karbo 25.09.2004 00:00:30 | |
---|
Eli tarkoitus olisi ostaa eka sähkökitara ja vahvari. Akustista olen soitellut puolisen vuotta siskon vanhalla, ihan vaan huvin vuoksi ja itseäni viihdyttäen :P. Soittelen paljon tabuista esim paranoidia ja smoke on wateria yms. Olen tässä parin kuukauden aikana käyny soittelemassa kaverilla sähköistä ja olen todennut että nyt on aika siirtyä sellaseen. Olen T-kaupasta kattellut seuraavaa settiä: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-163765.html ja http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_peavey_rage_158_prodinfo.html+ letkut sun muut. Eli mielipidettänne kaipaisin tuosta setistä, onko sopiva aloittelijalle? Itse pidän tuosta telen mallista, mitä nyt olen koulussa soitellut jollain mex mallilla. Olen lukenut ettei nuo squierin kitarat ole kovin kummosia mutta luultavasti riittävät meikäläiselle. Rahaa kitaraan+vahvariin olisi noin 300e. |
tommiot 25.09.2004 00:07:28 (muokattu 25.09.2004 00:08:28) | |
---|
Soittelen paljon tabuista esim paranoidia ja smoke on wateria yms. Jos hevimpää soittelet niin tele (ainakaan single coileilla?) ei taida sopia siihen parhaiten... Ehkä jotain stratoa tallahumpparilla (Esim Yamahan Pacifica, tai Squierin Fat strato) kattelisin, tai jos tykkäät telen ulkonäöstä niin tele humppareilla... |
HeavyMachinery 25.09.2004 00:12:14 | |
---|
Huuto ei auta-Voimaa pitää olla ! |
Bloso 25.09.2004 00:23:16 | |
---|
Moi karbo, katoin tossa että oot jus kirjautunut jäseneksi. Tervetuloa. Sun kannattaa käyttää hakua, samanlaisiin kysymyksiin löytyy hyviä vastauksia myös vanhoista thredeistä. Mutta aiheeseen, sun ehkä kannattaa katsoa mitä 300 € saa käytettynä. Joskus sillä saa jopa 500-600 vehkeet.Jos sulla ei ole kaveria joka tietää kitaroista, niin kannattaa ehkä kysyä musiikkiopettajaltasi neuvoa mikä kitara kannattaa ostaa. Yleensä kokenut kitaristi huomaa asioita, joita aloittelijalle ei muuten tule mieleen. Mä itse 90-luvun alussa ostin ekan kebin ja vahvistimen uutena suunnilleen samaan hintaan, kuin mitä sulla nyt on käytettävissä ilman mitään kokeiluja tai tietoja. 7 vuotta pianon soitta ei auttanut vaan tuli susi ostettua. |
karbo 25.09.2004 00:32:50 | |
---|
Kiitokset vaan, tuota noin, en käy soittotunneilla (takana 5vuotta trumpettia ja kyrvähti hermot, kattoo jos vanhempana jatkaa sillä linjalla taas... =D) mutta takas asiaan: Mitä mahdetaan tarkottaa sanalla humppari? Ja mahtaako sellanen löytyä tuosta: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … quier_tele_special_ws_prodinfo.html ? meinaan tuo näyttäisi ihan herkulliselta teleltä... |
Kiitokset vaan, tuota noin, en käy soittotunneilla (takana 5vuotta trumpettia ja kyrvähti hermot, kattoo jos vanhempana jatkaa sillä linjalla taas... =D) mutta takas asiaan: Mitä mahdetaan tarkottaa sanalla humppari? Ja mahtaako sellanen löytyä tuosta: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … quier_tele_special_ws_prodinfo.html ? meinaan tuo näyttäisi ihan herkulliselta teleltä... Mahtaa löytyä tuosta kyllä. Humppari (englanniksi humbucker) tarkoittaa kaksikelaista mikkiä. Hurisevat vähemmän, vähän erilainen soundi (yksikelaisissa jotenkin kirkkaampi soundi) ja yleensäkin käytetympi rokissa ja hevissä, johtuneekohan isommasta outputista -> säröttää helpommin. |
päänahka 25.09.2004 01:19:01 | |
---|
Kiertävät vähemmän, ?? Soolot on perseestä. |
DJ Lattialuukkukoira 25.09.2004 01:23:26 | |
---|
?? Ihan tosi. OLEN BLÖÖSIN ÅRJA! |
PoLFus 25.09.2004 04:33:12 | |
---|
?? kyl vm 89-91 tietävät nämä paremmin ku kätes ^^ "Mä en ota sulta ******!" - macro |
tommiot 25.09.2004 09:19:35 (muokattu 25.09.2004 09:26:03) | |
---|
?? Ääh... siis hurisevat vähemmän... |
Strutsi 25.09.2004 17:02:19 | |
---|
Osta minun YAMAHA CN-10 !!!!!! 300€ Musta, kelluva talla, istuu kouraan hyvin. (Kielilukot hieman kuluneet, mutta pitävät suht hyvin vireen) ostakaa yamaha -sähkökitara |
karbo 25.09.2004 17:04:51 | |
---|
Jep. ihastuin tohon telen humppari malliin ja aattelin ottaa sen. Mites noi kielet, tuleeko thomanilta tilatessa kielet valmiina vai pitääkö ne ostaa erikseen? Olen lukenut rytmin sivuilta seuraavaa: "Tämän Squierin alkuperäiskielet olivat 9-42-sarjaa, eli hyvin ohuet. Soundi olikin näillä siimoilla aikamoista lirua. Kun vaihdoin 10-52 -setin, niin muutos aiempaan oli dramaattinen. Kitaran soundi sai paljon tukevuutta ja sustainia." Tässä on siis kyse stratomallista, mutta päteekö tämä myös teleen? Minkälaisia kieliä suosittelisitte kun soittomaku on hevimpää niinkuin alussa todettiin? |
