Bomber 24.09.2004 19:12:07 | |
---|
Tarvitsen nyt apua. Tarvitsen perinpohjaiset ohjeet skitan lakkaukseen. Kitaran malli on RR ja väri peilaava kromi. Mikä lakka on helppo ja hyvä tuohon? Maali on tavallista spray-purkki maalia. " Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! " |
Tarvitsen nyt apua. Tarvitsen perinpohjaiset ohjeet skitan lakkaukseen. Kitaran malli on RR ja väri peilaava kromi. Mikä lakka on helppo ja hyvä tuohon? Maali on tavallista spray-purkki maalia. Useita lakkoja olen kokeillut ja huomannut ne tosi työläiksi, tähän mennessä todella helppo ja hyvä on ollut Teknoksen HELO kiiltävä uretaanialkydilakka , pölykuiva 1h ja kosketuskuiva 6h ja päällelakattavissa 16h kuluttua, siitä hyvä lakka että lopputuloksen näkee heti, eli ei muutu kuivumisaikana, levitys ruiskulla erittäin ohuelti, valuu tosi helposti, mutta jälki on hieno. suosittelen. no ei tullut kovin perinpohjaisesti, mutta lakan osalta kyllä. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
Eli nainen päättää ja Jumala nauraa!! |
Pete-69 24.09.2004 19:44:41 | |
---|
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan maalin ja lakan toimivuutta aluksi johonkin muuhun kapulaan kuin suoraan kitaraan. Ei oo kiva huomata kun maali alkaa sopimattoman lakan takia kiehumaan ja mitään et voi tehdä... (kokemusta on...) |
KeljuK 24.09.2004 19:56:19 (muokattu 24.09.2004 19:58:16) | |
---|
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan maalin ja lakan toimivuutta aluksi johonkin muuhun kapulaan kuin suoraan kitaraan. Ei oo kiva huomata kun maali alkaa sopimattoman lakan takia kiehumaan ja mitään et voi tehdä... (kokemusta on...) Sama. :| Työpöutää tein, ja voitte kuvitella paljonko hommaa on pakkeloinnissa ja pohjamaalauksissa, hionnoissa, varsinaisessa värjäyksessä. Ja sitten huomata että saman valmistajan maali&lakka päättävät kiehua keskenään. 2 pulloa asetonia ja sikli, kaikki maalit pois, hionta ja taas koko homma uusiksi. Siitä lähtien olen muistanut käyttää koepalaa. Kun pitäytyy tietämästä mitä voisi luulla saavansa, ei pety. |
kato 24.09.2004 20:47:04 (muokattu 24.09.2004 21:35:09) | |
---|
Maali on tavallista spray-purkki maalia. Onko spray klyseeni maalia? En suosittele. Purkin kyljessä lukee seuraava maalaus 15min tai 7vrk kuluttua. Minä erehdyin käyttämään sitä edellisessä projektissa. Suoritin seuraavan maalauksen 2 päivän kuluttua niin pinta nuosi ruvelle. Hion sen pois ja ostin miranolia maalasin sillä ja pintaan pistin helo uretaanilakan. Helo todella herkästi rupeaa valumaan. Käytin wagnerin sähköruiskua. Nyt toisessa projektissa käytän vesipetsin päällä dicco huonekalulakkaa. Olen pari kertaa lakannut eikä tämä ole niin herkkä valumaan kuin helo. Dicco vaatii tinneripohjaisen maalin. |
jarmos 24.09.2004 21:20:01 | |
---|
Tää pintakäsittely kyllä olisi FAQ. in arvoinen asia kandeis laitaa pysyväksi. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
Eli nainen päättää ja Jumala nauraa!! |
Juzzu 26.09.2004 11:20:47 | |
---|
Itse olen käyttänyt tällaista akryylilakkaa, pönttö on varsinaisesti autolakkaa mutta käy kyllä puullekin. http://www.freewebs.com/juzzu/TL_pinnoitevermeet.jpg Lakka kuivuu vartissa uudelleenlakkauskuntoon, mutta välillä kannattaa antaa lakan kuivua kunnolla vaikka vuorokauden verran. Ilmeisesti myös kuivumisajat voisivat olla paikallaan, nimittäin lakalla on taipumus alkaa tekemään itseensä hiuksen hienoa murtumia n.4-7 kuukauden päästä lakkauksesta satunnaisesti joihinkin kohtiin kepukkaa. Itseäni tuo ei liiemmin ole haitannut, halkeamat eivät ole kovin näkyviä ja noin myöhään ilmaantuessa nehän ovat suorastaan jo ajan patinaa Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |