Alpha 21.09.2004 23:11:55 | |
---|
...toimii 409/270 nopeudella...:o( Muutenki pätkiny tämä yhteys. Onko muilla onkelmia Soneran kanssa. Toivottavasti korjaantuu nopeuksien noston myötä...tai sit pitää vaihtaa iiäspeetä... |
Jaz 22.09.2004 10:36:30 | |
---|
Sain eilen lopultakin soneran 515/512 adsl:n ja ulospäin oleva nopeus näyttää jotain ihan muuta kuin 512, oisko ollu 470 tjsp. Ja perkele tuota soneran logiikkaa/asiakaspalvelua. Kuukauden kestää ennenkuin joku saa tehtyä mulle käyttäjätunnuksen ja asentajatkin ehtivät paikalle ennenkuin mulla on edes tunnuksia/asetuksia itsellä.. Asiakaspalvelusta ei saa minkäänlaista apua. Koetin kysellä RR40:een asetuksia, mutta siellä olikin joku tietämätön tyttönen. Välillä se oli 5 minsaa hiljaa kunnes kysyin, että löytyiskö niitä asetuksia, niin se sai sanan suustaan ja sanoi, että löytyyhän niitä kun vaan kerrot mitä tarttet.. siis ei helvetti! Lopulta se sai sanottua vci:n ja vpi:n (olikohan ne noin), mut eipä sonera pelkästään noilla tiedoilla lähe pelittämään. A-linkin sivulta löytyy onneks operaattorikohtaiset ohjeet ja sain sen avulla netin toimimaan. Ei hyvin lähteny mulla tää soneran asiakkuus käyntiin. |
rockitsb 22.09.2004 10:54:14 | |
---|
Mistäs tuon nopeuden näkee? Miulla on kanssa 512/512 tai ainakin pitäis olla. Ei haittaa. |
Alpha 22.09.2004 11:32:07 | |
---|
|
Jaz 22.09.2004 11:51:37 | |
---|
Mistäs tuon nopeuden näkee? Miulla on kanssa 512/512 tai ainakin pitäis olla. Mulla ainakin modeemin asetuksista näkee (Downstream ja upstream) |
Alpha 22.09.2004 12:12:17 | |
---|
Mulla ainakin modeemin asetuksista näkee (Downstream ja upstream) Sullon sisäinen modeemi? Mullon ulkoinen, TW-EA400 4-porttisella kytkimellä ja asetukset löytyy jostain netistä...enkä enää muista, että mistä ja manuaalit hukassa. Loistavaa... |
Jaz 22.09.2004 12:47:00 | |
---|
Sullon sisäinen modeemi? Mullon ulkoinen, TW-EA400 4-porttisella kytkimellä ja asetukset löytyy jostain netistä...enkä enää muista, että mistä ja manuaalit hukassa. Loistavaa... Ulkoinen RR40. Nettiselaimella tehdään asetukset |
-Maza- 22.09.2004 20:05:31 | |
---|
Noista nopeuksista en tiedä, eikä mua tuommonen nyt häiritse sen suuremmin. Enemmin häiritsee se, että modeemi hukkaa ip-osoitteensa jotenkin (tai jotain), eli pitää aina yhteyden katketessa käydä asetuksissa painamassa releasea ja renewwiä. Mikä ihme tässä nyt on? Tai siis se osoite ei huku, vaan renewwin jälkeen osoite on eri. Siis osoite muuttuu? Vähän ottaa päähän kun parhaimmillaan kahden tunnin välein saa olla säätämässä... Jos ymmärrät kaiken, oot ymmärtäny varmasti väärin. |
Jaz 22.09.2004 21:37:23 | |
---|
Noista nopeuksista en tiedä, eikä mua tuommonen nyt häiritse sen suuremmin. Entä jos käyt ostamassa kaksi rautanauloja ja saat samalla hinnalla puoltoista.. Nopeus pitää olla se mitä luvataan tai sitten pitää alkaa neuvottelemaan hinnan tiputtamisesta. |
-Maza- 22.09.2004 22:11:50 | |
---|
Kieltämättä, mutta pointti oli nyt se, että tämä ei toimi oikein, ja se kyrsii tällä hetkellä enemmän kuin pienentynyt nopeus. Jos ymmärrät kaiken, oot ymmärtäny varmasti väärin. |
Alpha 22.09.2004 22:20:32 | |
---|
Kieltämättä, mutta pointti oli nyt se, että tämä ei toimi oikein, ja se kyrsii tällä hetkellä enemmän kuin pienentynyt nopeus. Toimiiko, jos katot komentokehoitteesta ipconfig...siellä teet tuon release ja renew...? |
-Maza- 22.09.2004 22:32:08 | |
---|
Toimiiko, jos katot komentokehoitteesta ipconfig...siellä teet tuon release ja renew...? Toimii, mutta sitten taas jossain vaiheessa ip-osoite ilmeisesti muuttuu, täysin varoittamatta. Sitten täytyy uudistaa osoite, ja buutata kone, niin toimii taas. Mukavaa... Jos ymmärrät kaiken, oot ymmärtäny varmasti väärin. |
aikavaikea 23.09.2004 08:12:29 | |
---|
Entä jos käyt ostamassa kaksi rautanauloja ja saat samalla hinnalla puoltoista.. Nopeus pitää olla se mitä luvataan tai sitten pitää alkaa neuvottelemaan hinnan tiputtamisesta. Eivät ne lupaa muuta kuin maksiminopeuden. Tekstiä Soneran sivuilta: Liittymien todelliset nopeudet voivat olla ilmoitettua alhaisempia. Lisäksi liittymien nopeudet sekä palvelujen laatutaso voivat vaihdella puhelinverkon ominaisuuksista johtuvista syistä. Esim. maksiminopeus verkosta 256 kbit/s ja tietokoneelta verkkoon päin 256 kbit/s Tahattomasti aiheen vierestä keskustelija sekä vahingossa tosikko. |
Vaan eikös nuo 512 ja 512 oo teoreettisia yhteyden tarjoamia maksiminopeuksia, eikä mitään itsestäänselvyyksiä. Näin mä oon ymmärtänyt. Eipä tässä mitään huomattavia ongelmia oo ollu, joskin viime aikoina yhteys koulun postin kanssa on takkuillut, mutta tiiä taas, kummasta päästä on kiinni. Kun en mä näistä(kään) oikeasti mitään ymmärrä... EDIT: Aikavaikea olikin pari minuuttia aamuvirkumpi Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Jaz 23.09.2004 08:38:23 | |
---|
Vaan eikös nuo 512 ja 512 oo teoreettisia yhteyden tarjoamia maksiminopeuksia, eikä mitään itsestäänselvyyksiä. Näin mä oon ymmärtänyt.
Kyllä kyllä, mutta kun mulla oli saunalahden liittymä, niin modeemi ainakin tunnisti nopeustyypin oikeaksi, eli 512/512. |
ChangeOfSeasons 23.09.2004 10:12:56 | |
---|
hyvä vai huono ? Downstream 774 Kbps (96.8 KB/sec) 835 Kbps (inc. overheads) Upstream 265 Kbps (33.1 KB/sec) 286 Kbps (inc. overheads) If my teen years were supposed to be the best years of my life, just kill me now ! |
gandar 23.09.2004 15:58:38 (muokattu 23.09.2004 15:59:55) | |
---|
Tuo linkki oli ainakin minun netilleni ihan auf Penalen, saman asian kun ajaa vaikkapa http://www.sicom.fi/speedtest Ja juu, tuo 512/512:han on siis teoreettinen maksimi, ei minullakaan pätkitä kuin sellaisella 420 nopeudella. /edit: Paitsi että tuo linkin laskuri ei ilmeisesti nyt toimikaan vaan antaa hieman epäuskottavia lukemia. Toimi se eilen ihan hyvin. Fag. "The saxophone is not just something to blow into; it's something to sing through." -Paul Brodie |
Torniojaws 23.09.2004 16:29:08 (muokattu 23.09.2004 16:30:57) | |
---|
Soneralla on ollut viimeisen kuukauden ajan suuria ongelmia yhteyden toimivuuden kanssa. Allekirjoittaneen 512/512 ei toimi uploadin puolesta ollenkaan ulkomaille ja Suomen sisäiset siirrot liikkuu semmoista 38 kB/s luokkaa (normaalisti 50 kB/s). Helpdeskistä sanotaan kylmästi "Ei ole ongelmia". Mutta tässä tilanteessa ei auta kuin purra huulta kunnes alueelle ilmestyy toinen palveluntarjoaja. Monopolit on sieltä viimeisestä perseposkesta. Kierosti on hieman ilahduttavaa, etten ole ainoa jolla on ongelmia Soneran yhteyden kanssa. Katsotaan joskos voisimme tässä koota jonkinlaisen adressin, jotta Soneralla tekisivät oikeasti jotain näiden ongelmien korjaamisen eteen. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Rattata 23.09.2004 17:26:55 | |
---|
Kyllä kyllä, mutta kun mulla oli saunalahden liittymä, niin modeemi ainakin tunnisti nopeustyypin oikeaksi, eli 512/512. Miksei ole enää Saunaa? Ajattelin vain kun katselin noita hintoja joita Sauniksella on, että vois tän Maikkarin vaihtaa siihen. Sikäli mikäli Saunis toimii hyvin. "Take seven aspirins and call me in the morning" |
Jaz 23.09.2004 19:59:57 | |
---|
Miksei ole enää Saunaa? Ajattelin vain kun katselin noita hintoja joita Sauniksella on, että vois tän Maikkarin vaihtaa siihen. Sikäli mikäli Saunis toimii hyvin. Sauna olis kyllä ihan jees, varsinkin puulämmitteinen.. Ei tänne susirajalle saa saunalahden adsl:ää, sen takia otettiin sonera. |