Aihe: Elviksen Sun-levytykset
1
Blue Moon
25.09.2004 09:18:50 (muokattu 25.09.2004 09:43:30)

K.W Blomqvistin juttu Rytmi-lehdestä:

http://www.rytmi.com/rytmi404/404elvis1.html
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
willie
25.09.2004 11:33:27
Olin 80-luvun alussa K.W.Blomqvistin kanssa samassa duunipaikassa. Mainio persoona ja hienoja juttuja !

Ja kyllä ne Elvarin Sun-sessiot on äärimmäisiä !
Basisti, melkein 50v.
Blue Moon
25.09.2004 12:08:34

Ja kyllä ne Elvarin Sun-sessiot on äärimmäisiä !

Jep. Hommasin juuri 19-raitaisen CD:n "Elvis at Sun". Hyvät saundit mutta vielä paremmalta kuulostaa vanha 70-luvun "Sun Sessions" - vinyyli, ei mahda mitään.
weelie
25.09.2004 17:18:45
Sun Sessions mulla taitaa olla CDnä. Nami nami. Mulle maagisempi itseasiassa taitaa olla tuo Sun Records kuin tuo herra Elvis. Eli siis Sun Records pytinki olisi minulle pyhiinvaelluskohde, eikä Graceland.

Asiaa sivuten:
Ikävä kun tuo Million Dollar Quartet levy on ikäänkuin pannassa meidän huushollissa. Mahtavan, elämän läheinen, levy. :)
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Blue Moon
25.09.2004 19:28:20 (muokattu 25.09.2004 19:28:35)

Mulle maagisempi itseasiassa taitaa olla tuo Sun Records kuin tuo herra Elvis. Eli siis Sun Records pytinki olisi minulle pyhiinvaelluskohde, eikä Graceland.

Sunilta tuli paljon hyvää tavaraa. Etenkin ne 50-luvun alun bluesit on mahtavia, Junior Parker, Howlin' Wolf, Willie Johnson, Rufus Thomas, James Cotton, Dr. Ross, Joe Hill Louis ja monet muut. Sam Phillips ei tuottajana liikoja siloitellut, vaan antoi äijien päästellä.
Mika Antero
25.09.2004 20:31:00
Peter Guralnickin Elvis -kirjan mukaan Phillipsillä oli varsin selkeä visio Elviksen tapaisesta laulajasta, jota maailma oli tuolloin vailla. Uskomatonta, että just sellainen sitten lampsi hänen studiolleen omakustannetta tekemään.

Itselläni on Charlyn julkaisema Essential Sun records- kokoelma johon on kerätty Sunin rock'n'roll levytyksiä ja jota voin suositella kaikille ja nyt on postissa tulossa kaksi saman firman julkaisemaa Sunin blueskokoelmaa. Aika moni kaltaiseni keskivertokuluttaja on varmaan tietämätön siitä miten paljon hyvää tavaraa Sun on julkaissut, Elviksen lisäksi.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Blue Moon
26.09.2004 08:05:32 (muokattu 26.09.2004 08:20:54)

Pistetääs tähän Sunin singlediscografia piruuttaan (hyvät sivut muutenkin).

http://koti.mbnet.fi/wdd/sun.htm

Bluesin julkaiseminen näkyy loppuneen muutamaa yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta vuoteen -55, kun uudet rahakkaammat markkinat aukesivat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)