Härski 25.09.2004 17:08:05 | |
---|
Jep. ihastuin tohon telen humppari malliin ja aattelin ottaa sen. Mites noi kielet, tuleeko thomanilta tilatessa kielet valmiina vai pitääkö ne ostaa erikseen? Onhan ne niissä valmiina, mutta kannattaa vaihtaa heti kärkeen. Tilaat sieltä muutaman setin kieliä samalla. Ja plekuja paljon. Tässä on siis kyse stratomallista, mutta päteekö tämä myös teleen? Kylläpä kyllä. Minkälaisia kieliä suosittelisitte kun soittomaku on hevimpää niinkuin alussa todettiin? No, jos kerran aloittelija olet, niin heavybottom .10 settiä. |
karbo 26.09.2004 21:21:09 | |
---|
jeps, eli ny on paketti aika valmis, Tele special ja rolandin cube15. Eiköhän noilla jo pääse mukavasti alkuun. Ja jos ei sitten innostakkaan niin ainakin vahvarilla on jälleenmyyntiarvoa, ainakin toivotaan niin =D Kiitokset mielipitestäinne, kettu kuittaa... |
Hohhoijaa 27.09.2004 07:52:56 | |
---|
jeps, eli ny on paketti aika valmis, Tele special ja rolandin cube15. Eiköhän noilla jo pääse mukavasti alkuun. Ja jos ei sitten innostakkaan niin ainakin vahvarilla on jälleenmyyntiarvoa, ainakin toivotaan niin =D Kiitokset mielipitestäinne, kettu kuittaa... Olisinpa minä pari vuotta sitten sinä. Tuli itse tehtyä niin tyhmiä ostoksia. Kumpa voisi matkustaa ajassa ; P Hyvältä tuo paketti ainakin kuulostaa. Kirkan paska, ei siis hai.
Pastilli? |
Billsner 27.09.2004 08:14:33 | |
---|
Tele special ja rolandin cube15. Kerroppa sitten vähän millainen tuo Cube15 on kun saat sitä testattua. Itseä kiinnostaisi tuo ja kellään ei oikein ole kokemuksia tuosta. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Butcheri 27.09.2004 11:02:55 (muokattu 27.09.2004 11:09:45) | |
---|
Kerroppa sitten vähän millainen tuo Cube15 on kun saat sitä testattua. Itseä kiinnostaisi tuo ja kellään ei oikein ole kokemuksia tuosta. Minä suosittelisin tuota Cube kolmekymppistä. Cleanit ovat ihan mukavat, eivät ala säröytyä vasta kun kovilla volyymeilla. Efektitkin ovat yllättävän hyvänkuuloiset kun ottaa huomioon vahvarin hintaluokan Säröt: Ihan kelvolliset rokkiin ja heviin. Mutta mitään death metal-tapposäröjä tästä ei saa ilman erillistä pedaalia. Speksit High-quality DSP guitar amplifier with 30-watt output and 10" speaker Includes 8 COSM guitar amp models: JC Clean, Acoustic, Black Panel, Brit Combo, Tweed, Classic Stack, Metal Stack, R-fier Stack Powerful onboard EFX section includes chorus, flanger, phaser and tremolo Independent Delay/Reverb processor Two-channel operation (Clean/Lead) with footswitch control of channels and EFX section Recording/Headphone output for silent practice and recording Auxiliary input for connecting CD players, drum machines, etc. E: Etenkin tuo ulkopuolisten laitteiden liitäntämahdollisuus on hyödyllinen. Soundi paranee huomattavasti, kun laitteen tökkää kiinni kunnon stereoihin. Tosimies painaa yli 100kg, pienemmät punnitaan neuvolassa. |
karbo 28.09.2004 16:36:54 | |
---|
Tänään pitäs pistää tilaus, mutta vielä viimeiset voitelevat kysymykset: 1. Mites tuo T-kaupan lähetys systeemi, eli ajattelin ottaa tuon postiennakon. Niin lähettääkö t-kauppa tuotteet 20eurolla tuohon lähimpään postiin ja käyn sen sieltä noutamassa/maksamassa? 2. "Paikallinen posti saattaa lisätä postiennakkomaksun." onko tietoa lisääkö suomen posti tuohon mitään? 3. Entäs jos kitara pitää palauttaa jostain tuntemattomasta syystä, meneekö t-kaupan piikkiin? Tokihan nämä kysymykset olis voinu kysästä thomannilta mutta nopeempaa vastauksia saa täältä =D |
Nazareth 28.09.2004 17:01:41 (muokattu 28.09.2004 17:02:22) | |
---|
Tänään pitäs pistää tilaus, mutta vielä viimeiset voitelevat kysymykset: 1. Mites tuo T-kaupan lähetys systeemi, eli ajattelin ottaa tuon postiennakon. Niin lähettääkö t-kauppa tuotteet 20eurolla tuohon lähimpään postiin ja käyn sen sieltä noutamassa/maksamassa? 2. "Paikallinen posti saattaa lisätä postiennakkomaksun." onko tietoa lisääkö suomen posti tuohon mitään? Thomann ottaa jonku 20 euroa postimaksua ja posti ottaa(ainakin miulta ottanu) 6-7 euroa "palvelumaksua". EDIT: itse asiassa viimeksi kun Thomannilta tilasin mujua ni eivät postissa ottaneet palvelumaksua. Joskus ennen ottivat. "Two witches watch watches, which witch watch which watch?" |
Ze Kink 28.09.2004 18:21:49 | |
---|
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu. |