Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 514 15 16 17 18128 129 130 131 132
Kapane
23.09.2004 23:16:20

Eli tarkoittaako tuo maadotuksen tekeminen siis sitä, että vedetään johdin toisen puolen jakin groundista vaan toisen puolen jakin groundiin? Tyhmä kysymys, mutta todellakin sähkö on varsin vieras alue mulle, mutta kolvi hinkuaa jo laatikosta ulos. ja viereisestä groundista viereiseen. piirän kuvat jossain välissä.
Boozer
24.09.2004 05:42:58
Tommosen sahasin kesämökillä 21.7 - 23.7 2004 pöydän kannesta laiturin nokassa hankasalmella kun piteli ilmoja:

http://koti.mbnet.fi/boozer/equipment.php

Seuraavan päivänä sahasin välikapulat, tempasin santapaperilla joka kapulasta kulmat pyöreiks,
tikut ja takut pois ja lopuks surautin koko hoidon sprayllä mustaks.

Kauhee homma oli, palo kivasti hartiat mutta onpahan komia lauta ja hauskaa piteli.

Mulla ei ollu mitään hajua millanen sen pitäis olla. Jonkun Zakk Wylden töttörön näin
netistä että jotain visvasta ajopuuta pitää olla ja ruuveilla kiinni. Olin siinä kaljoissani laiturilla mittailevani
jollain vaatturin mittanauhalla pöydänkannesta sopivaa palaa. Ei muuta kun sahaamaan ja sitten
kapuloita kyprokkiruuveilla lautaan kiinni (piti nekin ruosteiset ruuvit veivata ikivanhoista läpimädistä
laudoista irti kun ei ollu muita tarpeeks pitkiä! Irottaessa ruuvit katkeili lahuuttaan!

Mulla oli Centuryn Metal Rocker spedu millä mallasin. Se oli aikalailla bossien kokonen mutta pieleen meni.
Nyt joutuu vähän irrotteleen paavoja kun körmyytys loppuu. Noh, noitahan mahtuu siirtämään.
Siirrän vaan välikapulat ja poralla vaan uudet reiät ja mustaa spreitä jos tarvii.
En muistana irrottaa kapuloita ennen spreijausta että valkosta lautaa näkyy alta jos yhtään
siirrän niitä. Shit. Koko purkki meni metrin lautaan kun kolmeen kertaan surautin mustaa.

Ei se ollu niin justiinsa sen mittailun kanssa kun siitä jo näki että tulee ristuksen hieno. Komiampi tulee
kun saa vähän komua.

Nyt kaikki lautaa väsäämään tai mie tapan!
Wickerman
24.09.2004 23:35:22
Toivottavasti ei mene ihan väärään paikkaan, mutta puhutaanhan tässä sentään efekteistä.

Eli meikän tarkoituksena olisi lisäillä efektejä olemassa olevaan geariin, jonka voi tsekata jäsenkuvauksesta.

Seuraavia olen ajatellu Wolfgangin Specialin perään: Wah Crybaby 535Q (tai ehkä joku halvempikin), Boss GE-7 EQ ja/tai BOSS SD-1 ja sitten tuon V-Twinin efektilooppiin ajattelin Boss CE-1, Boss DD-3. Ehkä myös joku noise gate, kun tuon V-Twinin soolo kanava pitää jonkun verran mekkalaa ja pedaalit ei varmaankaan ainakaan paranna tilannetta.

Tuossa wanhassa 15 W putki-WEMissä ei ole muuta kuin simppeli lämmin clean perusputkisaundi ja treble/bass säätö, ei esim.reverbiä ja gainia. Tähän mennessä kitaran signaali on siis muokattu lähes täysin preampissa.

Ja varsinainen kysymys: asun kerrostalossa joten en voi todellakaan kovilla volumeilla revittää, muutoin kuin jos pistää Mesasta luurit korviin ja jätän WEMin kylmäksi. (Tai voin, mutta siinä tapauksessa olen kohta kadulla soittelemassa...). Elikkäs menisikö nuo efektitkin sitten vähän niinkuin hukkaan kun joutuu jättämään pakosta volat pienelle?

Toinen kysymys: tuolle efektipaketille tulisi hintaa jo selvästi päälle 500 euroa, joten olisiko tässä tapauksessa joku multiefekti fiksumpi ratkaisu? En keikkaile ja soitan ainoastaan kotona.

Saa myös suositella muita efektejä ihan vappaasti, kaikki tieto on plussaa...

Kiitti jo etukäteen avusta...
Exhausted
25.09.2004 19:07:34

Nyt on lähes valmis laukkutsydeemi... Pistän kuvan, kunhan kerkiän...

Ja kysymystä pukkaa:

Onko tarvetta että esim. äänimies tarvitsee pedaaleista jotain efektiä? Esim. delayta... Teenkö ulostulon sille?

en usko. äänimiehelle taitaa riittää se että saa kitarastasi ääntä mikitettynä kaapista tai suoraan di-laitteesta. ei sen kyllä tarvitse koskea sun signaaliketjuun mitenkään, ellet itse niin halua
saha
28.09.2004 12:48:34
Toinen kysymys: tuolle efektipaketille tulisi hintaa jo selvästi päälle 500 euroa, joten olisiko tässä tapauksessa joku multiefekti fiksumpi ratkaisu? En keikkaile ja soitan ainoastaan kotona.

Vähän tuon hinnan alle vissiin saa jo pätevää multihärpäketavaraa. Joku Bossin GT-6 käytettynä ehkä 400e?
Ota poika ohvia. Ostan wahin, tarjoa omaasi.
Reddie
28.09.2004 16:15:24 (muokattu 28.09.2004 20:23:19)

Ei se koti sinänsä kysy että kumpi on kivempi: pedaalit vai multipaavo. Mut sen voin kertoa kokemuksesta että kotona on huomattavasti mukavampi säilyttää jotain yhtä kompaktia multiefektiä kun kymmentä erillispedaalia. Sinuna kattelisin seuraavia:

Line6 - Koko Pod-sarja
Behringer V-Amp
Boss ME-50, GT-6
Ja jos halvalla haluat niin vilkuile Zoomin laitteita. Digitechiltäkin saatat löytää jotain kivaa.

EDIT: Ja siinä paha missä mainitaan nimittäin Boss ME-50: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=11374201
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
saha
29.09.2004 19:46:09
Ei kannata hommata tommosia zoomeja edes kotisoittoon, niistä saa vaan päänsärkyä.
Ota poika ohvia. Ostan wahin, tarjoa omaasi.
Exhausted
29.09.2004 21:31:01

ehkä joku v-amp on ihan hyvä soitella kotonaan, voi pistää suoraan kuulokkeisiin vaikka kiinni. ja jos käyttää vahvaria niin sitten jossain zoomissakaan ei oo mitään pahaa, lähinnä ne säröt siinä hajottaa pään.
Kapane
30.09.2004 13:57:31

Ei kannata hommata tommosia zoomeja edes kotisoittoon, niistä saa vaan päänsärkyä.

Zoomeissa on hyvät reverbit.
r.andy
02.10.2004 12:07:10
mitä kappaleita voin soitta digitechin
grunge distortion pedaalilla
PoLFus
02.10.2004 15:53:34

mitä kappaleita voin soitta digitechin
grunge distortion pedaalilla

varmaan pelkkiä nirvanan kappaleita.
"Mä en ota sulta ******!" - macro
Exhausted
03.10.2004 12:15:55 (muokattu 03.10.2004 12:16:10)

itse asiassa ainakin dodin grunge on aikamoinen hevisirkkelisärö
rosberg
04.10.2004 16:12:09
mistäköhän löytäis piuhan joka muuttaisi ibanezin muuntajan viisipäisen jakopiuhan yhden pään sellaiseksi, että siihen voisi laittaa elektroharmonixin smallstonen (usa)? jos joku tietää niin on kova.
keep on truckin!
Keke Urlaub
04.10.2004 16:41:01

mistäköhän löytäis piuhan joka muuttaisi ibanezin muuntajan viisipäisen jakopiuhan yhden pään sellaiseksi, että siihen voisi laittaa elektroharmonixin smallstonen (usa)? jos joku tietää niin on kova.

Koita www.spelektroniikka.fi
Waiting for muusikoiden.net...not.
zorro
04.10.2004 20:22:10

rosperkki

minä tein sen niin, että lisäsin siihen sellasen mini-lugin. Eli veittellä piuha poikki, ja kolvaat siihen väliin miniplugin. En tiedä onko kannattava teko, mutta minulle se osoittautui toimivaksi
OSTETAAN: lace sensor Red
Reddie
05.10.2004 00:51:34

Kato että jos joku tän sivun tuotteista täsmää: http://www.visualsound.net/pa.htm Tuolta löytyi ainakin tämmöinen sitaatti: 3.5mm (1/8") Converter (C35):
* Allows the 1 SPOT and MC5 cable to power Electro-Harmonix, older DOD, and other pedals that require a positive tip 3.5mm (1/8") plug

Jos täsmää niin noita saa Musamaailmasta: http://www.musamaailma.fi
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
otto_t
05.10.2004 23:49:40 (muokattu 06.10.2004 00:19:00)
http://www.kolumbus.fi/lappalainen.jorma/tavaraa/jakolaatikko.jpg

Olen itseasiassa itsekkin rakentamassa vähän vastaavanlaista systeemiä räkin ja pedaalilaudan väliin. Suunnitelmissa olisi tunkea samaan piuhaan kulkemaan audiosignaali, 2xmidi, fx loopin send & return(lajennusvarana) ja vielä 9,6v virta. Tarkoituksena olisi saada homma kasaan 19 tai 22 pinnisellä socapexillä. Erittäin kätevä siinä mielessä ettei tarvitse lavan eteen kuin yhden letkun.

Eli odotettavissa kolvaamista, kiroilua, kolvaamista ja kettumaisen pientä näpertämistä. Mutta katsotaan miten käy. :)
Imper
13.10.2004 21:11:19

Niin, itselläni on seuraavanlainen setti:

kitara->

wah -> särötin -> vahvistin ja efektiloopiin pitäisi saada vielä delay ja pedaalimallinen viritysmittari. Näiden kaikkien olisi idea tulla (ovat osittain jo) lautaan kiinni, mutta mietityttään, että miten tuon efektilooppipiuhahässäkän toteutan. Onko parille pitkälle, vahvistimen efektiloopiin, menevälle piuhalle mitään helppoa ja edullista vaihtoehtoa?

Sitten saa antaa myös ehdotuksia ongelmaan: wahi pitäisi saada laudan vasempaan laitaan, mutta laudan reunat (lauta on siis salkkumainen) ovat liian korkeat, eikä plugi mahdu wahin jakkiin jos laitan wahin laitaan.

Entäpä pedaalimallinen viritysmittari, onko suurempaa merkitystä onko se ennen etuastetta vai efektiloopissa?
Everyone is a per-son
Exhausted
13.10.2004 21:17:29 (muokattu 13.10.2004 21:18:03)

itse laittaisin virittimen ensimmäiseksi että saa varmasti mahdollisimman puhdasta ja selkeää signaalia. ja wahin tilanpuuteongelman ratkaisee varmaan kulma-mallinen plugi?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)