Aihe: Paljonko iloa on 7-kielisestä kitarasta?
1 2 3 4
Jucciz
20.09.2004 13:40:49
Paljon porua, vähän villoja.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Super-Jari
20.09.2004 16:34:29
Mä hankin tossa kesällä kanssa Ibanezin 7321. Hyvinhän se on toiminut, paitsi volume potikka katkeilee kun volumea kääntää aivan täysille... muuten olen ollut tyytyväinen. Pitäis vain tuohoitaa kuntoon toi volume sitten taas ei tarvis leikkii että millon kuuluu ja millonka ei.

Jahas. Taitaa olla ihan yleinen vika sitten 7321:sissa. Mulla on nimittäin sama ongelma.
Twist
20.09.2004 16:41:00
Heh... Yksi uhri lisää... Joo se volumepotikka oli pirullinen yllätys vaikka onkin ollu vaa 3 kuukautta mulla.
Tyhmät Valkoiset Miehet
JoeHans
20.09.2004 20:43:52
Heh... Yksi uhri lisää... Joo se volumepotikka oli pirullinen yllätys vaikka onkin ollu vaa 3 kuukautta mulla.

Heh, no jopas! Mullakin alko rähiseen, eikä kerenny kulua, kun kuukausi. Kumma kyllä, kun kitara oli kaverilla keikalla lainassa ulkotiloissa, niin potikkaa otti ja parani. :)

No joo, menipäs taas offtopiciksi... tsori.
Spoiled monkey!
Spez
20.09.2004 23:41:39 (muokattu 20.09.2004 23:42:01)
Eipä alkanut kovin lupaavasti oman 'seiskan' esikoiseni metsästys. Soittelin Espoon Musiikissa Iban ja Jacksonin 7-kielisiä, niin kummastakin oli jostain kumman syystä kaulamikki pimeänä. Ibasta huomautin, mutta jaskasta ei enää viitsinyt, turha kerätä vienoja katseita.
Edit: Typoja
Jason Becker.
goose
21.09.2004 00:56:36 (muokattu 21.09.2004 00:57:52)
Minä olen sitä mieltä, että sitten kun "the 6 strings are not enough" voi sen seitsämännen siihen rinnalle hankkia. Nämä kuusi kieltä täytyy tietenkin ensin hallita täydellisen suvereenisti. Voihan se uusi alin kieli pidentää hevihemmojen egoa, mutta mulle on kuudessakin kielessä ihan tarpeeksi. Eikä musta oo kiva kun basistin muutenkin jo kapealle reviirille mennään noin vaan kysymättä kuokkimaan. Ihan pokkana.
Ossi
21.09.2004 01:14:15 (muokattu 21.09.2004 01:19:14)

Keskivertosoittajalle (tuo ei ole viittaus otsikon laatijaan) taitaa olla loppujen lopulta aika vähän iloa 7-kielisestä mikäli orkesterin kokoonpano sattuu sisältämään basistin.

Seittemännen kielen status ja siitä maksetut jurot hukkuvat monessa tapauksessa mitä todennäköisimmin täysin kuulumattomiin jonnekin, monesti hyvin epämääräisesti jyräävälle basso-osastolle.

P.S. Hidas :( goose kerkis ensin.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Dumb
21.09.2004 01:24:43

Minä olen sitä mieltä, että sitten kun "the 6 strings are not enough" voi sen seitsämännen siihen rinnalle hankkia. Nämä kuusi kieltä täytyy tietenkin ensin hallita täydellisen suvereenisti.

Tuo on muuten asenne, jota en ymmärrä alkuunkaan. Ei niillä yläkielillä kuitenkaan tehdä samoja juttuja kuin sillä ala-H:lla, joten en vaan käsitä, miksi sen 7. kieli on mukamas niin erikoinen, ettei sitä voisi käyttää ilman, että hallitsee yleisesti ottaen kitaran soiton täydellisesti vaikka unissaan?
nahkalipsi
21.09.2004 07:52:25
Mä hommasin reilu puol vuotta sitten R7321:n ja se on pelittänyt hyvin, ei oo volumessa ollu mitn vikaa...
Takamikiks vaihatin suoraa levytukussa tonezone7:n joten alkuperäsen saundista en tiedä mitn.

Korn-tykitystä varten tuon enimmäksee hommasin mutta kyllä siitä ykköskitara on mulle tullut. Vähä aikaa siin on ihmeissään mutta kyllä siihen tottuu. Pikkasen "tarkempi" soittaa ku 6-kielinen näin imo
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
Billsner
21.09.2004 09:10:29
Minä olen sitä mieltä, että sitten kun "the 6 strings are not enough" voi sen seitsämännen siihen rinnalle hankkia. Nämä kuusi kieltä täytyy tietenkin ensin hallita täydellisen suvereenisti. Voihan se uusi alin kieli pidentää hevihemmojen egoa, mutta mulle on kuudessakin kielessä ihan tarpeeksi. Eikä musta oo kiva kun basistin muutenkin jo kapealle reviirille mennään noin vaan kysymättä kuokkimaan. Ihan pokkana.

