Aihe: Saatan ostaa Peavey Classic 30:n osa MMXCVII..
1
DJ Lattialuukkukoira
21.09.2004 23:17:25
Elikäs. Nyt olisi tarvetta kunnon putkivahvistimelle, mutta en vain osaa päättää. Siis kilpailijoina olisivat Peavey Classic 30, Fender Hot Rod dlx, Orange AD 15/12 ja Orange Rocker 30 ja tyylilajina blues/rock.

Itse olen kokeillut noista kaikkia paitsi Orange Rocker 30:tä jota tulee Suomeen vasta parin kuukauden päästä.. Sitten vielä toinen juttu: Omistan EHX USA Big Muffin ja kyselisin miten se käyttäytyy noiden vahvistimien kanssa. Eli ovatko säröt puhdasta taivasta vai pitkiä kynsiä vasten liitutaulua. Ja kyllä, haulla olen lukenut kaiken minkä olen löytänyt.
BaariMikko
21.09.2004 23:20:04

Elikäs. Nyt olisi tarvetta kunnon putkivahvistimelle, mutta en vain osaa päättää. Siis kilpailijoina olisivat Peavey Classic 30, Fender Hot Rod dlx, Orange AD 15/12 ja Orange Rocker 30 ja tyylilajina blues/rock.

Itse olen kokeillut noista kaikkia paitsi Orange Rocker 30:tä jota tulee Suomeen vasta parin kuukauden päästä.. Sitten vielä toinen juttu: Omistan EHX USA Big Muffin ja kyselisin miten se käyttäytyy noiden vahvistimien kanssa. Eli ovatko säröt puhdasta taivasta vai pitkiä kynsiä vasten liitutaulua. Ja kyllä, haulla olen lukenut kaiken minkä olen löytänyt.

Mulla on sekä Big Muff että C30, ja sellainen sumutorvihan se muhvi tuonkin kanssa on.
kupteri
22.09.2004 00:06:08

Classic 30:sta ei liitutaulusäröä irtoa. Varsin pehmoinen se laitteen oma särö. Itte tykkään vetää sillä AC/DC:tä :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
superfly
22.09.2004 08:39:19
Classic 30:sen omia säröjä en käytä muuhun kuin sooloiluun. Ovat aika möhjöisiä ja tuhnuja komppikäytössä. Olen aina löytänyt paremmat säröt pedaaleista, esim. Boss Os-20 tai Ibanez OD855.
PeeJii
22.09.2004 09:42:11 (muokattu 22.09.2004 11:17:03)
Classic 30:sen omia säröjä en käytä muuhun kuin sooloiluun. Ovat aika möhjöisiä ja tuhnuja komppikäytössä. .

Ei muuta kuin kitaran volumenamiska käyttöön. Itse hain ensin hyvät soolosoundit niin että classicista on boost-toiminto päällä, trebleä vähän, middleä reilusti. Säröä reilusti. Sitten yksikelaisella mikillä varustettu kitara käyttöön ja komppiin kitaran volumea pienemmälle (kitaran volumen alentaminen ei saa tummentaa ääntä/jos näin tapahtuu, pitää volumepotikkaan lisätä konkka,vai oliko se vastus). Näin pärjäilee hyvin pitkälle pelkällä kitara/piuha/vahvistin kombinaatiolla. "Kakun" päälle kermat delay-pedaalilla, ja avot, hyvältä kuullostaa...nimenomaan blues/rock osasto.

classichan on jo nimensäkin mukaisesti classic-osastolle suunniteltu, joten jotakin nu-metallia siitä ei irtoa. Kasariheviin asti kuitenkin...
superfly
22.09.2004 10:37:03
Täytyypä vielä perehtyä asiaan tarkemmin nimenomaan tuon volumepotikan kanssa. Kokeilin aikaisemmin tuota buust-toimintoa, mutta saundit olivat aika tylyt silloin.
McNulty
22.09.2004 10:53:33
Classic 30:sta ei liitutaulusäröä irtoa. Varsin pehmoinen se laitteen oma särö. Itte tykkään vetää sillä AC/DC:tä :-)

Mie taas rakastan peavey 30:n blues-crunchia ja sitten kun pistää pikkasen enempi etuasteesta gainia niin lähtee todella suloiset Bon Jovit =)
~~~ I'm the King, I'm the Sun ~~~
PeeJii
22.09.2004 11:08:25
Kokeilin aikaisemmin tuota buust-toimintoa, mutta saundit olivat aika tylyt silloin.

Ymmärrän kyllä. Boost-asennossa vaan toi soolosoundi tukevoituu mukavasti. Ja kitaran volumen pudottaminen (ainakin yksikelaisella mikillä/talla) siistii sopivasti soundia. Soolosoundistakin saa kevyemmän tai tukevamman volumenamiskan asennosta riippuen. Ja kokeiluhan ei maksa mitään...
superfly
22.09.2004 13:14:13
Ymmärrän kyllä. Boost-asennossa vaan toi soolosoundi tukevoituu mukavasti. Ja kitaran volumen pudottaminen (ainakin yksikelaisella mikillä/talla) siistii sopivasti soundia. Soolosoundistakin saa kevyemmän tai tukevamman volumenamiskan asennosta riippuen. Ja kokeiluhan ei maksa mitään...

Jostain syystä tuo buusti muuten vaikuttaa puhtaisiinkin soundeihin todella ikävällä tavalla. Onko muut huomanneet tätä?
PeeJii
22.09.2004 13:29:44 (muokattu 22.09.2004 14:44:26)
Jostain syystä tuo buusti muuten vaikuttaa puhtaisiinkin soundeihin todella ikävällä tavalla. Onko muut huomanneet tätä?

Menee vähän vuoropuheluksi...

Nätimmät puhtaat soundit Classicista irtoaa ilman boost-asentoa. Boost-asento korostaa keskialuetta, jolloin se soundin kirkkaus/heleys kärsii. Toisaalta taas bändisoitossa voi olla parempi että keskialue kuuluu hyvin...

Mutta kaikenkaikkiaan se boostaamaton classicin puhdas kanava on todella hienon kuuloinen ja lämmin.
Ze Kink
22.09.2004 16:24:20 (muokattu 22.09.2004 16:27:23)
Määkin vissiin tollasen classic 30:n ostan jossen parempaa samaan hintaluokkaan löydä (mahikset ovat siis aika nihkeät). Kyllä tuota varmaan pitää sitten parilla erinäköisellä säröllä sitten piristää... Ja sitten vaikka eq ja wah ja chorus ja... gas?

E: Kyllä tuo oranje ois varmaan paras noista, en tiiä kylläkään noista malleista kun en oo kokeillu kumpaakaan. Ne joita olen kokeillut ovat olleet erittäin kovia. Nuo mallit tosin lienevät melko hinnakkaita.
"Nyt lähtee tsupi tsupi!!!" -Humaltuneet hiphopparipojat Tervasaaressa. Koittivat soittaa mankalla tupakkaa. Ei toiminu.
kupteri
22.09.2004 23:08:02

Itte oon GASitellu jotain muuta vaihteeksi, eli pitäisi laittaa C30 myyntiin, mutta... Kun ei siinäkään mitään vikaa ole, niin on hankala jopa ittelle perustella miksi tarvis olla ENGL Screamer nuppi + kaappi :-)

Onhan nuo C30 omat säröt vähän tuhnuiset, sais olla vähän enempi kirkkautta AC/DC:n vetämiseen, mutta tukeepa hyvin toisen kitaristin kanssa, kun sillä terävämpi (tubescreamer putkivahvistimen puhtaan kanavan edessä).

Noh, voisi kokeilla sitäkin, että ottaisi tuon kevyemmänkin roson pedaalista (hevithän irtoaa DS-2:lla) ja kikkailis särökanavasta soolokanavan (volabuustia ja ehkä vähän paksuutta minimaalisella säröllä).

Onhan tossa vaihtoehtoja, miten kikkailee. Ja hirmuisen äänekäs tuo on. Vola oli varmaan jossain 1.5 / 12 kun oltiin keikalla ja vahvistin korvan korkeudella parin metrin päässä - mikitettynä PA:han toki. Eli pieneen kokoonsa nähden melkoinen peli :-)
kupteri
22.09.2004 23:12:56

Niin ja kun tosta AC/DC:stä puhun, niin mulla itseasiassa on ihan liikaa säröä (vaikka kevytroso onkin) jos tosissaan vertaa originaaliin :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)