isojussi 22.09.2004 17:21:34 (muokattu 22.09.2004 17:21:44) | |
---|
Pää työnnetään sousafonin sisään. Jos pään työntää tuuban sisään, sitä ei saa enää ulos. Riippuu, minkä pään työntää. Sitäpaitsi sousafonin putkien muodostaman lenkin sisään työnnetään pään lisäks vielä oikea käsi ja olkapääkin. Ootkos muuten varma, että oli sousafoni - ettei ollu heilikko? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 22.09.2004 17:42:46 | |
---|
Riippuu, minkä pään työntää. Sitäpaitsi sousafonin putkien muodostaman lenkin sisään työnnetään pään lisäks vielä oikea käsi ja olkapääkin. Ootkos muuten varma, että oli sousafoni - ettei ollu heilikko? No nyt sä puhaltajana alat snobbailla, mun puhallintietouteni loppuu tähän. En tiedä, mikä on heilikko? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |
M.i.k.key 22.09.2004 17:44:47 | |
---|
Talikko? My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
R.Syke 22.09.2004 18:14:49 | |
---|
No nyt sä puhaltajana alat snobbailla, mun puhallintietouteni loppuu tähän. En tiedä, mikä on heilikko? -Jos ei heilikkoa helluntaina, niin soitosta ei tule mitään. Pää jää vetävän käteen. (Uusi suom. sananlasku) |
Martso 22.09.2004 19:16:54 | |
---|
Esiintymisasu: tumman viininpunainen pikkutakki, valkoinen paita, punainen solmio, mustat suorat housut, mustat kiiltäväksi lankatut kengät, suavella suittu tukka, aurinkolasit loppuviikosta. Ja nämätietenki menee läpi verottajalta?! :) ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
R.Syke 22.09.2004 19:41:06 | |
---|
-Jos ei heilikkoa helluntaina, niin soitosta ei tule mitään. Pää jää vetävän käteen. (Uusi suom. sananlasku) -Kyllä, joo. Verottaja tulee tässä tapauksessa vastaan, koska kysymyksessä on uhanalainen, täysin liito-oravaan verrattavissa oleva, katoava humppahenkilö. Siis itse usein ollut täysin kateissa. Myös pihalla. |
Basso-Aslak 22.09.2004 19:48:29 | |
---|
-Kyllä, joo. Verottaja tulee tässä tapauksessa vastaan, koska kysymyksessä on uhanalainen, täysin liito-oravaan verrattavissa oleva, katoava humppahenkilö. Joo, ja jos treenikämpän liepeiltä vielä löytyy humppakukon papanoita ei pändiä veroteta enää ollenskan! ihan kohta alan treenaamaan.. vilkasen vaan ihan äkkiä mnettiin... |
KMT 23.09.2004 00:55:39 | |
---|
Myönnätkö olevasi "vanhan liiton" humppaukko? Ikä ja soitin? 19, basso, kitara, sitar, koskettimet, mandoliini, haitari Pitäis olla mumojen ohjelmatoimisto jolla sitte tämmöset kämmit saatais minimoitua. Nii ja siis kännit maksimoitua...
-Sam Other |
Have 23.09.2004 07:12:58 | |
---|
ok, kumiteräsaappaat varattu minulle! No mulle sitten Rappari-Tyynen humppa |
baron 23.09.2004 07:16:28 | |
---|
No mulle sitten Rappari-Tyynen humppa Mä haluan sellaisen upouuden tyylikkään, jonka just kuulin ja jossa on sanoma: "Jätkän humppa" Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |
KoskPaavo 23.09.2004 08:12:03 | |
---|
Mulle "Karvaiset kamelit" eli rahvaanomaisemmin "Neekeriäiteen kumipanaani". Soittaja selviää aina. |
isojussi 23.09.2004 09:47:11 (muokattu 23.09.2004 09:48:35) | |
---|
No nyt sä puhaltajana alat snobbailla, mun puhallintietouteni loppuu tähän. En tiedä, mikä on heilikko? Sähän se aloit väittää, ettei ollu tuuba - oli sousafoni...;o) No, leikki sikseen ja perse pois tyynyltä. Jos sousafoni ei oo tuuba, ei flyygelikään oo piano. Sousafoni ja heilikko on vaan tuubia, joissa putket on väännetty hieman eri malliin - ympyriäiselle lenkille, jotta niitä olisi helpompi soittaa marssiessa. Heilikossa "klokstyyki" eli kello on sivulle, kun sousafonissa se on selkeesti isompi ja soittajan pään yläpuolella eteenpäin. Molempia valmistetaan ainakin Eb ja Bb vireisinä, niinkuin konventionaalisia tuubiakin - joita kyllä sitten tehdään myös vaikka esmes C ja F vireisinä Sousafoni on tuubaporukan nuoremmasta päästä verrattuna vaikka heilikkoon, joita ei kai nykyään enää edes valmisteta. Sousafonin kehitti Maailman kenties tunnetuin marssisäveltäjä John Philip Sousa (Stars and Stripes Forever, El Capitan, American Eagle jne jne ). Toinen tapa tehdä tuubasta marsiiversio on käätää suuputki sellaiseen asentoon, että torvea voi pitää olkapäällä klokstyyki eteenpäin. Kaikissa näissä marssitorvissa käytetään usein ohuempia tai kevyempiä materiaaleja kantamisen helpottamiseksi. Muutama valmistaja tekee lasikuituista sousafonia. Ootte varmaan telkassa nähneet. Samaan pyritään myös Eb-viresyydellä. Kvartin korkeampivíreinen soitin on useimmiten myös merkittävästi kevyempi (vrt. altto ja tenorisaksofoni, eli Eb vs. Bb). Ei toisin aina: Voi olla pieniä Bb tuubia ja isoja Eb tuubia. Porauksella on asiassa iso merkitys ja silläkin tässäkohden usein pelataan. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 23.09.2004 10:12:27 | |
