Hannu H. 05.01.2003 11:44:18 (muokattu 05.01.2003 11:44:36) | |
---|
Eli siis onko se "oikeaoppisesti" siellä takana piilossa vai kurkkaako se/roikkuuko reunalla? Minulla on peukalo aina ollut "väärällä" tavalla. Jos tuota oikeaa tapaa koitan tulee käteen h****tillisiä kramppeja ja muutenkin soittaminen kangistuu... |
Kitaranraiskaaja 05.01.2003 11:46:41 | |
---|
Kyllä se meikäläisellä ainakin melkein kokoajan pilkistää tuolta ylänurkasta. Barresointuja ottaessa sitä rupeaa hävettämään ja se menee piiloon kaulan taakse. |
Mika Antero 05.01.2003 11:51:46 | |
---|
Tottakai se roikkuu reunalla, kunnon apinaote on poikaa. Sillä peukalollahan painetaan E-kieltä, ei se siellä oksalla turhan panttina ole. |
Catja 05.01.2003 12:21:23 | |
---|
Pitipä käydä oikein kokeilemassa... =) Tavallisia sointuja soittaessa peukalo kyllä kurkkaa kaulan takaa, mutta viitos- ja barresoinnuissa ei. |
Tmp 05.01.2003 12:55:41 | |
---|
Pitipä käydä oikein kokeilemassa... =) Tavallisia sointuja soittaessa peukalo kyllä kurkkaa kaulan takaa, mutta viitos- ja barresoinnuissa ei. Jos soittaa jotain sointuja yläkielillä niin pakkohan sen on pilkistää sieltä että saa muut dempatuksia. Mulla on kyl melkein aina näkyvillä, paitsi barreet tietysti. Jos otan esim avoimen C:n niin käytän pukaloa demppaamaan sen E:n(Kyllä sen voi ottaa silloin tulee terssikäännös, terveisiä -> KTM). Jos ei demppais niin pitäis olla hirmu varovainen, kai sen vois jollain keskisormella tai jotain dempata mut parempi mielestäni noin. |
Härski 05.01.2003 13:40:05 | |
---|
Kyllä mun mielestä se on oikeempi tapa, et peukku näkyy, paitsi barréissa. Sanokoon muut mitä sanoo, jokainen soittakoot miten se parhaiten sujuu. |
MeatPie 05.01.2003 16:18:08 | |
---|
Vibratoon saa enemmän voimaa kun peukalo kurkkaa reunan yli. |
JCM 05.01.2003 16:19:23 | |
---|
Eli siis onko se "oikeaoppisesti" siellä takana piilossa vai kurkkaako se/roikkuuko reunalla? Kyllä paukalo on miltei jatkuvasti otelaudalla muiden sormien tiellä! Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR |
Kattokaas se Jason Beckerin Caprice #5-video, silläkin peukku kurkkaa aika paljonkin kaiken lisäksi ja äijä on tilusankarien tilusankari. Joo mullakin kurkkaa. Back to the 80's |
Jormaz 05.01.2003 16:34:51 | |
---|
Ja lisäksi Becker ankkuroi sekä pikkurillin että nimettömän plekusuojukseen. Että niinku in your face wannabe-tekniikkasankarit! Back to the 80's |
Pahisguy 05.01.2003 17:24:02 | |
---|
Eikös henkka soitellu jonkulaista bassokuviota peukalollaan woodstokin improvisaatiosa? Muistelisin, iski jotenki silmään.. Ja kyllä se peukalo mullaki sieltä kurkkii ja huiskuttaa, vaikka soitanki bassua. Lojuuko nurkissasi joku bassonraato? Myy se mulle, tarvin aihion! |
Kalm 05.01.2003 18:10:35 | |
---|
Eli siis onko se "oikeaoppisesti" siellä takana piilossa vai kurkkaako se/roikkuuko reunalla? Alempaa soitettaessa peukku painaa yleensä E-kieltä niin barreissa kuin muutenkin. Ylempää tiluttaessa se hiipii sitten helposti sinne kaulan taakse. Sitä "kitara rinnan korkeudella ja peukku kaulan takana" tyyliä en suosi kuin pakon edessä. |
poppamies 05.01.2003 22:38:56 | |
---|
Eli siis onko se "oikeaoppisesti" siellä takana piilossa vai kurkkaako se/roikkuuko reunalla? Minulla on peukalo aina ollut "väärällä" tavalla. Jos tuota oikeaa tapaa koitan tulee käteen h****tillisiä kramppeja ja muutenkin soittaminen kangistuu... Basistina mulla on kyllä aina peukalo kulkee keskellä "skunk stripea", vaikka kyllä joskus ihan pelleilymielessä saatan ottaa matalan G äänen 4-kielisellä peukalolla. |
Kitaranraiskaaja 05.01.2003 22:42:24 (muokattu 05.01.2003 22:42:33) | |
---|
Basistina mulla on kyllä aina peukalo kulkee keskellä "skunk stripea", vaikka kyllä joskus ihan pelleilymielessä saatan ottaa matalan G äänen 4-kielisellä peukalolla. Mitäs kieliä se sun peukalo puhuu? Anteeksi. |
paulinho 05.01.2003 23:07:02 | |
---|
Ei, mutta se on muuten päin persettä... OIKEESTI!!! Tai oli kerran... |
narri 07.01.2003 01:25:54 | |
---|
Ja lisäksi Becker ankkuroi sekä pikkurillin että nimettömän plekusuojukseen. Että niinku in your face wannabe-tekniikkasankarit! luojan kiitos becker on jo letkuissa! Eihän sille ois enää soitettavaa riittäny.. "vitun" virtuoosi=P |
kid ego 07.01.2003 02:06:55 | |
---|
luojan kiitos becker on jo letkuissa! Eihän sille ois enää soitettavaa riittäny.. "vitun" virtuoosi=P miksiköhän sinä et ole letkuissa?
i get up, and nothin' gets me down. |
R&B 07.01.2003 07:24:28 | |
---|
Ei, mutta se on muuten päin persettä... OIKEESTI!!! Tai oli kerran... Tai oli KERRAN?!? Äläpä kerro enempää... |
esko 07.01.2003 16:33:58 | |
---|
Kyllähän siitä peukusta saa yhen sormen lisää soittoon... plussaa vaan, ja sitäpaitsi musisoinnissa kaikki on sallittua, ainaki melkeen. |
PJS 07.01.2003 20:25:42 | |
---|
sillä peukulla voi soittaa, miksi sitä tarvitsisi minnekkään tunkea. ne ketkä väitää että se ei oo oikeaoppista on vaan katellisilla sillä niiden peukalot ei oo tarpeeksi mittavia. mun peukalo onkin pidempi kuin sun peukalo (eheheheheh) |