Aihe: Soittohistoriasi
1 2 3 4 5 6
käsi
25.09.2004 14:28:34

nokkahuilua ala-asteella.
kitaraa noin 12 vuotta
suutani noin 25v
ovikelloa jostain 6 vuotiaasta asti
kohta ne ottaa avaimet pois
oizo
25.09.2004 14:40:42
Pianoa kohta 10 vuotta, syntikkaa rinnalla 4 vuotta. Kitarasta osaan duuri ja mollisoinnut. Rummuissa peruskomppi menee.
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
Feggy
25.09.2004 14:59:47

25 vuotta sähkökitaran soittoa. Osaan melkein jo virittää ilman konetta.
Less is more.
Torniojaws
25.09.2004 15:38:53

Akustista kitaraa 7 vuotta
Sähkökitaraa lähes 5 vuotta
Keyboardia 3 vuotta

Suuta 20 vuotta
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
jussiohman
25.09.2004 15:42:04
Rumpuja loppuvuodesta 2002
Kitaran sain 2001 joululahjaksi

Kitarointi on aika vähissä nykyään.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Kitarajeesus
25.09.2004 15:48:51
Viuluopintoja 6-vuotiaasta asti.Välillä pidin taukoa,mutta nyt soitan taas vähän aktiivisemmin.

Pianotunneilla olen käynyt n.10vuotiaasta etteenpäin.

Lauluopinnot aloitin suurinpiirtein samoihin aikoihin.

Sähkökitaran aktiivisoitto alkoi 13-vuotiaana.Nykyään pääsoitin.

Klassinen kitara tuli kuvioihin mukaan joskus 15-vuotiaana.

Nyt siis ikää on 17v.
Musiikki on elämä.
Jani The Rock
25.09.2004 16:35:09

Koskettimista aloitin vuonna -90. Kitara vuodesta -94, basso vuodesta -95.
Don`t mess with the countryboys
kivi
25.09.2004 16:44:03
Nelivuotiaana viulun perusteet. En oppinut. Omatoimista säveltapailua epävireisellä pianolla ja äidin landolalla. 12-vuotiaana rummut. En oppinut. Kitara siitä lähtien, välillä bassonvarressa myös, basistina eikä bassoasoittavana kitaristina kuten niin monet.

Nyt on kitaraa noin 27 vuotta takana, ja homma alkaa hahmottua.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Tellervo
25.09.2004 17:11:28 (muokattu 25.09.2004 17:15:54)
6-vuotiaana aloitin pianonsoiton, aluksi tykkäsin, aikaa myöten yhä vähemmän. 17-vuotiaana lopetin. Mtään en osaa ilman nuotteja soittaa, stna. No paitsi jotain ihan säälittävän alkeellista.

10-vuotiaana (about) soitin vuoden viulua. Aikamoista kärsimystä sekin oli :)

Joskus teininä koskin huuliharppuun, se oli hauskaa. Kunnolla en oo kyllä opetellut soittamaan.

Haitaria olen hipelöinyt himokkaasti. Haluttais opetella.

Kitaraa aloin soittaa noin parikymppisenä, otin vähän aikaa tuntejakin mutta ystävystyin opettajan kanssa niin hyvin että meni aina raatailuksi ja soittaminen jäi. Taitoni on alkeellisella rämpytystasolla.

Nyyh.

P.S. Vaikka olin musiikkiluokalla ja -lukiossa, soitinkokeilut jäi kyllä aika yksipuolisiksi. Samat tyypit soitti aina bändisoittimia, ei puhettakaan että ennestään osaamattomia olis kannustettu kokeilemaan. Ei siis ollu kovin rajoja rikkovaa touhua, vaan jokainen pitäytyi vahvimmalla alueellaan.

P.P.S. Tulihan sitä herranjestas jossain vaiheessa lukiota käytyä rumputunneillakin. Jotain ihan säälittävää opin, mutta tosi vaikeeta se oli. Tykkäsin kyllä sinänsä. Kumarran syvään kaikkia rumpaleita.
Voi helekkyvä helevetin hellurei! (Jani The Rock)
Ossi
25.09.2004 17:21:52

Kitaraa rämpytelty omatoimisesti vaihtelevalla menestyksellä vuodesta hmm... kai -64 lähtien. Ilmeisesti tykkään hommasta kun harrastus jatkuu edelleen.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Hohhoijaa
25.09.2004 17:47:43 (muokattu 25.09.2004 17:47:55)
Eikö kukaan muu ole todella ollut vauvamuskarissa?
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta #17 Ihan Huonojen Koneitten Kilta #17
Härski
25.09.2004 17:54:24

