Timesby 19.09.2004 09:46:59 | |
---|
Jos joku hehkuttaa jotain bändiä ihan kunnolla, minulle tulee sellainen kynnys sen hyvyyden huomaamiseen. Hehkuttaminen vie siitä bändistä pois eräänlaisen "itselöytämisen". On paljon hauskempaa itse hokasta, että tämähän se vasta hyvä levy onkin. Kyllä kuitenkin yleensä tutustun myös niihin hehkutettuihin levyihin jonkun ajan kuluttua. Go hump yourself! |
Feggy 19.09.2004 11:38:52 | |
---|
Meitsillä on kyllä paha tapa intoilla tykkäämistäni levyistä. Onneksi en ole pahemmin tehnyt sitä vielä täällä...nok nok! Less is more. |
author 19.09.2004 11:48:18 | |
---|
Jos joku hehkuttaa jotain bändiä ihan kunnolla, minulle tulee sellainen kynnys sen hyvyyden huomaamiseen. Hehkuttaminen vie siitä bändistä pois eräänlaisen "itselöytämisen". On paljon hauskempaa itse hokasta, että tämähän se vasta hyvä levy onkin. Kyllä kuitenkin yleensä tutustun myös niihin hehkutettuihin levyihin jonkun ajan kuluttua. Mulla on sama juttu. Haluaa itse löytää uusia bändejä, eikä mennä massan mukana. Bugger. |
kivi 19.09.2004 12:18:24 (muokattu 19.09.2004 21:54:15) | |
---|
Tuli vähän kökkö otsikko mutta joka tapauksessa kysymys kuuluu näin: Kuinka paljon annat muiden mielipiteiden vaikuttaa omaan musiikkimakuusi. Todella paljon. Olen koko elämäni ajan hakeutunut sellaisten ihmisten seuraan, jotka ovat perehtyneet sellaisiin musiikinlajeihin, joita en itse tunne, ja pyytänyt heitä kokoamaan hyllystään oman makunsa mukaisia "parhaat" kokoelmia, tai ainakin tutustuttamaan mut uusiin bändeihin. Samaten olen kuunnellut sellaisia "yleissivistykseen" kuuluvia bändejä vaikka väkisin, joista tiedän ihmisten pitävän, vaikka tekis kipeää. Esimerkiksi Rushin levyjä pystyin kuuntelemaan vain sillai, että kopioin ne kaseteille ja äänitin joka toiseksi kappaleeksi jotain piristävää. Muuten sellainen munaton kikkailumusiikki (EDIT: :-) heh) ei oikein jaksa pitää mielenkiintoa yllä. |
Mimi 19.09.2004 18:13:18 | |
---|
Meitsillä on kyllä paha tapa intoilla tykkäämistäni levyistä. Onneksi en ole pahemmin tehnyt sitä vielä täällä Mulla on vähän sama vika. Joskus vaikuttaa kaveritkin vähän kyllästyneiltä, kun jauhan jostain tietyn bändin hyvyydestä muutaman viikon putkeen. Siinä vaiheessa kun kaverit alkaa huokailemaan syvään, tekisi mieleni muuttua mahdollisimman hajuttomaksi, mauttomaksi ja näkymättömäksi. Muitten mielipiteellä ei niin hirveästi ole väliä. Kuuntelen monia bändejä, jotka parhaimmatkin kaverini ovat haukkuneet totaalisen paskaksi, mutta minä nyt vaan satun pitämään musiikista, josta satun pitämään, oli se sitten Rasmusta tai Metallicaa. Tottakai otan ehdotuksia vastaan "Hei oletko kuullut siitä ja siitä bändistä..", ja saatan jopa etsiä jostain levyn käsiini ja kuunnella, mutta ainakaan kukaan ei ole vielä saanut mieltäni muuttumaan niin, että en pitäisikään bändista X, josta olen ennen pitänyt. Päinvastoin on kyllä käynyt. "Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II) |
Mika Antero 19.09.2004 18:20:18 | |
---|
Kuinka paljon annat muiden mielipiteiden vaikuttaa omaan musiikkimakuusi. Kyllä minä erittäin mielelläni otan suosituksia vastaan ja kuuntelen huomattavasti tarkemmalla korvalla esim. sellaista levyä jota alan asiantuntija on kehunut. Kuunteletko vähemmän tai enemmän jotain tiettyä bändiä sen jälkeen, kun joku/jotkut on sanonut mielipiteensä bändistä tai sen musiikkityylistä ? Tämä kysymys ei oikein hahmotu minulle. Tottakai kuuntelen enemmän, jos en esim. ole tuntenut koko suositeltua artistia/genreä ennestään. Ja huomaatko jälkeenpäin oman mielipiteesi vaihdoksen ja sen syyn ? Huomaan. Mielipiteet muuttuvat sitä mukaa kun tietoisuus asioista kasvaa. Tosin ne artistit jotka kolahtivat ikävuosien 12-17 välisenä aikana säilyvät varmaan ikuisesti suosikkeina, vaikka ne musiikilliselta anniltaan olisivat vähäisiäkin. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
hörhö 19.09.2004 18:24:02 | |
---|
En millään tavalla. Tunnen hyvin paljon hyvin erilaisia ihmisiä ja levyhyllystäni löytyy taatusti jotain, mitä joku inhoaa. Ja löytyy sieltä varmaan maailman epämuodikkaimmatkin levyt. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
armadillo 19.09.2004 19:22:40 | |
---|
