Aihe: Warwickeista?
1 2
NYdoll
23.09.2004 15:12:43

olisiko jollain laittaa soundisampleja noista Warwickin bassoista, kun niitä näyttäisi monet tätä nykyä suosivan. Mietin vaan, että mikä niistä tekee niin suosittuja? Käsityön laatu? Vai soundit? Vai kummatkin?
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
Incarnation
23.09.2004 15:23:46
Vai kummatkin?

Ehdottomasti kummatkin.
Soundi on melkolailla persoonallinen ja ainakin mää tykkään.
Ja se kaula... Ah se on niin mahtava soittaa!
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Aminohappo
23.09.2004 19:51:32 (muokattu 23.09.2004 21:35:21)
(Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!)
Feuer frei!
da_Punk
23.09.2004 19:58:49
Onhan ne muutes aika pirun mahtavan näkösiäkin beissejä. Siitä kun ei pääse mihinkään, nii !
Punk* Elvis Dumdumdumdum
Wil-J
23.09.2004 20:06:29
Mua ne ei ulkonäöllänsä säväytä, enkä niistä muutenkaan kauheasti pidä, mutta niillä on uskomattoman mukava slapata! Ainakin mun mielestä kun oon kokeillut niin niin mojovat saundit lähtee ja on tosi mukava ja kevyt slapata/popata :) Ihan sen takia vois jo ostaa.
pardy
24.09.2004 14:26:19 (muokattu 24.09.2004 14:31:48)

Itseäni miellyttää nimenomaan tuo tatsi ja sen kaulan tuntuma. Ne vaan istuu mun käteen niin hyvin. Ei sitä oikee voi selittää, pitää ite kokeilla. Toisten mielestä Warwickit ei ole kummoisia, omasta mielestäni on erittäinkin. "Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä..."

Edit: Nii, ja ulkonäkö miellyttää silmää myös varsin paljon. Lähestulkoon joka malli joka niiltä löytyy, on mielestäni tyylikäs. Tosin tuo Dolphin-malli ja uusin Katana-malli ei oikein iske... Ja eikä kyllä oikeestaan tuo John Entwhistlenkään oma malli Buzzard...:

http://www.warwickbass.com/basses/_dolphin_s4.html
http://www.warwickbass.com/basses/katanabo.html
http://www.warwickbass.com/basses/buzzard_ltd.html
"Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni
Teijo K.
24.09.2004 14:32:46

Itseäni miellyttää nimenomaan tuo tatsi ja sen kaulan tuntuma. Ne vaan istuu mun käteen niin hyvin. Ei sitä oikee voi selittää, pitää ite kokeilla. Toisten mielestä Warwickit ei ole kummoisia, omasta mielestäni on erittäinkin. "Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä..."

Taas kerran hyvin sanottu. Koska jokaisella ihmisellä on erimuotoiset tassut, niin istuupa näihin tassuihin erimuotoiset kaulatkin. Itse sen tietä eikä kukaan muu. Mun tassuihin ei Warwick istu ollenkaan. Sensijaan kun kokeilin yhtä Mussoa niin aijjai kun oli hyvä.
balzary
24.09.2004 14:35:00

Taas kerran hyvin sanottu. Koska jokaisella ihmisellä on erimuotoiset tassut, niin istuupa näihin tassuihin erimuotoiset kaulatkin. Itse sen tietä eikä kukaan muu. Mun tassuihin ei Warwick istu ollenkaan. Sensijaan kun kokeilin yhtä Mussoa niin aijjai kun oli hyvä.

kuten toisessa ketjussa totesin, niin warwickin kaula sopii mulle justiinsa hyvin. aluksi se tuntu ihan pölkyltä, mutta nopeesti siihen tottui. nyt on taas neuserin myötä tottunut ohuempaan, mutta kyllä se warwick vielä kotoisalta tuntuu kun sillä sillon tällön soittelee.
balzary
24.09.2004 14:38:03

Onhan se toisaalta taas sitten niin väärin, että jonkun kouraan istuu parhaiten se pari saturaista maksanut ritsa, ja jonkun toisen kouraan vaikkapa parin tonnin G&L tai Warwick tai Musari... Hohhoi. Nyt rupes vituttamaan. Ei olis pitäny ajatella koko asiaa.

Ei se siitä, huomenna on huonommin.
Teijo K.
24.09.2004 14:42:18

Ei se siitä, huomenna on huonommin.

Koskaan ei mene niin huonosti, etteikö huomenna voisi mennä vielä huonommin.
Ylläri
24.09.2004 14:44:08
Warwickit ovat olleet minulle aina vähän sellaisia ongelmalapsia. Tavallaan haluaisin tykätä niistä, nättejä kun ovat. Tatsikin on mieleeni, mutta se soundi... joku siinä vaan meikäläistä tökkii.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
pardy
24.09.2004 14:44:12

Koskaan ei mene niin huonosti, etteikö huomenna voisi mennä vielä huonommin.

Kiitos. Jo helpotti.
pardy
24.09.2004 14:46:45

Warwickit ovat olleet minulle aina vähän sellaisia ongelmalapsia. Tavallaan tykätä niistä, nättejä kun ovat. Tatsikin on mieleeni, mutta se soundi... joku siinä vaan meikäläistä tökkii.

