Aivokalvo 23.03.2004 19:34:52 | |
---|
Onko markkinoilla erityisesti koskettimille tarkoitettua säröä? Tarkoitus olisi siis soittaa purtilon läpi syntikan Hammond-tyylisiä saundeja. Putkityylistä siis, mutta esim. tubeskriimerithän eivät tuossa tarkoituksessa pelaa alkuunkaan. Olen useita räkkikokoisia multiefektejä hommaan kokeillut, ja välillä jopa onnistunein tuloksin. Moisen ostoa en kuitenkaan aio suorittaa, sillä vastaava laite löytyy jo, ilman säröä tosin. Säröpedaalit ovat kuitenkin usein tuottaneet negatiivisempaa mielialaa, eikä ehkä vähiten mono-ominaisuuden vuoksi. Joku B4-softan särön tyylinen efekti siis hakusessa.. Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
ajs 23.03.2004 19:45:04 | |
---|
Tech 21 SansAmp Bass Driver -niminen laite saattaisi toimia. Kyseessä on siis alunperin bassolle tarkoitettu etuaste/DI-boksi, josta lähtee myös säröä. Ulkomaalaisella kosketinsoitinfoorumilla ainakin kehuttiin juuri tämän vehkeen vaikutusta syntikan urku- ja muihinkin soundeihin. "Käsittääkseni kuitenkin Rossinin ja populaarimusiikin ongelma on näiden "musiikin muotojen" soinnutuksen ja teknisen rakenteen yksinkertaisuudessa sekä melodisessa arkipäiväisyydessä ja persoonattomuudessa." -megatherium |
pooki 23.03.2004 19:57:51 | |
---|
Line6 MM4:ssa on aika mainio leslie-mallinnus jolla saa mukavaa säröä urkusoundeihin, maksaa tosin jonkunverran. Jos halvemmalla haluat mässäillä kokeile Marshall Blues Breaker (tämä on se vanhempi malli). Ostin eilen itse tuommoisen ja toimii niin soolosoundeissa kuin myös matto-ja urkusoundeissa. Varmasti löytyy käytettynä sopuhintaan. Customshopissa ainakin näyttäisi olevan. Pitkään tuli säröä etsittyä ja tämä tuntuu toimivan aika mukavasti. |
M.i.k.key 23.03.2004 21:13:40 (muokattu 23.03.2004 21:14:00) | |
---|
Hughes&Kettnerillä on useitakin malleja. Rotosphere on putki-lesliesimulaattori. Siitä saa rouheaa putkisäröä mikä toimii jarrun kanssa hyvin myös Rhodes-wurlitzer soundeihin. Saman valmistaja Tube Factor toimii myös kiippareihin. Tästä ei ole omakohtaista kokemusta kuin todella lyhyt testaus maakunnan musakaupan markan vahvistimella. Näitä on ainakin helsingin F-musiikissa! Rotosphereä suosittelen. Tuo Techin Sansamp vähän kiinnostaa itseäni, pitääpä lainata joltain basistilta! My name is Baron, M.i.k.key Baron |
maza 23.03.2004 21:49:04 | |
---|
Speakeasy-niminen firma ( http://www.speakeasyvintagemusic.com) tekee Hammond AO-28:n (B-3:n etunen) pohjalta kuulemma äärimmäisen hyväsoundista etusta. Tekevät muuten etusia myös muille kiippareille ja laatutavaraa (käsin tehtyä) kaikki tyynni. Ei ihan halpaa, mutta hyvää ja halpaa kun ei ole vielä keksittykään. |
maza 23.03.2004 21:51:10 | |
---|
Aijoo, mulla on ihan oikean Hammondin (transistorivahvistimet, mekaaninen generaattori kyllä) ja putkinupin välissä Boss Super Feedbacker/Distortion. Soundaa perkeleen hyvältä! Epäilen tosin, että transistoristyrkkaan ajettuna ei olis niin hyvä soundi. Mainittakoon, että soundi on paljon parempi, kuin käytettäessä itseväsäämääni (Riffin ohjeiden ja oman soveltamisen mukaan) putkietusta.. :> |
Aivokalvo 23.03.2004 22:19:06 | |
---|
Jos halvemmalla haluat mässäillä kokeile Marshall Blues Breaker (tämä on se vanhempi malli). Ostin eilen itse tuommoisen ja toimii niin soolosoundeissa kuin myös matto-ja urkusoundeissa. Varmasti löytyy käytettynä sopuhintaan. Customshopissa ainakin näyttäisi olevan. Pitkään tuli säröä etsittyä ja tämä tuntuu toimivan aika mukavasti. Minkäslainen peli siis on kyseessä? Kun hintaa tuntui olevan käytetyllä yksilöllä 70€, niin tuohan on täysin toteutettavissa oleva hanke. Ja kun tilauksen kautta kaiketi menisi, olisi siis hyvä tietää, onko purkki hyvä sitten kanssa. Entäs tuo kakkossarjan yksilö? Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
Janus 23.03.2004 23:31:16 | |
---|
Hughes&Kettnerillä on useitakin malleja. Rotosphere on putki-lesliesimulaattori. Siitä saa rouheaa putkisäröä mikä toimii jarrun kanssa hyvin myös Rhodes-wurlitzer soundeihin. Saman valmistaja Tube Factor toimii myös kiippareihin. H&K Tube Factorista on erittäin hyviä kokemuksia, se kulkee joka keikalla mukana joko urkumodulin ja lepasimun välissä tai sitten vaan synan aux outin perässä urku/rhodes/wurly/clav -patchien säröttämiseksi. Toimii loistavasti. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