Todella vähän vaikuttavat muiden mielipiteet, etsin oikeastaan kaikki uudet tuttavuudet itse. Olen kaveripiirissäni yleensä se, jonka kautta muut kaverit tutustuvat artisteihin. Tai jättävät tutustumatta, koska uusi tuttavuus on jotain erilaista kuin he yleensä kuuntelevat, kuten yleensä käy. Löydän suuren osan uusista artisteista yleensä levyarvosteluja lukemalla, kaupassa en jostain syystä tykkää levyjä kuunnella. Ihan sattumalla ja riskillä ostetut levyt ovat monesti yllättäneet positiivisesti. Sekavahkoa tekstiä, mutta eiköhän siitä jonkinlainen ajatus löydy. Life is a vacuum cleaner, it sucks. |
mlaurone 20.09.2004 21:27:43 | |
---|
joo mulla on sellanen vika, että itse kuuntelen ihan kaikkea musaa, kaikessa on jotain opittavaa ja hyviä juttuja. suurin osa niitä tekee kuitenkin ihan tosissaan ja on arvostuksen arvoista, vaikken minäkään ihan kaikesta pidä, mutta kaikesta voi aina saada ajatuksen johonkin uuteen. mulle on aivan sama kuka pitää mistäkin tyylilajista, kun itse kuuntelen korva höröllä kaikkea mahdollista. linnun laulusta lähtien saan fiboja... :) |
jogo3000 21.09.2004 07:52:53 | |
---|
Joskus kaverit saavat annettua sellaista näkökulmaa johonkin juttuun jota ei itse saisi niin helposti auki. Siinä mielessä kaverit ovat saaneet vaikutettua monestikin musiikkimakuun. "Et ole mikään seuramies." -Guderian |
Kyllä voisin tunnustaa, että ne joskus aikoinaan ovat vaikuttaneet, ei niinkään kavereiden vaan ehkäpä isoveljen mielipiteet. En nyt tällä tarkoita,että hän olisi kirveellä uhaten pakottanut kuuntelemaan Metallicaa, omasta vapaasta tahdostani kuitenkin olen aina erilaista musiikkia ruvennut kuuntelemaan, veljeltä vaan on tullut niitä hyviä ehdotuksia, mistä voisin pitää, koska musiikkimakumme ovat melko samanlaiset. Joskus jopa minä olen se ehdottaja, mutta harvoin niin. Joskus kavereidenkin kautta on löytynyt hyviä bändejä,(olen itse suhteellisen laiska etsimään uusia bändejä) mutta en minä niitä siksi ole ruvennut kuuntelemaan, että joku ystävistäni kuuntelee, mielestäni tuo kuuluu tuonne ala-asteen puolelle. Sen mitä hyväksi totean, saatta soida useamminkin soittimessa. Optimistiksi sanotaan ihmistä, joka ajaa ladalla moottoritien ohituskaistalla. |
Paijukainen 19.10.2004 14:25:24 (muokattu 19.10.2004 14:26:14) | |
---|
Jos valtavirrat, ja päällekäyvä media olisivat pääasiallisesti vaikuttamassa levyhyllyni sisältöön, olisi se Eminemiä pikkuGtä Uniklubia Negativea ja Antti Tuiskua. Usein siinä käy niin niin että painelen kirjastoon, lainaan aina kerralla 15 levyn pinoja jotain täysin tuntematonta, ja saattaa löytyä aivan fantastisia uusia tuttavuuksia.Tosin vain minun mielestäni, valtaosa tutuistani eivät noita vakavasti voisi kuunnella. Siksi omistan 3 kirjastokorttia. Kiitos kirjastoille.. soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu |
wewwie 19.10.2004 14:47:51 | |
---|
jaahas...mulla tää toimii niin, että beaver heittää mulle aina ihme levyjä kuunneltavaks ja mä joko innostun tai sitten en. että sillä tavalla mä tutustun uusiin bändeihin ja levyihin. ja koulun takia on tietenkin pakko kuunnella monenlaista. Vapaa-aika on yliarvostettua |
arancia 19.10.2004 21:44:46 | |
---|
Siihen musiikkiin mistä todella pidän ja mitä mielelläni kuuntelen eivät muut ihmiset pääse vaikuttamaan, mutta siihen mitä kuuntelen vaikuttavat ystävät ja muut ihmiset. Olen aina ollut innokas löytämään uusia bändejä kuunteluun ja mielelläni otan vastaan ehdotuksia bändeistä joiden musiikkiin kannattaa tutustua. Näistä kokeiluista osa osoittautuu löydöiksi ja osa ei sytytä niinkään paljoa. |
Keke Urlaub 19.10.2004 22:40:43 | |
---|
Kuinka paljon annat muiden mielipiteiden vaikuttaa omaan musiikkimakuusi. Kuunteletko vähemmän tai enemmän jotain tiettyä bändiä sen jälkeen, kun joku/jotkut on sanonut mielipiteensä bändistä tai sen musiikkityylistä ? "Mielipiteet ovat kuin persereikiä, jokaisella on omansa." Ja huomaatko jälkeenpäin oman mielipiteesi vaihdoksen ja sen syyn ? Ei muutu mielipide. Shake before use. |
Meisseli 19.10.2004 23:31:43 | |
---|
Meitsillä on kyllä paha tapa intoilla tykkäämistäni levyistä. Onneksi en ole pahemmin tehnyt sitä vielä täällä...nok nok! Minä kanssa intoilen kaikille, ja jos joku tulee käymään niin soitan sille levyä. "kuuntele,kuuntele,vittu tää on kova! ja tää.." Goddamn It! I Need this place like I need a shotgun blast in my face!
-Tony Clifton |