Aihe: Uusi tietokone haussa - mitä pistetään?
1 2
Jemo
20.09.2004 15:50:30

Jeh, eli myin sieluni alakerran ukolle ja hain valtiontakausta opintolainaan. Nyt olen sitten vapaa ostamaan kaiken mitä olen aina halunnut ja kolmekymppisenä syödään pahvilaatikoita tavastian lastauslaiturin alla. Tietokoneenhan minä meinasin vähillä varoillani hommata. Koskapa viimeksi koneen omistin 4-5 vuotta sitten, olen hieman tipahtanut kärryiltä sen suhteen paljonko muistia on nykyään p0p, ja sitä kuinka paljon sitä musiikintekoon tarvitaan en ole koskaan tiennytkään. Ja mitä kaikkea muuta tietokoneeseen pitää ostaa, kun pääasiallinen käyttötarkoitus on omien projektien äänitys. Oletetaan että näppäimistö, hiiri ja kuulokkeet (ihan laatuisat Sennheiserit) on omasta takaa mutta kaikki muu pitäisi käydä kaupasta noutamassa. Osaatteko te kertoa?
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
juhist
20.09.2004 19:14:46
Ostin just ite:

Prossu: AMD Duron 1800 (mopo, hanki parempi)
RAM: 512 (ihan ok)
Muistia: 160 (ehkä vähän liikaakin)
Äänikortti: E-mu 0404 (en tykkää, muut saattaa tykätä)

Uudet kaiuttimet(monitorit) pitäis hankkia, nyt käytössä tollaset 5€:n (kuuntelen luureilla tällähetkellä)
http://www.melankolikband.cjb.net
kivi
20.09.2004 22:20:25
Ostin itse:

Pentium4, 2400, Intel, räkkikotelo
2x kovot, 40G ja 80G
2 näyttöä, ohjain Abit
DVD-RW
RME9652
2 x ADAT 8 I/O
512 RAM (ja lisää tarvis)

Rahaa paloi kaikkineen se mitä mulla oli, eli noin 900 euroa. Nyt kituutetaan, että on varaa ostaa ohjelmat. Käyttis vaihtui samalla XP Professionaaliin. Seuraavana ostoslistalla Cubase SX, SoundForge, valtava määrä moniparikaapelia (muuntimet - räkit - pöytä...) ja kuuntelun rakentaminen kuntoon. Arvelen kumminkin, että tällä duunaa vielä pitkään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
freeBird
21.09.2004 23:43:23
Ostin
Pentium4, 2400, Intel, räkkikotelo
2x kovot, 40G ja 80G
2 näyttöä, ohjain Abit
DVD-RW
RME9652
2 x ADAT 8 I/O
512 RAM (ja lisää tarvis)

Rahaa paloi kaikkineen se mitä mulla oli, eli noin 900 euroa.

Ai sait tollaset 900 eeroon? Mistä?
Mikseri on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v**usti säröä!!!
Insomnia_
22.09.2004 08:24:00
Ai sait tollaset 900 eeroon? Mistä?

Kun käytettynä ostaa ja osaa vielä tinkiä niin kyllähän nuo suht edullisesti saa... ;)
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
Mikael
22.09.2004 10:37:35 (muokattu 23.09.2004 14:34:14)

Mulla on siinä mielessä sama tilanne, jotta uusi kone on ostoslistalla nyt kun toi iBook löysi uuden kodin. Mutta päätös on jo tehty ja ensi viikolla vehje pitäis olla jo tositoimissa...

Ostan itse:

Power Mac G5
- 2GHz tuplaprossu
- 2,5GB muistia
- 160GB sisäinen levy (audiot sitten ulkoisille FW-levyille)
- DVD-R/CD-RW
- kaksi näyttöä on jo : )

Ton kanssa sitten kaveeraa äänikorttina Digidesign Digi 002 Rack ja Swissonic AD24, joilla saadaan 16in/8out. Softana Pro Tools 6.4
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Notefix
22.09.2004 10:49:13 (muokattu 22.09.2004 10:49:51)

Ostin himaan P4 3.2
2*200G Sata hd
2 G ram
RME äänikortti
+ paljon softaa
+ Powercore

Studio muuttaa varmaan kohta ja sinne pitäsi hankkia uudet systeemit. Käytännössä pitäis tarkoittaa monta PC:tä FX-teleportilla yhteen...+ powercore firewireä meshiin...

Nyt alkaa olla jo se tilanne että melkein kaikki alkaa toimia softapohjaisesti. Ongelma taitaa pc-puolella olla se että muistia ei yli 2 gigan oikein tahdo saada tai sitä ei osaa ohjelmat hyödyntää. Ja monet softajutskat imee muistia ihan tuhottomasti.

Vitsi ku joku kehittäis sellasen powercore/UAD-tyylisen plugikortin. johon sais esim tuhottomasti muistia yms...pöyrittämään tuota plulgihässäkkää...
My name is Baron, Notefix Baron "
Mikael
22.09.2004 11:00:20 (muokattu 22.09.2004 11:01:10)

Vitsi ku joku kehittäis sellasen powercore/UAD-tyylisen plugikortin. johon sais esim tuhottomasti muistia yms...pöyrittämään tuota plulgihässäkkää...

Niinpä! UAD on mullakin seuraavana ostoslistalla. Olis kätevää jos Universal Audio tekis tosta sellasen version mihin vois lisätä muistia samaan tapaan palikoilla kuin tietskariin. Mäkkipuolella noi yli kaksgigaset G5:t osaa hyödyntää jopa 8 GB muistia : )
Notefix
22.09.2004 11:08:40

Mäkkipuolella noi yli kaksgigaset G5:t osaa hyödyntää jopa 8 GB muistia : )

Nuo on aika tykkejä! Tosin kaikki softat ei taida ihan pysyä mukana.

Mä olin tässä kesällä aika vakavasti itsekin siirtymässä mäkkipuolelle, lähinnä noiden virusten takia! Alkaa pinna palaa. Vielä ei kuitenkaan löytynyt tarpeeksi syitä, joten PT on ainoa joka pörrää mäkissä.
Mikael
22.09.2004 11:17:54 (muokattu 22.09.2004 11:18:34)

Nuo on aika tykkejä! Tosin kaikki softat ei taida ihan pysyä mukana.

Mä olin tässä kesällä aika vakavasti itsekin siirtymässä mäkkipuolelle, lähinnä noiden virusten takia! Alkaa pinna palaa. Vielä ei kuitenkaan löytynyt tarpeeksi syitä, joten PT on ainoa joka pörrää mäkissä.

Juu. Käsittääkseni kaikki softat ei myöskään osaa hyötyä tosta tuplaprossusta. Jotenkin maallikkona tuntuis loogiselta, että käyttöjärjestelmä huolehtis noista tehtävien jakamisista prossuille eikä softan tarvitsis olla kiinnostunut prossujen lukumääristä... no ehkä joskus sit OS XI. Mä päädyin tohon 1.8 gigaseen ihan kustannussyistä ja ainut mikä on mietityttänyt on tuo muistin laajennettavuus mikä siis tässä mopoversiossa on vaan neljään gigaan. Tuleekohan toi jossain vastaan..? (just joo...)
Notefix
22.09.2004 11:22:31

mikä siis tässä mopoversiossa on vaan neljään gigaan. Tuleekohan toi jossain vastaan..? (just joo...)

Heh, kysytkö edes?

Mulla menee koko ajan kaikki ihan rajoilla eikä ihan riitäkään...joskus mietii onko tässä jutussa mitään järkeä. Softat ja käyttäjien visiot menee koko ajan hardiksen edellä, vaikka kuinka tehokasta systeemiä tulisi.

Just kävin tässä yhdessä studiossa, jossa oli sellanen hieno 16 raita Otari...tartteeks oikeastaan muuta!
Mikael
22.09.2004 11:27:25 (muokattu 22.09.2004 11:30:56)

Heh, kysytkö edes?
retorinen kysymys : )

Mulla menee koko ajan kaikki ihan rajoilla eikä ihan riitäkään...joskus mietii onko tässä jutussa mitään järkeä. Softat ja käyttäjien visiot menee koko ajan hardiksen edellä, vaikka kuinka tehokasta systeemiä tulisi.
juu. varsinkin noi visiot... järkeä ei ja parempia biisejähän noilla tehoilla ei tehdä.

Just kävin tässä yhdessä studiossa, jossa oli sellanen hieno 16 raita Otari...tartteeks oikeastaan muuta!
Meidänkin pajan uudessa osoitteessa on 16-raita Studer, mutta ikävä kyllä se taitaa olla myynnissä ja itsellä ei ole varaa sijoitaa : ( olishan se sentään jotain kun vois keskittyä vaan siihen musaan...
Mikael
23.09.2004 13:56:05 (muokattu 23.09.2004 14:36:34)

Tässä yön yli miettineenä päädyin nyt sitten kuitenkin tuohon 2GHz tuplaprossumalliin ja panin tilauksen Tectorille vetämään... Hyvästi lomamatkat ja ravintolaillalliset, vaan ehkäpä ei tarvi muutamaan vuoteen ostella sit uutta konetta.
Notefix
23.09.2004 16:47:33

Tässä yön yli miettineenä päädyin nyt sitten kuitenkin tuohon 2GHz tuplaprossumalliin ja panin tilauksen Tectorille vetämään... Hyvästi lomamatkat ja ravintolaillalliset, vaan ehkäpä ei tarvi muutamaan vuoteen ostella sit uutta konetta.

