Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 5 6131 132 133 134 135
Hohhoijaa
22.09.2004 17:31:50
Ykkönen.

Communication Breakdown, Good Times Bad Times
"I didn't lie to you! I just... I just talked bullshit!" IMIK #17 IHKK #17
Melua
22.09.2004 19:39:57
Houses of the holy on loistava levy.. Babe, I'm gonne leave you ja D'yer mak'er on Zeppelinin parhaita biisejä mun mielestä..
Paperilyhty
22.09.2004 22:15:55 (muokattu 22.09.2004 22:18:34)
--eikä se Pagekaan oikeasti ollut kovinkaan kaksinen soittaja, millä ei ole muuten mitään väliä, mutta kun niihin "teoksiin" piti usein ängetä järkyttävän pitkiä sooloja, kuten Since I´ve been loving you:ssa. Siinä menee hieno biisi pilalle! --

Eeeeeii, olet väärässä!!11!!1 Since I've Been Loving You ei olisi yhtään niin hyvä ilman sitä sooloa, ei se mitään pilaa. Page ei välttämättä ollut teknisesti mitenkään paras kitaristi, mutta mielikuvitusta ja musiikin ymmärtämystä löytyi häneltä paljon enemmän kuin monelta muulta. Mielestäni myös soolojen suhteen. Sen verran voin olla samaa mieltä, että In Through The Out Doorilla Pagen inspiraatio on tainnut vähän loppua, ainakin Fool In The Rainissa.

Edit: Vai tarkoitiko sitä, että soolot eivät aina kuulosta kovin hyvältä, koska Pagen taidot eivät oikeasti riittäneet niihin?
Am I cursed or am I blessed, I can't tell, oh yes
sirdickyj
23.09.2004 07:57:33
Page ei välttämättä ollut teknisesti mitenkään paras kitaristi, mutta mielikuvitusta ja musiikin ymmärtämystä löytyi häneltä paljon enemmän kuin monelta muulta.

Jep, hän oli muusikko, ei niinkään kitaran taitaja. Sitä juuri tarkoitin, soolot vaan mättää meikäläiselle pahemman kerran.

Edit: Vai tarkoitiko sitä, että soolot eivät aina kuulosta kovin hyvältä, koska Pagen taidot eivät oikeasti riittäneet niihin?

Sitä juuri. Tarkennetaan vielä, että ei se tekninen taituruus sinänsä mitään merkkaa, esim. John Fogerty ja Neil Young soittavat hyvän kuuloisesti vaikkeivat maailman taitavimpia olekaan, mutta tämä Page yrittää usein soittaa enemmän kuin mihin pystyy.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
teha
23.09.2004 13:26:30
Sen verran voin olla samaa mieltä, että In Through The Out Doorilla Pagen inspiraatio on tainnut vähän loppua, ainakin Fool In The Rainissa.

Richard Colen Led Zeppelin -kirjasta olen lukenut, että ITtOD on käytännössä John Paul Jonesin ja Plantin yhteislevy. Page oli tähän aikaan enempi kiinnostunut erinäisistä päihteistä ja naisista ja levyn tekoon hän ei kuulema sen kummemmin osallistunut. Kunhan kävi vetäsemässä kitararaidat nopeasti Tukholman studiolla.

Tiedä sitten Colen muistikuvien tarkkuudesta, mutta kovin kitaravoittoiselta levyltä ITtOD ei kieltämättä vaikuta.
sub zero
23.09.2004 16:30:28
Rock and Roll on maailman kovin menobiisi
What's there to live for? Who needs the peace corps?
willie
23.09.2004 17:19:21
sirdickyj :

Tarkennetaan vielä, että ei se tekninen taituruus sinänsä mitään merkkaa, esim. John Fogerty ja Neil Young soittavat hyvän kuuloisesti vaikkeivat maailman taitavimpia olekaan, mutta tämä Page yrittää usein soittaa enemmän kuin mihin pystyy.

Kuinka sen huomaa ja miten se ilmenee, että "tämä Page yrittää USEIN soittaa enemmän kuin mihin pystyy", kun en sitä itse ole vieläkään huomannut...?
Basisti, melkein 50v.
reino
23.09.2004 17:50:31
Houses of the Holy on suosikkilevyni ja se sisältää suosikkibiisini NO Quarterin.

Ja se oli turhanpäivänen viesti, mutta koska en jaksa kirjoittaa enempää niin jääkööt se nyt tähä.
W00t?
mikko1
23.09.2004 19:43:34
sirdickyj :

Kuinka sen huomaa ja miten se ilmenee, että "tämä Page yrittää USEIN soittaa enemmän kuin mihin pystyy", kun en sitä itse ole vieläkään huomannut...?