Just. Hommataan kaikki telecasterit ja aletaan soittamaan humppaa ettei vaan tulisi minkäänlaista vaihtelua musiikkiskeneen. Keneltä se on pois vaikka minä soittasin 92-kielisellä bassolla?
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
elementti
21.09.2004 09:17:26
RG7620 on pelittänyt itselläni jo about puolitoista vuotta. Dropped-A vireessä käytän niin pystyypi soittelemaan kuutta kieltä perusvireessä hyvin. Ja on kiva kun on "perus"vire ja dropped samassa kitarassa.

Minä olen sitä mieltä, että sitten kun "the 6 strings are not enough" voi sen seitsämännen siihen rinnalle hankkia. Nämä kuusi kieltä täytyy tietenkin ensin hallita täydellisen suvereenisti. Voihan se uusi alin kieli pidentää hevihemmojen egoa, mutta mulle on kuudessakin kielessä ihan tarpeeksi.

Tuommoinen lässytys on yhtä järkevää kuin sanoa rumpalille että mihin sä sitä crashiä tarviit, sullahan on jo haitsu.
"Order some golf shoes. Otherwise, we'll never get out of this place alive. It's impossible to walk in this muck -- no footing at all..."
Super-Jari
21.09.2004 09:43:36 (muokattu 21.09.2004 09:43:56)

Näin puhuuu mies jolla on neljä kitaraa! Mitä teet niillä kolmella jos et kuitenkaan sitä ensimmäistäkään hallitse? Kyse ei missään nimessä voi ainakaan olla kitaroiden erillaisuuksista kiinni vaan sinun egonkasvatuksesta ja pätemisen tarpeesta kitaristina, eikö niin?
Mrezzye
21.09.2004 09:46:33

Onpas täällä kypsää ja asiallista kirjoittelua.
...Let him who hath understanding, reckon the number of Ezzymania...
Super-Jari
21.09.2004 09:48:26
Onpas täällä kypsää ja asiallista kirjoittelua.

Pakko osoittaa sormella ja sanoa itkuisella äänellä että "nuo aloitti".
goose
21.09.2004 10:35:34
Kornille:
Tottahan toki ymmärrän 7-kielen funktion ja sen tarpeellisuuden, kunhan yritin lapsellisesti teitä vähän lietsoa ;) onnistuin!

Billsnerille:
Hyvä veto! Pois kuitenkin humppa minusta, mutta rumpalimme näki todistetusti savolaisella tanssilavalla kitaristin joka soitti laina 7-kielisellä =)

Vasaralle:
Valitettavasti kyse on kitaroiden erilaisuuksista. Sitäpaitsi egoa on vaikea enää tästä hirveästi kasvattaa. Pidän minimi varustuksena keikalla akkarin ja kaksi sähkökitaraa ihan pelkästään sen takia jos toisesta sähkökitarasta katkeaa esim. kieli voi toisella jatkaa saman tien.
Erilaisuuksista sen verran että yksihän on akustinen, jota ei millään muulla oikein korvata. Flaikkari on ainut singel coil kitarani ja muutenkin soundiltaan persoonallinen. Sitten on enää tele ja ibanez jotka ovat ihan eri planeetalta niin soundillisesti kuin soitettavuudeltaankin.

Toivottavasti tämä vähän rauhoitti pojat mieltänne. =) ollaan kavereita.
Super-Jari
21.09.2004 10:51:18
Vasaralle:
Valitettavasti kyse on kitaroiden erilaisuuksista. Sitäpaitsi egoa on vaikea enää tästä hirveästi kasvattaa. Pidän minimi varustuksena keikalla akkarin ja kaksi sähkökitaraa ihan pelkästään sen takia jos toisesta sähkökitarasta katkeaa esim. kieli voi toisella jatkaa saman tien.
Erilaisuuksista sen verran että yksihän on akustinen, jota ei millään muulla oikein korvata. Flaikkari on ainut singel coil kitarani ja muutenkin soundiltaan persoonallinen. Sitten on enää tele ja ibanez jotka ovat ihan eri planeetalta niin soundillisesti kuin soitettavuudeltaankin.

Seli seli. :)=

Toivottavasti tämä vähän rauhoitti pojat mieltänne. =) ollaan kavereita.

Joo, ota pastilli, minä tarjoan.
Billsner
21.09.2004 11:16:13
Goose:
Minä tarvitsen seiskakielistä. Jos haluan soittaa deathmetallia h-vireestä ja minuutin päästä haluankin soittaa esim. R.E.M:in happy shiny peoplea (josta Vasara niin kovasti pitää) niin se onnistuu helposti seiskakielisellä.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Super-Jari
21.09.2004 11:18:20
Goose:
Minä tarvitsen seiskakielistä. Jos haluan soittaa deathmetallia h-vireestä ja minuutin päästä haluankin soittaa esim. R.E.M:in happy shiny peoplea (josta Vasara niin kovasti pitää) niin se onnistuu helposti seiskakielisellä.

Offtopiciksi menee mutta voi olla että tapan sinut tänään treeneissä.
epeli
21.09.2004 18:46:06

tähän väliin täytyy kyllä sanoa, että minä olen sellainen "sellainen" joka hommaa 7-kielisen ikäänkuin penis extension-meiningillä. on vaan enemmän hevi olo soittaa 7-kielisellä, kuin tällä sylissäni olevalla dropped A:ssa olevalla 6-kielisellä iballa... olen harkinnut jopa 8-kielisen teettämistä....

nih!!!
Happy I am... .... not sad....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)