Ne jotka tuollaisissa ovat olleet, ovat saaneet niin kovat traumat, etteivät ne täällä pöyri.
KMT
25.09.2004 19:58:58

Bassoa 5,5v
Kitaraa 4v
Kiippareita 5v
Sitaria 0,5v
Mandoliinia 1v.
Pitäis olla mumojen ohjelmatoimisto jolla sitte tämmöset kämmit saatais minimoitua. Nii ja siis kännit maksimoitua... -Sam Other
Nazareth
25.09.2004 19:59:47
4 vuotta soittanu kitaraa, bassoa 2
"Two witches watch watches, which witch watch which watch?"
kivi
25.09.2004 20:33:05 (muokattu 25.09.2004 21:04:23)

Mä olen. Mutta en sitä sol-fa - metallofoni - clavesosastoa laskenut.
:-)

EDIT: eiku... eihän kolmivuotiaana enää olla vauvoja?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Wiitala
26.09.2004 12:41:31 (muokattu 26.09.2004 12:46:40)
Klassista pianoa soittelin pienempänä jotakuinkin seitsemän vuotta, jonka kuitenkin lopetin (tyhmä kun olin) kun rummut kiinnostivat paljon enemmän. Rumpuja tullut soiteltua semmoiset 12 vuotta, joista ehkä 9 "aktiivisesti bändeissä". Tämän lisäksi on kitaraa tullut soiteltua omatoimisesti muutama vuosi ja opetuksessa pari vuotta. Bassotunneillakin kävin joskus, ja tinapilliä ja mandoliiniakin on tullut opiskeltua. Nykyään soittelen edelleen rumpuja, opinnot vaativat herättelemään sitä pianonsoittotaitoa, ja laulutunneilla olen käynyt sitten äänenmurroksen. Rumpusetti vain on vaihtunut enemmän tai vähemmän lyömäsoittimiin, joita opiskelen Björn Tollinin avustuksella. Kuoroissa on laulettu ala-asteelta lähtien, ja nyt opiskellaan myös kuoronjohtoa.

No sanotaan nyt vielä että "teoriasta" on tehty Satsioppi 1 ja Sovitus 1, kakkosta molemmista paraikaa sekä musiikkianalyysiä enemmän kuin tarpeeksi. Perskutarallaa.

Edit: Ainiin, kyllä ne muskaritkin on käyty.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Herra Rapu
26.09.2004 12:55:30

Pakko soon laittaa tähän kun tuli nyt syksyllä 10 vuotta kitaransoittoa täyteen ja melkein 9 vuotta sähkökitaralla. Vanhuus on iskeny.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
päänahka
26.09.2004 13:05:00
Taisin olla 7-vuotias, kun äippä kutsui meille kotiin pianosoiton opettajan minulle ja siskolle. En muista opinko mitään, mutta vihaan pianoa tänäkin päivänä.

Kun olin 9-vuotias, äiti sanoi, että haluan musiikkiluokalle. Käytiin katsomassa joku konsertti, jossa minun piti päättää, mitä soitinta soitan seuraavat 7 vuotta. Osoitin jotain, joka osoittautui klarinetiksi. Tuossa se on hyllyssä vieläkin, olen tässä viime aikoina yrittänyt vähän palauttaa otteita mieleen.

Olin kai 11-vuotias, kun löysin roskiksesta akustisen kitaran. Paikallinen soitinkauppias kielitti ja viritti sen, ja aloin tapailla Guns 'n Rosesin riffejä. Kesti kevääseen 1994, kun jatkuvalla painostuksella sain viimein äipän ostamaan minulle sähkökitarasetin. Olin tässä vaiheessa 12-vuotias, ja Gunnarit vaihtui Metallicaan.

Ei siinä muuta, bändit vaihtuneet välillä, tavaraa tullut lisää, ja jossain vaiheessa omat biisit tulleet kehiin.
Soolot on perseestä.
Tapani L
26.09.2004 13:25:45
Rumpuja n. 5 vuotta, vähän enemmän kunnolla kuitenkin vain 3 (eli aloin soittamaan joka päivä) vuotta. Bändeissä soitellut hieman yli 3,5 vuotta. Kitara tuli rumpujensoiton rinnalle joskus 3 vuotta sitten, mutta pelkkää rämpyttelyä se on ollut melkein koko ajan, kunnes nyt vasta ehkä kuukausi sitten ostin oikein vahvistimenkin ja jaksoin alkaa harjoittelemaankin jotain. Laulamistakin olen yrittänyt opetella jonkin aikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)