosiseikka, että täällä tehdään toisinaan hyvää musiikkia, ei tarkoita että sitä samaista musiikkia pitäisi asettaa jollekin ihmeelliselle jalustalle vain siksi että se on kotimaista. No ainakin suomeksi laulettua musiikkia tehdään aika vähän muualla kuin Suomessa. Siinä mielessä se on liki ainutlaatuista. Miksei sitä vois joskus vähän hehkuttaa. Hyvä Suomi! =) - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - |
Hohhoijaa 26.09.2004 09:13:54 | |
---|
Mukana ollaan todellakin! Ja näin ohimennen sanoen, se Goldfingerin suomenlippustratocaster on perskutin hieno. Kirkan paska, ei siis hai. |