Ootko testaillu semmosia missä on jotku muut mikit/mahdollinen etunen ku MECit? Se meinaan on jotenki vähän "erikoinen" se niitten MECcien saundi. Vai mitenköhän sitä nyt selittäis. No, en selitä. Kysyin vaan.
M.Hanski
24.09.2004 15:21:10 (muokattu 24.09.2004 15:22:35)
Ootko testaillu semmosia missä on jotku muut mikit/mahdollinen etunen ku MECit? Se meinaan on jotenki vähän "erikoinen" se niitten MECcien saundi. Vai mitenköhän sitä nyt selittäis. No, en selitä. Kysyin vaan.

Ainakin passiivi-MEC-mikeissä on mun mielestä aika hintelä soundi. Tämä on tullut todettua sekä Corvette Standard 5:llä että Fortress One 5:llä. Enpä mä MEC:n etusistakaan ole kamalan innostunut... Fortressissa oli 2-kaistainen kuten myös nykyisessä soittimessa. Nykyisen olen pitänyt passiivimoodissa niinä harvoina päivinä, kun sillä olen soitellut.

Edit: Ja juu, on tullut kokeiltua mikkien etäisyyksien säätelemistä ennen niiden tuomitsemista. Kieletkin ovat olleet samanmerkkiset ja -tyyppiset.
Se pittee tietee!
Ylläri
24.09.2004 15:53:43

Voipi olla niinkin, mutta muistelisin kyllä että muutamassa kokeilemassani kalliimmassa Warressa olisi ollut EMG:t. Mutta toki kaikki vaikuttaa kaikkeen. Joku mainitsi mikkien sijoittelun, se on mielestäni yksi tärkeimmistä soundiin vaikuttavista tekijöistä. Monissa Warwickeissahan mikit ovat aika lähellä tallaa. Sieltä tulee sitä narinaa ja "growlia", mutta toisaalta tietynlainen syvyys ja mehukkuus jää puuttumaan.

Minusta tuntuu että mikkien sijainnin merkitystä usein aliarvioidaan, siitä puhutaan loppujen lopuksi aika vähän. Kun ajattelee miten paljon soundi muuttuu kun näppäilysormia siirtelee sentin suuntaan tai toiseen, voisi kuvitella että mikin siirtely vaikuttaisi vähintään yhtä paljon Omaan makuuni Jatsarin mikkien sijoittelu on aika ideaali.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Kieppi
24.09.2004 16:43:57
Warwickit ovat olleet minulle aina vähän sellaisia ongelmalapsia. Tavallaan tykätä niistä, nättejä kun ovat. Tatsikin on mieleeni, mutta se soundi... joku siinä vaan meikäläistä tökkii.

Mulla on samantapainen ongelma Musarien kanssa. Haluaisin pitää niistä, mutta kun ei sovi kouraan. Mikin kanssa tulen kyllä toimeen, mutta sen kaulan kanssa en ollenkaan.

Warwickit on ollu aina mun lempilapsia, se on se soundin, muotoilun ja sen *jumalaisen* hyvän wengekaulan yhdistelmä mikä sen tekee. Kamalista löytyy tuolta jäsenkuvauksesta.

Joskus vielä, kun rahaa on riittävästi, yhdistän musarista tykkäämisen halun ja Warre-rakkauden ja ostan 5-kielisen FNA Jazzmanin! (http://www.warwickbass.com/basses/jazzman.html)
Jeesus pelasti minut metallimusiikille ;)
Niskamies
24.09.2004 17:32:51
Joskus vielä, kun rahaa on riittävästi, yhdistän musarista tykkäämisen halun ja Warre-rakkauden ja ostan 5-kielisen FNA Jazzmanin! (http://www.warwickbass.com/basses/jazzman.html)

Onkos tossa Jazzmanissa mikki lähempänä tallaa kuin tavis FNA:ssa?
Meitsi on meshissä.
willie
24.09.2004 18:04:30
Mites ne Warwickin RockBassot ? Mulla ei ole kokemusta minkäänlaisista Warwickeista. Onko nuo RockBassot ihan "eri" instrumentteja ?
Basisti, melkein 50v.
Prowleri
24.09.2004 18:14:32 (muokattu 24.09.2004 18:17:19)
Onko nuo RockBassot ihan "eri" instrumentteja ?

Ovat. Oikeat Warwickit ovat vähän eksoottisimmista puulajeista kasattuja ja öljy-vahaviimeisteltyjä jolloin materiaalin tuntu säilyy, RockBasseissa sen sijaan materiaalit ovat normaaleja mitä muissakin edullisissa bassoissa ja pintakin ihan lakattu. Warret tehdään Saksassa ja RockBassit Kiinassa, tosin Warwickin omien sanojen mukaan he kiinnittivät erityisen paljon huomiota oikean yhteistyökumppanin löytämiseen..

Monet ovat tykänneet että RockBassit ovat ihan laadukkaita edullisia instrumentteja, ja onhan niissä MECin sähköpuoli.
Eläkeläiset Euroviisuihin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)