rattledad 23.09.2004 18:11:51 | |
---|
Siis mulla on ihan oppikirjaesimerkillinen jännetuppitulehdus vasurin peukalojänteessä. Miten niin oppikirjaesimerkki? Samantyyppinen vaiva on kiusannut minuakin (taas) viime keväästä lähtien. Vaiva on tullut näppiksen räveltämisestä ja soittamisesta viime kevään aikana, ja paranee helvetin hitaasti (jos koskaan), kun sitä ei pysty kunnolla lepuuttamaan. Ja samasta syystä... No. Kiropraktikko löysi TOS-tyyppistä vikaa eli olkapään tienoilla olisi varsinainen syy. Ei ihme ettei mobilatin mättäminen ranteeseen auttanut. "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
M.Hanski 23.09.2004 18:16:24 | |
---|
Miten niin oppikirjaesimerkki? Samantyyppinen vaiva on kiusannut minuakin (taas) viime keväästä lähtien. Lainaus erään Mehiläisen urheiluklinikan ortopedin lausahduksesta... Ja samasta syystä... No. Kiropraktikko löysi TOS-tyyppistä vikaa eli olkapään tienoilla olisi varsinainen syy. Ei ihme ettei mobilatin mättäminen ranteeseen auttanut. Kävin myös kirolla (Reijo Neva), joka ei löytänyt vaivan aiheuttajaa muualta yläkropasta. Se pittee tietee! |
Teijo K. 23.09.2004 18:17:39 | |
---|
Siis mulla on ihan oppikirjaesimerkillinen jännetuppitulehdus vasurin peukalojänteessä. Vaiva on tullut näppiksen räveltämisestä ja soittamisesta viime kevään aikana, ja paranee helvetin hitaasti (jos koskaan), kun sitä ei pysty kunnolla lepuuttamaan. Pitäis varmaan köyttää käsivarsi kiinni ruhoon. Käsivaivan takia olen hylännyt mm. Warwickin mahdollisena soittimena. Sen kaulan muodon takia. Toisaalta kontrassa on vielä paksumpi kaula. :) Tosin ihan eri tekniikkakin. |
erben 23.09.2004 18:32:46 | |
---|
Miten sen TOSin kanssa nyt? Mulla sitä on hoidettu 20 vuotta. Kaikki muu on tehty paitsi kylkiluiden poisto. |
rattledad 25.09.2004 10:40:11 (muokattu 25.09.2004 12:51:50) | |
---|
unskelotti: oppikirjaesimerkillinen jännetuppitulehdus vasurin peukalojänteessä Ranteessako tämä tuntui vai missä kohtaa tarkalleen? Kävin myös kirolla (Reijo Neva), joka ei löytänyt vaivan aiheuttajaa muualta yläkropasta. Hyvä niin, kai? erben: Miten sen TOSin kanssa nyt? Mulla sitä on hoidettu 20 vuotta. Kaikki muu on tehty paitsi kylkiluiden poisto. Tehdäänkö tuollaista oikeasti? Aika rajulta kuulostaa. Ylin kylkiluu on tosiaan osasyynä siihen että hermo joutuu ahtaalle... Olet kuitenkin pystynyt soittelemaan, ainakin välillä? edit: Näköjään kylkiluita tosiaan poistetaankin: "Surgery, if indicated, may involve total or partial removal of the first rib and an occasionally present extra cervical rib." http://www.cwce.com/feinbergarticles/tos.htm"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
M.Hanski 25.09.2004 12:19:58 | |
---|
Ranteessako tämä tuntui vai missä kohtaa tarkalleen? Ranteessapa hyvinkin. Tarkemmin tuossa ihan ranteen sisäsyrjässä. Kun jännität kämmenesi täysin auki, peukalosta lähtee kaksi jännettä, jotka näkyvät selvästi kämmenselän puolelta. Se alempi on meikäläisellä tulehtunut. Se pittee tietee! |
rattledad 25.09.2004 12:39:25 | |
---|
Ranteessapa hyvinkin. Tarkemmin tuossa ihan ranteen sisäsyrjässä. Kun jännität kämmenesi täysin auki, peukalosta lähtee kaksi jännettä, jotka näkyvät selvästi kämmenselän puolelta. Se alempi on meikäläisellä tulehtunut. Oppikirjaesimerkki tosiaan. Finkelsteinin testillä tuon voi kait kokeilla: http://www.assh.org/Content/Navigat … ndinitis/deQuervains_Tendinitis.htm ... ei ollut mulla tota. "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Käsivaivan takia olen hylännyt mm. Warwickin mahdollisena soittimena. Sen kaulan muodon takia. Toisaalta kontrassa on vielä paksumpi kaula. :) Tosin ihan eri tekniikkakin. Corvettea soittaessani muakin joskus alkaa särkemään rannetta. Syy lienee basson rakenteessa, jonka vuoksi lapa (ja ensimmäinen nauha) on tavallista kauempana soittajasta. Joutuu kurkottaan ja pitään rannetta aika jyrkässä kulmassa. Mainittakoon kuitenkin, että yleensä se särky alkaa jostakin muusta syystä, ja ainoastaan tuntuu bassoa soitettaessa. Ja kaula on silti paras käyttämäni soitettavuudeltaan. ja tämä on siis totuus |