Ei taida tuo poika olla tottunut kuin sieluttomaan tilutukseen.
.
juici
23.09.2004 21:19:25

Vaikea valita ykkös ja kolmoslevyn väliltä. Ykköstä olen tässä viimeksi kuunnellut joten sanonpa sen.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Paperilyhty
23.09.2004 21:28:37
Richard Colen Led Zeppelin -kirjasta olen lukenut, että ITtOD on käytännössä John Paul Jonesin ja Plantin yhteislevy. Page oli tähän aikaan enempi kiinnostunut erinäisistä päihteistä ja naisista ja levyn tekoon hän ei kuulema sen kummemmin osallistunut. Kunhan kävi vetäsemässä kitararaidat nopeasti Tukholman studiolla.

Tiedä sitten Colen muistikuvien tarkkuudesta, mutta kovin kitaravoittoiselta levyltä ITtOD ei kieltämättä vaikuta.

Niinpä, Colehan kirjassaan keskittyy pääasiallisesti kertoilemaan juomingeistaan Bonhamin kanssa :P
Jimmyhän oli 70-luvun lopulla jo pahasti heroiinikoukussa, jos en ihan väärin muista.

In Through The Out Doorin seuraaja olisi puolestaan ollut taas jotain raskaampaa tavaraa, mutta sitähän ei koskaan ehditty tehdä. Itse asiassa epäilen, että Zeppelin olisi lopettanut joka tapauksessa 80-luvun alkupuolella, jos Bonhamin kuolema ei olisi uraa ennenaikaisesti pysäyttänyt. Itse asiassa ihme, että homma pysyi koossa niinkin kauan.
Paperilyhty
23.09.2004 21:34:01
Jep, hän oli muusikko, ei niinkään kitaran taitaja.

Kitarataituruutta on monenlaista...
biibob
23.09.2004 21:41:40
Jep eihän se led zeppelinkään enää huippuvedossa ollut tuohon aikaan. Ja vaikka tämä kuulostaa hölmöltä, niin bonhamin kuoleman saattoi olla hyvä asia. Jäsenien välit pysyivät hyvinä loppuun saakka. Todennäköisesti seuraavat levyt olisivat olleet entistä huonompia. Page oli todella kovasti heroiinissa ja muutenkin heillä alkoi tuo zeppelin luisua käsistä. Tai tarkoitan, että page ei enää niin paljon vaivautunut kappaleiden tekoon jne...
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
biibob
23.09.2004 21:43:05
Joka tapauksessa Led Zeppelin on maailman paras bändi ja tulee aina olemaan, ainakin omasta mielestäni.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Paperilyhty
23.09.2004 22:02:17
Joka tapauksessa Led Zeppelin on maailman paras bändi ja tulee aina olemaan, ainakin omasta mielestäni.

It's fuckin' true, isn't it!
Closure
23.09.2004 22:21:28
IV tai II
Paddle: "Naisen mieli on kuin pallo yhteenliimaantunutta pitkää spagettia (kaikki vaikuttaa kaikkeen), kun miehellä taas on reilu kasa runsaasti rasvattua rakettispagettia."
willie
24.09.2004 17:55:54

Näin se on minunkin mielestä ! Olen Zepin konsertissa 23.2.1970 Helsingin Kultsalla, olihan se aivan mieletöntä.
Basisti, melkein 50v.
Meisseli
24.09.2004 19:06:36

Zeppelin oli hieno bändi. Saundi oli rock ja kyllähän se tuo Jimmy soitti melko tasasen hyviä ääniä sinne biiseihin.
Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face! -Tony Clifton
sirdickyj
24.09.2004 20:30:10

Kuuntelemallahan tuo selviää, esim juurikin kappaleesta Since I´ve been loving you sekä karmeimpina esimerkkeinä Heartbreaker (josta tosin muuankin Eddie Van Halen blokkasi tapping-tyylinsä) ja Song remains the same ( eli "Laulu jää pystyyn", kuten se oli hienosti aikanaan suomennettu)- livellä kuultava "taiteellinen" spottisoolo. Mutta kuten sanottu, nuo eivät mitenkään vähennä Pagen arvoa säveltäjänä, tuottajana ja hienona muusikkona.

Mulle vaan mättää, ja täytyypä vielä mainita, että usein puhutaan tuon ajan kitaristeista jonkinmoisena Beck-Clapton-Blackmore-Page jatkumona. Jimmy Page ei tuohon valiojoukkoon mielestäni kuulu.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)