Aihe: Alottelijalauluja 1 | |
---|---|
![]() 23.09.2004 18:00:37 | |
Suositelkaa hyvältä soundaavia rock/pop biisejä, joita on helppo laulaa. Ei liian korkealle meneviä tai muuten vaikeita/ääntä rasittavia.. | |
![]() 25.09.2004 13:23:28 | |
Knocking on heaven's door... You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard.
(IMIK-jäsen #19) | |
![]() 06.10.2004 12:24:48 | |
Nirvana on erittäin hyvä jos haluaa kehittää laulutaitojaan ihan itse ilman laulutunteja.Itse omistan kaikki Nirvanan levyt ja olen laulanut ne kaikki läpi.Tosin jotkut biisit eivät onnistu tytöltä siksi että Kurt Cobain huutaa miesmäisesti johon luonnollisesti yleensä tytöt eivät pysty,mutta tytöille laulettavia biisejä löytyy joka levyltä ainakin 5-10 kpl.Eivät ole liian vaikeita eivätkä korkeita,joten onnistuu hyvin matalammallakin äänellä. Jos tykkää hieman raskaammasta,niin SubUrban Triben uusin levy on myös loistava.Ei sekään liian korkea. Esimerkiksi kun näitä veisaat päivästä toiseen,kyllä ääni alkaa vahvistua. Itselläni on kokemusta,kun joka päivä lauloin 2 tuntia levyjäni läpi ja jo hyvin lyhyessä ajassa äänestä kehittyi paljon vahvempi. Nykyään käyn myös laulutunneilla. | |
![]() 09.10.2004 17:53:51 | |
high & dry radiohead Minkä taakseen jättää sen peräsuolestaan löytää. | |
![]() 15.10.2004 00:32:43 | |
Nirvana on erittäin hyvä jos haluaa kehittää laulutaitojaan ihan itse ilman laulutunteja.Itse omistan kaikki Nirvanan levyt ja olen laulanut ne kaikki läpi.Tosin jotkut biisit eivät onnistu tytöltä siksi että Kurt Cobain huutaa miesmäisesti johon luonnollisesti yleensä tytöt eivät pysty,mutta tytöille laulettavia biisejä löytyy joka levyltä ainakin 5-10 kpl.Eivät ole liian vaikeita eivätkä korkeita,joten onnistuu hyvin matalammallakin äänellä. Jos tykkää hieman raskaammasta,niin SubUrban Triben uusin levy on myös loistava.Ei sekään liian korkea. Esimerkiksi kun näitä veisaat päivästä toiseen,kyllä ääni alkaa vahvistua. Itselläni on kokemusta,kun joka päivä lauloin 2 tuntia levyjäni läpi ja jo hyvin lyhyessä ajassa äänestä kehittyi paljon vahvempi. Nykyään käyn myös laulutunneilla. Nirvanassa voi olla se ongelma että Kurt käyttää eri biiseissä eri äänialoja kohtalaisen paljon. Joissain biiseissä pitää lisäsksi saada (siis aidon tunnelman luomiseksi) sellainen raspikurkkuääni tai sitten puhdasta huutoa. Mutta Nirvanan Unplugged kannattaa kuunnella siinä on paljon helposti laulettavia, mukavatempoisia ja rauhallisia biisejä. Kaikkia rock-klassikoita kannattaa kokeilla esim. Beatles ja rock-n-roll musan vanhempi tuotanto voi olla helpohkoa laulettavaksi. Vapaata tilaa myytävänä. | |
![]() 20.10.2004 00:29:17 | |
Beatles on hyvä, joku sitä jo suosittelikin. Siitä oppii myös ihan pop/rock musan perusteita! Tytöille suosittelisin jotain Jonna Tervomaan ja Maija Vilkkumaan, ulkomaisista Dido, viisuja... perushelppoja, eivät mene kamalan korkealle. Pojille on hyviä mm. Bryan Adams, Bon Jovi, suomalaisista J.Karjalainen (okei, aika imelää kamaa, mutta helpot melodiat...). Oikeastaan riippuu ihan kamalasti omasta äänialasta ja tyylilajista mitä haluu tehdä. Kaikkien laulajien kannattais opetella vaihtamaan sävellajeja, ja etsimään niitä itselle hyviä sävellajeja. Näin myös joidenkin biisien sävellajit ei sitten pilaa hyvän biisin opettelua. Kannattaa laulaa monipuolisesti nopeaa ja hidasta, eri tyylisuuntia, niin kehittää itseään mahdollisimman monipuoliseksi. Näin myös se oma "työkalupakki" laulajana kehittyy. Eli että pystyy laulamaan, hiljaa, lujaa, eri tyylisuuntaa, eri tempoa, kauniisti, rähisemällä... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)