Aihe: Ibanez PGM301 Paul Gilbert signature
1
overtake
21.09.2004 19:07:23
Omistaako kukaan tai oletteko testailleet kyseistä keppiä?

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/PGM301WH-01-05.jpg

http://www.ibanez.co.jp/world/produ … /series_frame/area_e/frame_pgm.html

Ominaisuuksiltaan meikäläisen mieleen ja kyllähän tuo aika houkuttelevalta ulkonäöltäänkin näyttää Gilbert-fanin silmään. :)

Alkoi oikeasti kiinnostamaan kun huomasin Guitarbargains.comin hinnan, 924 euroa!
Antti1
21.09.2004 19:10:57
Omistaako kukaan tai oletteko testailleet kyseistä keppiä?

Ei tuota mallia ole tullut testattua, mutta voinen sanoa että tuo kaula on parhautta. Yhtä "nopea", kuin RG:n tikkukaulat, mutta tosta saa jo sentään otetta.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
overtake
21.09.2004 19:25:45
Jeps. Suht monipuoliselta vaikuttava kitara lisäksi. Tuo yksikelainen keskimikkinä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Floikka olisi varmasti monien mieleen, mutta itseäni tuo kitara houkuttaa juuri kiinteän tallan vuoksi, kun en vibrakepukoista satu pitämään ja muutenkin tuossa on ominaisuudet kohdallaan...
ja vaahtera otelauta on tietty aina seksikäs. ;)
Eemil
21.09.2004 20:15:33
Vanhempaa kiinteätallaista olen soittanut jonkin verran. Tässä oli mikkeinä Tone Zone-Evolution-Humbucker from hell.

Todella hyvä oli soittaa kun on itse tuohon S-sarjalaisen kaulaan tottunut. Viimeistely oli samanlainen eikä kaulan mitoissakaan mitään hurjaa eroa ollut ässään.

Volume-potikka on hyvässä paikassa.
makoskela
21.09.2004 20:16:51
Testasin DLX:n käytettyä mallia, otelauta siinä oli ruusupuuta. Mielestäni hyvin RG-tyyppinen, saundikirjo parempi ja ehkä aavistuksen kevyempi. Ei ollenkaan hassumpi.
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
Jabe
21.09.2004 20:36:18

Testasin DLX:n käytettyä mallia, otelauta siinä oli ruusupuuta.

Se taisi olla se floikalla varustettu, eikös juu (taisin soitella samaa skebaa)? Tuo PGM 301 lienee kiinteätallainen ..
makoskela
21.09.2004 20:43:26
Se taisi olla se floikalla varustettu, eikös juu (taisin soitella samaa skebaa)? Tuo PGM 301 lienee kiinteätallainen ..

No niin oli. Sama pää kesät talvet. Kuvakin löytyi netistä.
650 rahaa ne siitä pyytää, ihan kohtuullista...
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
Jabe
21.09.2004 20:50:15 (muokattu 21.09.2004 20:50:53)

650 rahaa ne siitä pyytää, ihan kohtuullista...

Jep, jep.

* kökkö plug-in alkaa *

Ja kuinka juolahtikaan mieleeni mainita, että minulla on kiinteätallainen RG 421 myynnissä torilla. Di Marzion mikeillä se on aikas lähellä PGM 301'stä, mutta _huomattavasti_ edullisempi.

* kökkö plug-in päättyy *
overtake
21.09.2004 20:58:54
Oon levytukussa tota soitellu. Eihän siinä vissiin oo tonepotikkaa ollenkaan?

Ei ole.
Jabe
21.09.2004 20:58:57

Eihän siinä vissiin oo tonepotikkaa ollenkaan?

Ei oo. Mun RG421'ssä on. (Mun plug-in mainokset paranee paranemistaan ...)
overtake
21.09.2004 21:07:11
Ei oo. Mun RG421'ssä on. (Mun plug-in mainokset paranee paranemistaan ...)