---|
Sähän se aloit väittää, ettei ollu tuuba - oli sousafoni...;o) No, leikki sikseen ja perse pois tyynyltä. Jos sousafoni ei oo tuuba, ei flyygelikään oo piano. Kiitti sivistämisestä. (Jotain mäkin tiesin, meidän bändissä oli sitten oikeesti sousafoni) Mutta yksi tyhmä kysyy enemmän kuin 10 viisasta ehtii vastata: Mä oon jostain lukenut, että joskus viime vuosisadan alkupuolella tuuban korvikkeena käytettiin soitinta bassosaksofoni. En oo koskaan nähnyt enkä kuullut. Osaatko jotenkin kommentoida? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |
isojussi 23.09.2004 10:30:09 | |
---|
Kiitti sivistämisestä. (Jotain mäkin tiesin, meidän bändissä oli sitten oikeesti sousafoni) Se on sinänsäkin ihan hyvä "tanssimusatuuba", että johtuen rakenteesta ja meteriaaleista saundi on projisoivampi ja atakki terävämpi. Mutta yksi tyhmä kysyy enemmän kuin 10 viisasta ehtii vastata: Juus, mutta kysy vaan sinäkin...:o) Mä oon jostain lukenut, että joskus viime vuosisadan alkupuolella tuuban korvikkeena käytettiin soitinta bassosaksofoni. En oo koskaan nähnyt enkä kuullut. Osaatko jotenkin kommentoida? Muistilokeroista löytyy seuraavaa: Aikanaan Adolphe Sax (Belgialainen?) kehitti saxofonin kun klassista musaa kevyempään osastoon (1800 luvun puolella, eli kevyt musa oli soittokunti tms.) haluttiin vähän klarinettiperhettä rankempaa saundia. Muistaakseni alunperin Aatu kehitti 10 fonia: - C tai Bb Sopraano - F tai Eb Altto - C tai Bb Tenori - F tai Eb Baritoni - C tai Bb Basso Sitten myöhemmin on tullut yläpäähän sopraniinoo ja alapäähän kontrabassoo... C ja F vireet oli klassiseen musaan, kun taas Bb/Eb kevyempään musisointiin Bassofonia en oo luonnossa nähny kun kerran: Zappa jälkimmäisessä Suomenkonsertissa Hesa Jäähalissa. Varmaan sillä on hyvinkin voitu korvata tubaa, kun se jo barskallakin onnistuu. Rankasaundisia pelejä. Bassofoni taitaa vaan maksaa enemmän, kuin tuuba?? Valmistaako sitä ees kukaan nykyään?? Huolimatta saatanan suositusta keksinnöstään herr. Sax itse kuoli aikanaan pers'aukisena ja vittuuntuneena, kun kateelliset kilpailijat tekivät vastapatentteja ja muuta kiusaa. Jos googlettais "Adolphe Sax", vois löytyä pikkutarkempaa infoo. Joskus oon netissä nähny alkuperäisten patenttipaperien kopsutkin. Taisin ne sillon printata. Mihinkähän.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
M.i.k.key 23.09.2004 10:37:30 | |
---|
Pepa Päivisen olen nähnyt soittavan bassofonia joskus, julmetun iso soitin (itsekin baritonifonia soittaneena). Niillä oli semmoinen saksofonikvartetti muistaakseni herrojen Lahti, Murto ja Paakkunainen kanssa, kvartetin nimi ei nyt millään muistu mieleen, sax oli osa nimeä!? My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Eddy 23.09.2004 12:56:08 | |
---|
Niillä oli semmoinen saksofonikvartetti muistaakseni herrojen Lahti, Murto ja Paakkunainen kanssa, kvartetin nimi ei nyt millään muistu mieleen, sax oli osa nimeä!? Saxperiment oli ryhmän nimi. Koskettelen soittimia... |
Saxperiment oli ryhmän nimi. Näinhän se oli. Vuosia sitten näin yhden konsertin. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Meisseli 23.09.2004 13:36:23 | |
---|
Itse en humppaukko ikäni puolesta voi olla, Soittelen kuitenkin kitaraa bassoa ja haitaria, ja tietenkin Irja-humppaa. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Eddy 23.09.2004 13:40:58 | |
---|
Itse en humppaukko ikäni puolesta voi olla, Soittelen kuitenkin kitaraa bassoa ja haitaria, ja tietenkin Irja-humppaa. Siitä onkin jo vuosia,kun viimeksi päässyt Irjaa vetämään. Koskettelen soittimia... |
baron 23.09.2004 13:42:51 | |
---|
Siitä onkin jo vuosia,kun viimeksi päässyt Irjaa vetämään. Paljon oot menettänyt, ei mitään menettänyt entisestä lumostaan! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |