jiw 22.09.2004 15:46:48 | |
---|
Niin voiko nuo painotetut kielisetit vääntää kaulaa propellille kuten olen nähnyt peloteltavan? http://kevan.org/brain.cgi?jiw |
Kassu 22.09.2004 15:50:58 | |
---|
Ei se mitään kaulalle tee, jos rautas on riittävän kireellä. Varoituksen sana, jos omistat kelluvan tallan, laita heti kaikki jouset. Itsekkin käyttelen sillointällöin tuota 10-60 settiä. |
booster 22.09.2004 17:11:08 | |
---|
Ei se mitään kaulalle tee, jos rautas on riittävän kireellä Ööö? Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa! |
Kassu 22.09.2004 17:13:17 | |
---|
Ööö? Kaularauta. |
Ben_D 22.09.2004 17:50:53 | |
---|
Satula voi olla sitten eri asia. Mulla oli Epin Les Paul Customissa toi 10-60 setti ja sehän lohkes. Tosin ei siitä mitään haittaa ollut mutta lohkes ala e:n kohdalta kuitenkin. |
Kassu 22.09.2004 17:53:01 | |
---|
Satula voi olla sitten eri asia. Mulla oli Epin Les Paul Customissa toi 10-60 setti ja sehän lohkes. Tosin ei siitä mitään haittaa ollut mutta lohkes ala e:n kohdalta kuitenkin. Niin saahan satuloita aina, tosin ei ole itse helppo tehdä ainakaan aluksi. Ja voihan sitä satulaa koettaa leventää tai siis sitä uraa, jos on varaa. |
HeavyMachinery 22.09.2004 17:53:53 | |
---|
Niin voiko nuo painotetut kielisetit vääntää kaulaa propellille kuten olen nähnyt peloteltavan? Kyllä se voi vääntää kauan propellille ei kanata vähätellä riskiä. Varsinkin jos kyseessä on ohut mahonki kaula niin riski on paljon suurempi. Noinkin paksulla e-kielellä varustettu setti on aika tois puoleinen vedon suhteen. Huuto ei auta-Voimaa pitää olla ! |
overtake 22.09.2004 18:18:35 | |
---|
Satulaa ainakin joutuu viilailemaan. |
Shaft 22.09.2004 21:16:18 | |
---|
Kyllä se voi vääntää kauan propellille ei kanata vähätellä riskiä. Varsinkin jos kyseessä on ohut mahonki kaula niin riski on paljon suurempi. Aivan. Noin radikaalia settiä ei välttämättä kannata käyttää kovin ohutkaulaisen kitaran kanssa. Homma on tietysti vähän tapauskohtainen ja riippuu myös käytetystä virityksestä. Kaulan suoruutta kannattaa ainakin pitää säännöllisesti silmällä. |
mhaimilahti 22.09.2004 21:18:08 | |
---|
itsellä on juuri tuo 10-60 setti ja eikö toi kaula noin kolmen kuukauden aikana ole mennyt miksikään |
otto_t 22.09.2004 22:11:45 | |
---|
Satula voi olla sitten eri asia. Mulla oli Epin Les Paul Customissa toi 10-60 setti ja sehän lohkes. Tosin ei siitä mitään haittaa ollut mutta lohkes ala e:n kohdalta kuitenkin. Laatuosista taidetaan nuo Epit kasata. Nimittäin yhdeltä sun toiselta olen kuullut että on juuri satula pettänyt ja palaset lennelly Epifoonista kun on hieman järeemmät kielet karahkaan vaihdettu. |
overtake 22.09.2004 22:31:42 | |
---|
Laatuosista taidetaan nuo Epit kasata. Nimittäin yhdeltä sun toiselta olen kuullut että on juuri satula pettänyt ja palaset lennelly Epifoonista kun on hieman järeemmät kielet karahkaan vaihdettu. No kyllä se satula laadukkaammastakin lohkeaa jos siihen yrittää tunkea kieltä joka ei kerta kaikkiaan mahdu. Ei ole satulat tehtaalla mitään .60 paksuisia kieliä varten tehty että pakko sitä lovea on viilata leveämmäksi jos siihen meinaa noin järeän kielen laittaa ilman lohkeiluja. |
otto_t 22.09.2004 22:55:12 | |
---|
No kyllä se satula laadukkaammastakin lohkeaa jos siihen yrittää tunkea kieltä joka ei kerta kaikkiaan mahdu. Ei ole satulat tehtaalla mitään .60 paksuisia kieliä varten tehty että pakko sitä lovea on viilata leveämmäksi jos siihen meinaa noin järeän kielen laittaa ilman lohkeiluja. Itselläni on ollut tuo 010-60 setti käytössä n.10kk enkä ole vielä "ehtinyt" (niin... kiirettä pitää. ;D) satulaa viilata. Mutta ainakin toistaiseksi on satula yhtenä palana pysynyt. |
