Aihe: DOD Death Metal FX-86
1
Balrog
23.09.2004 22:51:40
Ostin juuri tuon kyseisen pedaalin ja haluaisin tietää miten se kannattaa säätää että sais hyvät soundit. Mulla on vahvistimena Roland Micro-Cube jossa on jos jonkinlaista säädintä. Ja miten vahvistin kannattaa säätää, että sais pedaalista säröt kohdalleen. Huom. Pedaali on vanhempi malli, siis ei Fx-86B.
Kapane
23.09.2004 23:06:44

no säädät niitä namikoita nin kauan ku tykkäät.

Ite pistäsin näin. reverb nolliin. Eqssa middlejä boostaisin 1-2 astetta, Trebleä boost 1 aste, bassoa ei leikata/ boostata. tosin tämähän riippuu hirveästi kitarasta ja pedaalin ja vahvarin yhteiselosta josta mulla ei ole kokemusta eikä varmaan hirveesti muillakaan.

(Kunnon) hevi jyrä lähtee, kun boostaat bassot ja middlet heität gainiä sopivasti ja leikkaat middlet. ei juurikaan reverbiä.
Charger
23.09.2004 23:09:03
Tjaa, itse omistin tuommoisen aikoinaan(taitaa itseasiassa olla vieläkin tallella), ja en oikein koskaan ollut täysin tyytyväinen sen soundiin. Parhaalta olen saanut sen kuulostamaan eri putkinuppien läpi ajeltuna. Kokeilemalla ja ruuvailemalla se soundi löytyy, jos löytyy... Silloisen pikku comboni kanssa ei perkele toiminut millään.

Nyt vanhempana ja viisaampana(?) en kyllä rupeaisi hyvää dödösoundia etsimään purkista, jonka nimi on Death Metal...
leather rebel
24.09.2004 10:17:31
(Kunnon) hevi jyrä lähtee, kun boostaat bassot ja middlet heität gainiä sopivasti ja leikkaat middlet. ei juurikaan reverbiä.

Vitut lähe. Middleä leikkaamalla saa aikaan vain munatonta sirinää. Middlet kaakkoon!

TJEU : Kerry King, Tony Iommi.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Spez
24.09.2004 10:24:42
Vitut lähe. Middleä leikkaamalla saa aikaan vain munatonta sirinää. Middlet kaakkoon!

TJEU : Kerry King, Tony Iommi.

Jep. Middlejä boostaamalla tulee mahtipontinen soundi.
Jason Becker.
Lönnrot
24.09.2004 10:28:36

Aloita siitä että spedun kaikki namiskat on kahdessatoista, ja vahvistin puhtaalla. 'Nuff said.
A chicken outfit? Now I can die happy! - The Red Guy
leather rebel
24.09.2004 10:39:32
Aloita siitä että spedun kaikki namiskat on kahdessatoista, ja vahvistin puhtaalla. 'Nuff said.

Tämä on hyvä lähtökohta. Siitä voi sitten hienosäätää omalle soittotatsille ja korville sopivan soundin.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Balrog
24.09.2004 17:36:47
Kiitos, kiitos. Unohtu vielä kysyä, että minkälaisen muuntajan siihen uskaltaa tyrkätä. Pohjassa lukee että 10 voltin D.C. Käykö ihan mikä tahansa 10 voltin yleismuuntaja?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)