Et sitten voinu vastustaa kiusausta :) Seuraavaks sitten PTHD Accel 7 ja muutama kymmenen plugia!

Mulla on ilmeisesti armonaikaa vielä muutama kuukausi!
Mikael
23.09.2004 17:05:47

Et sitten voinu vastustaa kiusausta :)
No e. Ajattelin ton niin, että kun kerran koneen ostaa ni on järkevämpää ostaa sit sellanen, joka on pidemmälle laajennettavissa ja pidempään toimintakelpo. Sitäpaitsi näkkileipä on ihan hyvää ja ravitsevaa ihmisravintoa.

Seuraavaks sitten PTHD Accel 7 ja muutama kymmenen plugia!
Ei saatana. Tohon mä en lähde. Jos nyt sen UAD:n jossain vaiheessa...

Mulla on ilmeisesti armonaikaa vielä muutama kuukausi!
Etkös sä just hommannut uudet pelit ja vehkeet?
Notefix
23.09.2004 17:17:54

Ei saatana. Tohon mä en lähde.

Eikös noiden valmistajien politiikka oo just saada käyttäjät koukkuun ja päivittämään 2 vuoden välein.

Jos nyt sen UAD:n jossain vaiheessa...

Hanki...son hyvä. Huolestuttaa vaan että missä on tehokkaampi versio siitä....ja firewire!

Etkös sä just hommannut uudet pelit ja vehkeet?

Juu, himaan... :)
PIM
23.09.2004 19:27:24

Hanki...son hyvä. Huolestuttaa vaan että missä on tehokkaampi versio siitä....ja firewire!

Ilmeisesti sopivaa uudempaa PCI-väyläistä näytönohjainta ei ole löytynyt jonka pohjalle uuden version olis voinut perustaa. Jos joku ei vielä tätä tiennyt niin UAD-1 kortti on itse asiassa ikivanha näytönohjain (Chromatic Research Mpact2) vuodelta 1997 tai -98 hieman modifioituna eli ei aivan viimeisintä tekniikkaa.

En tiedä onko nyt yleensäkään hyvä aika ostaa UAD-1:stä, koska jos BionixFX:n uusi AVEX systeemi (www.bionixfx.com) saadaan pian markkinoille niin mikä tahansa nykyisistä 3D-näytönohjaimista tarjoaa huomattavasti enemmän laskentatehoa kuin mitä UAD-1:stä löytyy. Puolen vuoden tai vuoden päästä UAD-1:iä voi löytää hyvinkin edullisesti kun ammatilaiset vaihtaa omiaan nvidian näytönohjaimiin.
Avattu: Peten kitarakirppis osoitteessa www.halonen.cc/kirppis Teretulemast tekemään löytöjä.
Notefix
23.09.2004 22:09:36 (muokattu 23.09.2004 22:11:37)

Jos joku ei vielä tätä tiennyt niin UAD-1 kortti on itse asiassa ikivanha näytönohjain (Chromatic Research Mpact2) vuodelta 1997 tai -98 hieman modifioituna eli ei aivan viimeisintä tekniikkaa.

Joo, itseasiassa mä tiesin ton. Siks ne onkin enemmän keskittyny tohon softan ruuvaamiseeen. Tosin soundistahan tossa maksetaan, niinkuin audiohommissa kai yleensäkin, ainakin toivottavasti.

Pitää vaan toivoa että löytyy joku uusi tehokasohjain, johon ei tarttis kirjottaa koodia kokonaan uusiks.
HK
24.09.2004 00:28:32
Hyviä ehdotuksia on tullut paljon, mutta yhtä mahdollisuutta ei ole mainittu vielä ollenkaan, nimittäin Amd:n 64-bittiset A64-prosessorit, mieluiten vieläpä uudemmalla 939-kannalla.

Jos pikaista ja takuuvarmaa ratkaisua hakee, eikä välitä Linuxista juuri nyt tai varautua 64-bittiselle windowsille parin vuoden päästä, suosittelen ehdottomasti Intelin P4-prosessoria ja mieluiten vielä Intelin oman piirisarjan omaavalla emolevyllä.
Peltikorva puupäässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)