Niin tekee. Sait postia. ;)
Mrezzye
26.01.2006 00:04:35

Huom! Olet kirjoittamassa yli 491 päivää vanhaan ketjuun!

Yes, I know!

Kokemuksia kaivataan tuosta valkoisesta vaahteraotelautaisesta ja kiinteätallaisesta Japanilaisesta mallista. Kovasti kiinnostaa, mutta tällä hetkellä noiden saatavuus/testattavuus on Suomessa tasan nolla.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Jabe
26.01.2006 09:56:22

Yes, I know!

Kokemuksia kaivataan tuosta valkoisesta vaahteraotelautaisesta ja kiinteätallaisesta Japanilaisesta mallista. Kovasti kiinnostaa, mutta tällä hetkellä noiden saatavuus/testattavuus on Suomessa tasan nolla.

Oon ottanu kylmät tyypit semmoisesta (PGM 301 vaahteraotelaudalla). Siis soitin n. 15 min. ilman vahvistinta. Pidin kovasti. Vaikutti laatukitaralta. Yksityiskohdat oli kunnossa: nauhojen päät oli siististi hiotut, action oli matala, silti ei esiintynyt räminöitä tms., intonaatio oli kohdaallaan jne.

Eli hyvin samanlainen tuntuma oli kuin muissakin Japanin RG-skeboissa, mutta tässä oli se kiinteä talla, ja tonepotikka puuttuu (ja volapotikka on kauempana kielistä).

Mä oon aina pitänyt enemmän vaahteraotelaudasta - monesti se tuntuu tuovan kitaraan "avoimempaa" ja "kuulaampaa" soundia kuin ruusupuu. Sama fiilis jäi tästäkin yksilöstä pelkän akustisen soundin perusteella.
Mrezzye
26.01.2006 10:13:57

Eli hyvin samanlainen tuntuma oli kuin muissakin Japanin RG-skeboissa, mutta tässä oli se kiinteä talla, ja tonepotikka puuttuu (ja volapotikka on kauempana kielistä).

Juurikin tuo kiinteä talla ja volapotikan sijainti (kielten alla häiritsee), sekä hieman normaalia Wizardia paksumpi kaulan profiili kiinnostaa, kuten myöskin vaahteraotelauta. Perhana kun pääsisi jonnekin ottamaan tuollaisesta tyypit, niin voisi sitten laittaa hakuun, jos kitara miellyttää muutenkin kuin ajatuksissa. Noin kuvissa ja speksien perusteella vaikuttaa kyllä meikäläiselle enemmän kuin passelilta soittimelta.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Jabe
26.01.2006 11:30:39

Juurikin tuo kiinteä talla ja volapotikan sijainti ...

Jep, jep ymmärrän. Kyllähän sitä tyypit pitäisi itse saada. Uskon kyllä, että pitäisit siitä ..

Mutta voisit varmaan ehdottaa Levytukussa, että tilaisivat yhden, ja antaisivat sulle ensimmäisen mahdollisuuden ostaa ...? Jos siis oot valmis siihen, että ostat sen Levytukusta, jos ylipäänsä siihen päädyt.

(Öh .. vaikeesti sanottu, mutta tiiät varmaan, mitä meinaan ..)
Mrezzye
26.01.2006 11:39:20

Mutta voisit varmaan ehdottaa Levytukussa, että tilaisivat yhden, ja antaisivat sulle ensimmäisen mahdollisuuden ostaa ...? Jos siis oot valmis siihen, että ostat sen Levytukusta, jos ylipäänsä siihen päädyt.

(Öh .. vaikeesti sanottu, mutta tiiät varmaan, mitä meinaan ..)

Juu, ymmärrän. Ensi kuussa niitä sinne kuulemma tulee, mutta nähtävästi kaikki on jo varattu (= x kappaletta). Janne lupasi kyllä ilmoitella, että voin käydä koittamassa heti kun saapuvat, ennen kuin hakevat pois. Toki jos jollain sellainen on myytävänä tässä Helsingin lähettyvillä, niin saa tarjota käytettyäkin ;)

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)