Aihe: SRV Stratocaster
1
depe
21.09.2004 20:25:55
Tuli vaan mieleen, kun kokeilin tuota SRV:n nimikkostratoa, että miten hemmetissä sitä kampea pitäisi käyttää? Eikös se kampi ole vähän tyhmästi siinä tallan yläpuolella eli vähän tiellä? Sen on oltava joko koko ajan kämmenen sisällä tai sitten sen on roikuttava "löysänä". Mitäs mielipiteitä porukalla tuosta SRV-viritelmästä on?
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Jabe
21.09.2004 20:44:43

No se ajatus on syntynyt siitä, kun Hendrix aikanaan soitti oikeakätistä stratoa vasenkätisesti. Silloinhan kampi on siellä yläpuolella. Stevie Ray sitten joskus aikanaan halusi kammen samalla tavalla, ja hänen normaaliin oikeakätiseen stratoonsa laitettiin "vasurikampi", niin että se on siellä yläpuolella. En minä sitä sinne haluaisi .. Mutta jos haluat nähdä, kuinka sitä jouhevasti, svengaavasti, seksikkäästi ja nerokkaasti käytellään, niin katso henkkavideoita. Lord knows I'm a voodoo chile ...
samueld
21.09.2004 21:25:41

No se ajatus on syntynyt siitä, kun Hendrix aikanaan soitti oikeakätistä stratoa vasenkätisesti. Silloinhan kampi on siellä yläpuolella. Stevie Ray sitten joskus aikanaan halusi kammen samalla tavalla, ja hänen normaaliin oikeakätiseen stratoonsa laitettiin "vasurikampi", niin että se on siellä yläpuolella. En minä sitä sinne haluaisi .. Mutta jos haluat nähdä, kuinka sitä jouhevasti, svengaavasti, seksikkäästi ja nerokkaasti käytellään, niin katso henkkavideoita. Lord knows I'm a voodoo chile ...

Siis skebateknikolla ei ollut kuin vasuritalla, kun vanha oli mennyt mäsäksi. Sitten teknikko ehdotti tätä ja se oli Stevien mielestä hassu idea.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Dr. Muff
21.09.2004 21:41:35
Mulla olis vielä yksi legenda. Stevie Ray halusi kullitetut osat ja oli gullitettuna oli vaan mettänpuoleista. Mistä näistä tietää. Toi Jaben juttu ehkä se uskottavin.

Mä tykkään kyllä tosta ratkaisusta. Sen saa kivasti napattua tassuun.
I Smell Urine
Dinorocker
21.09.2004 23:16:30
Jos haluaa kuulla herran soittoa Flying V:llä, niin mitä biisejä/live...levyjä pitäis saada kuulolle??

En tunne juurikaan Stevien matskua. Texas Floodia joskus diggailin hiukan.
Outrider
DJ Lattialuukkukoira
21.09.2004 23:24:51
Jos haluaa kuulla herran soittoa Flying V:llä, niin mitä biisejä/live...levyjä pitäis saada kuulolle??

En tunne juurikaan Stevien matskua. Texas Floodia joskus diggailin hiukan.

Öh... Eipä tainnut herra vaughan soittaa muilla kuin ratokasseilla.
Dinorocker
22.09.2004 05:17:42

Voipi hyvinkin olla niin..

Mutta kuvia olen nähnyt missä on V kourissa....ja lukenut olen että ainakin olis halunnu Vintage Korina(tai mahog) V Gibsonin hankkia....
Outrider
Keppi
22.09.2004 07:02:34

Kyllä soitti satunnaisesti myös muita kitaroita. Oon nähny kuvia Flying V:n, Les Paulin ja Telecasterin kanssa. Sithän se käytti slidesoitossa paljon Gibsonin ES-335(??) skittaa ja olihan Steviellä vielä se Hamiltonin Stevie Ray Vaughan -nimellä koristeltu keppi.
...mutta pääsääntöisesti käytti Stratoa joo
...no ei vaineskaan;)
Feggy
22.09.2004 08:03:29

Aina voi ostaa tavallisen stratocasterin, jossa kampi on paremmalla paikalla.
Less is more.
samueld
22.09.2004 10:20:37

Mä tykkään kyllä tosta ratkaisusta. Sen saa kivasti napattua tassuun.

Ihan kuin ketään kiinnostas, mutta hyvä toi on minunkin mielestäni.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
kerpse
22.09.2004 11:30:36

Jos haluat kuulla nimenomaan Flying V:n laulantaa, niin hanki jostain Albert Kingiä. Alberttia se SRV:kin on kuunnellut ja se kuuluu myös soitossa - toki muitakin vaikutteita herralla on ollut. SRV itse on maininnut olevansa diggailemiensa kitaristien tyylien sulatusuuni. Tuosta alkuainemassasta muodostui SRV:n uniikki tyyli.
Dinorocker
22.09.2004 13:02:22 (muokattu 22.09.2004 13:02:37)
Jos haluat kuulla nimenomaan Flying V:n laulantaa, niin hanki jostain Albert Kingiä. Alberttia se SRV:kin on kuunnellut ja se kuuluu myös soitossa - toki muitakin vaikutteita herralla on ollut. SRV itse on maininnut olevansa diggailemiensa kitaristien tyylien sulatusuuni. Tuosta alkuainemassasta muodostui SRV:n uniikki tyyli.

Juu Albert King on kuunneltu ja kuuntelussa, silloin tällöin

King ...mitäs siihen vois sanoo... mahtavaa.
: )
Outrider
touhis
22.09.2004 13:34:13
Eikös se kampi ole vähän tyhmästi siinä tallan yläpuolella eli vähän tiellä?

Hmm.. Ei se ole tiellä vaan paremmin saatavilla. ;)
Zzz...
depe
22.09.2004 16:29:05
Hmm.. Ei se ole tiellä vaan paremmin saatavilla. ;)

Niin no joo. Miten sen nyt ottaa. Onhan tuosta ratkaisusta omat hyötynsä...
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)