pooki 24.03.2004 09:45:49 | |
---|
Saman valmistaja Tube Factor toimii myös kiippareihin. Testasin tuota Tube Factoria samaan aikaan kun hommasin tuon BB:n. Särö oli ihan kammottavaa rutinaa ja luonnollisesti pettymykseni kovin suuri, sillä tuota laitetta olin alunperin hommaamassa. Laite oli käytetty joten saattoi olla että putki oli finaalissa tms. häikkää. Minkäslainen peli siis on kyseessä? Kun hintaa tuntui olevan käytetyllä yksilöllä 70€, niin tuohan on täysin toteutettavissa oleva hanke. Ja kun tilauksen kautta kaiketi menisi, olisi siis hyvä tietää, onko purkki hyvä sitten kanssa. Entäs tuo kakkossarjan yksilö? Siis ihan normaali on /off kytkimellä varustettu särö purkki jossa GAIN, TONE ja VOLUME- potikat. Olen kytkenyt auxin kautta ja palautus Mikserin kanaviin niin saa EQ:n vielä mukaan. Onko Purkki sitten hyvä? Tuohan on makuasia. Kyllähän esim. Line6 lesliemallinnus pesee tuon mennen tullen. Mutta omasta mielestäni tuo ei ole hassumpi. Tuosta kakkosversiosta en osaa sanoa mitään. |
Mikko T. 24.03.2004 13:09:45 | |
---|
Mulla on H&K Tube Rotosphere ja kyllä toimii. Pieru naurattaa aina. |
jeje 25.03.2004 11:43:03 | |
---|
Mulla on H&K Tube Rotosphere ja kyllä toimii. samoin... ja vielä kun laittaa urun oman särön kaakkoon, niin se on siinä! |
kallu 18.06.2004 16:10:08 | |
---|
no ainaskin mulla on toi roland vk-7 siinä on hyvä särö elikkä se nappula mistä saa urkuihin säröä on overdrive semmosesta nappulasta t:kalle salonen |
Listen 21.06.2004 09:18:15 | |
---|
Joskus tuli ajattua urkusoundia Tech 21 SansAmp GT2-kitarasäröpedaalin lävitse, aika murea overdrive. Muinaisessa (siis kymmenisen vuotta vanhassa) Roland RSP-550-räkkimultiefektissä taas on yllättävän hyvä leslie-mallinnos säröllä. Mutta paras varmaan olisi joku nimen omaan uruille tarkoitettu leslie/särö-boxi. "Don´t like what´s out there [in the outside world]? Make your own." Steve Turner (Mudhoney) |
mauri500 22.06.2004 10:08:09 | |
---|
Mulla on ollu mm. Vocen urkumoduuli ja nykyään VK-8. Eri vaihtoehtoja on tullu kokeiltua Marshallin ja Ampegin putkinupeista Korealaiseen transistorivahvistimeen ja melkein kaikkea siltä väliltä. Bossin eri säröpedaalit on toimineet hyvin, esim. BluesDriver ja SuperOverdrive. Vocessa on ihan kiva transistorisärö joka putkinupin säröllä lisättynä ja lepan läpi huudatettuna kuullostaa aika namilta. VK-8:n 4 eri vahvistinemulointia säröttää itsessäänkin mukavasti mutta huomattiin ettei siinäkään BluesDriver tai SuperOverdrive pahaa tee. Jotkut sanovat ettei lepa-emulointi voi olla ennen säröä, mutta yllättävän hyvin toimii niinkin päin että VK:n kevyesti särötetty saundi, lepa-efekti päällä ja Bossin läpi. Noi yhden putken "putkiefektit" olen todennut aika avuttomiksi, esim. Rotospheren lepa-efekti on aika tykki mutta putki on siinä lähinnä koristeena (toki niissäkin löytynee poikkeuksia mutta myös hintaa). Suosittelisin kokeilemaan kitaristikavereiden (ja basisti-) namit läpi. Itselle mieluinen särö ei välttämättä vaadi kalleinta mahdollista efektiräkkiä. Toki särösaundikin on sellainen ilmiö jossa makuasioista ei voi muuta kuin kiistellä =) |
Xardan 22.06.2004 11:40:35 | |
---|
Mitenkähän Bossin Metal Zone toimisi..;D Music is my life, if not, then hell with me! |
Jabbe 22.06.2004 15:20:06 | |
---|
Oisko toi Line6 MM4 täysin toivoton tohon hommaan? Kun ois muutenkin monikäyttöinen niin vois uhratakin sen pari sataa millä ton vois käytettynä saada... onko purkissa myös jonkinlaista putkisärömallinnusta esim. leslien yhteydessä vai..? Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
carnath 23.09.2004 22:19:53 | |
---|
Heh. Tässä joku päivä testasin sähköurkuja ajettuna Marshallin kitaravahvistimen läpi. Ai että oli rouheaa menoa. No vot. |
Mäkin tossa päivänä muutamana korjattuani yhden 100-wattisen Marshallin vuodelta 1969 kokeilin ajaa Hammondia sen läpi Leslieen. Kyllähän ne Purplet sieltä irtos melkoisen aidolla soundilla. |
mr.muzak 24.09.2004 01:52:52 | |
---|
Osta Motif! |
musamies 24.09.2004 09:34:24 | |
---|
Tarkoitus olisi siis soittaa purtilon läpi syntikan Hammond-tyylisiä saundeja. Tässä voi tulla ongelmaksi, että jos haluaa särön ennen leslietä, niin hankalaksi menee - olettaen, että syntikassa on lesliesimulointi. Mulla mikserin kanssa samassa räkissä tietokone, jossa B4 ohjelma automaattisesti päällä kun lyö virrat päälle. |