Gypsy 22.09.2004 23:10:02 (muokattu 22.09.2004 23:11:55) | |
---|
Itselläni on ollut tuo 010-60 setti käytössä n.10kk enkä ole vielä "ehtinyt" (niin... kiirettä pitää. ;D) satulaa viilata. Mutta ainakin toistaiseksi on satula yhtenä palana pysynyt. Erilaiset satulan urat? En kyllä lähtis epiphonen satuloita täydeks sekundaks sanoon sillä perusteella, että porukka on ite hajottanu satulansa pistämällä paksut kielet liian pieniin uriin. Ne urat kannattaa muutenkin laittaa/laitattaa oikeeseen kokoon, ettei tuu särinöitä ja vireongelmia. |
otto_t 23.09.2004 00:27:56 | |
---|
Erilaiset satulan urat? Mahdollisesti En kyllä lähtis epiphonen satuloita täydeks sekundaks sanoon sillä perusteella, että porukka on ite hajottanu satulansa pistämällä paksut kielet liian pieniin uriin. Mielestäni materiaaleissa / satulan suunnitelussa on toivomisen varaa kerran "porukka saa ne itse hajoitettua". Vastaavaan ongelmaan en muista hirveämmin törmänneeni muiden valmistajien soittimissa(jos puhutaan yli 500EUR kitaroista), mutta Epiphonen kohdalla näitä on tullut vastaan jo neljä. |
Mielestäni materiaaleissa / satulan suunnitelussa on toivomisen varaa kerran "porukka saa ne itse hajoitettua". Kun ne urat eivät voi olla samaan aikaan sekä pienet että suuret. Kun on mahdotonta saada niistä urista sen kokoiset, että niissä toimivat sekä kitaran että basson kielet. |
VÄKIPÄÄ 23.09.2004 04:03:08 | |
---|
Mielestäni materiaaleissa / satulan suunnitelussa on toivomisen varaa kerran "porukka saa ne itse hajoitettua". Vastaavaan ongelmaan en muista hirveämmin törmänneeni muiden valmistajien soittimissa(jos puhutaan yli 500EUR kitaroista), mutta Epiphonen kohdalla näitä on tullut vastaan jo neljä. Itsellä floikka, kielilukot ja oli Wylden Zäkin kielet kiinni noin kaksi viikkoa. Tallan joutui säätämään, mutta mitään muita ongelmia ei ollut lukuun ottamatta vitutusta jonka liian paksu kielisetti aiheutti soittaessa. Hommatkaa kielilukkosatula niin ei ole vikaa suunnittelussa eikä materiaaleissa. Mahtuu kielet kuin kielet. Kun ne urat eivät voi olla samaan aikaan sekä pienet että suuret. Kun on mahdotonta saada niistä urista sen kokoiset, että niissä toimivat sekä kitaran että basson kielet. Nimenomaan! Tällä menolla helvetti on hyvin äkkiä täynnä! |
Juzzu 23.09.2004 07:00:27 | |
---|
Mielestäni materiaaleissa / satulan suunnitelussa on toivomisen varaa kerran "porukka saa ne itse hajoitettua". Vastaavaan ongelmaan en muista hirveämmin törmänneeni muiden valmistajien soittimissa(jos puhutaan yli 500EUR kitaroista), mutta Epiphonen kohdalla näitä on tullut vastaan jo neljä. No tämähän johtuu siitä, että ne Epiphonet ovat olleet Les Pauleja ja soittajat Wylde-wannapeitä jne. Eli isoja kieliä liian ohuisiin satulan uriin. Tietenkin, voihan Epiphonea syyttää vaikka siitä kun ei ole tajunnut tehdä isompia uria ;o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Ben_D 23.09.2004 07:20:53 | |
---|
Oli muuten viimenen kerta kun kokeilen tollasta kielisatsia. Se ala -e on kun halko. Normaalisti käytän .010-.046 settiä joten ei oikein sopinut kuvioon ;) |
app 23.09.2004 09:14:37 | |
---|
Oli muuten viimenen kerta kun kokeilen tollasta kielisatsia. Se ala -e on kun halko. Normaalisti käytän .010-.046 settiä joten ei oikein sopinut kuvioon ;) Ite käytän sitä 11-70 settiä Gibsonin Les Paulissa eikä ole ollut mitään ongelmia. Kun niihin on tottunut niin tuntuu että tollaset .046:t alakielet pakenee sormien alta eikä niissä ole minkäänlaista jännitettä :) Tietysti eihän noin paksuja kieliä ole tarkoitus virittää perusvireeseen. Itellä alin kieli on C:ssä. |