Aihe: Taas keikka peruutus
1 2
Anonymous-jazz
10.09.2004 21:41:54 (muokattu 10.09.2004 21:43:00)

Eikös taas bändin basistin tuttavat kun olivat tilanneet meidän yhtyeen keikalle lauantaina. Mutta totta kai juttu kuivui kokoon ja järjestäjät eivät soittaneet bändin asianomaiselle. Kyllä suoraan sanoen vtuttaa tämmöinen säätäminen ja ei ollut ensimmäinen kerta kun bändin tuttujen puolelta menee keikka sivu suun. Oli jo kalenterit merkattu ja lauantain vetoon valmistauduttu niin totta helvetissä näin taas kävi.
Teemujazz
Timi
10.09.2004 21:54:02
Se syö miestä tommoiset jutut,tuntuu välillä siltä että samoille päiville tulee keikkatarjouksia pilvin pimein,ja kohteliaasti saat vastata,että ollaan valitettavasti jo kiinni,sit jumakekka tulee ilmoitus,että saimme halvemman tai muutimme suunnitelmia.tietenkin niin kalkkiviivoilla et ei saaa mýytyä ennee.Ei ole kivaa!
hiltsi
10.09.2004 22:12:34
Eikös taas bändin basistin tuttavat kun olivat tilanneet meidän yhtyeen keikalle lauantaina. Mutta totta kai juttu kuivui kokoon ja järjestäjät eivät soittaneet bändin asianomaiselle. Kyllä suoraan sanoen vtuttaa tämmöinen säätäminen ja ei ollut ensimmäinen kerta kun bändin tuttujen puolelta menee keikka sivu suun. Oli jo kalenterit merkattu ja lauantain vetoon valmistauduttu niin totta helvetissä näin taas kävi.

Ei kyllä kiva tilanne. Me ollaan bändin "tuttavien" bileissä parit keikat heitetty ja hyvin on mennyt, bileeti pidetty silloin kun on sovittu. Meidän bändin periaate ns. "tuttavahäissä tms. bileissä"; sama liksa otetaan kuin muissakin keikoissa. Paitsi "tuttavasoittaja" saattaa tehdä keikan hyväntekeväisyytenä, muut soittajaveljekset nappaavat normaalin keikkapalkkion.

Huoh.. meinaa olla perjantai-ilta aika tylsä täällä. Muutamat siiderit olen napannut keikkavapaan viikonlopun kunniaksi. Ei edes yhtään tu(u)rausta. Kyllä poikamies viikonloppuna keikalle joutaisi
Eddy
10.09.2004 22:38:10
Mutta totta kai juttu kuivui kokoon ja järjestäjät eivät soittaneet bändin asianomaiselle. Kyllä suoraan sanoen vtuttaa tämmöinen säätäminen ja ei ollut ensimmäinen kerta kun bändin tuttujen puolelta menee keikka sivu suun. Oli jo kalenterit merkattu...

Jos tuttavapiiri on noin epäluotettavaa,ettei edes vaivaudu ilmoittamaan bändille,suosittelisin tuttavapiirin vaihtoa.Jos tätä on tapahtunut aiemminkin,miks ette oo vaatinut kirjallista sopimusta?
Koskettelen soittimia...
mr.muzak
10.09.2004 23:14:16
Jos tuttavapiiri on noin epäluotettavaa,ettei edes vaivaudu ilmoittamaan bändille,suosittelisin tuttavapiirin vaihtoa.Jos tätä on tapahtunut aiemminkin,miks ette oo vaatinut kirjallista sopimusta?

Niin, tuo on se tietoinen riski mikä on otettava kun ei tehdä sopimuksia.
baron
11.09.2004 00:58:13

Meillä on sopimus, että oman bändin soittajien perhejuhliin mennään ilmaiseksi, soittajan kaverin juhliin annetaan kaverin verran alennusta.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
Riksteri
11.09.2004 09:15:09
Peruuttamisia voisi tulla huomattavasti vähemmän, jos tilaaja joutuisi maksamaan pienen ennakkosumman orkesteria varatessaan. Varaussummaa ei sitten palautettaisi, jos tilaaja peruukin keikan. Aivan kohtuullinen käytäntö mielestäni, jota noudatetaan yleisesti muillakin aloilla.
Fuzzy Boner
11.09.2004 18:02:11

Harmi.. Tommonen varmasti pännii.. varsinkin jos on nähty vaivaa etc..
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Rämppy
11.09.2004 21:10:28
Pari kertaa on moinen ohari osunut meikäläisenkin kohdalle. Se kyllä vituttaa, varsinkin kun ko. illalle olisi ollut tarjolla muualla keikkiä, jota ei tietenkään otettu vastaan. Tuo jonkun mainitsema varausmaksu olisi vähintään kohtuullinen systeemi. Tai mieluummin vaikka koko keikkaliksa etukäteen (ja boolit myös!). Meikä korostaa tilausta vahvistettaessa, että ajankohta on sitten sovittu eikä bändi ota vastaan muuta keikkaa tuolle illalle. Tuota asiaa kaasot tai vastaavat eivät yleensä tule ajatelleeksi ellei sitä niille selvästi sano.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Teemu Tee
13.09.2004 12:11:06
Peruuttamisia voisi tulla huomattavasti vähemmän, jos tilaaja joutuisi maksamaan pienen ennakkosumman orkesteria varatessaan. Varaussummaa ei sitten palautettaisi, jos tilaaja peruukin keikan. Aivan kohtuullinen käytäntö mielestäni, jota noudatetaan yleisesti muillakin aloilla.

Tai sitten mainitsee tilaajalle, että kun on ilta varattu sitä verten niin me tullaan sitten paikalle ihan muuten vaan katsomaan jos siellä olis jotain kivaa tekemistä. Kandee vielä sanoa, että ollaan sen verran jurrissa että meille tulee kuski ja sen pari kaveria myös messiin, niillekin pitäis löytyä safkat ja tuolit pöytään.

Esim. häissä voi saada aikaan oikein kivan härdellin kunhan vaan omaa hyvän mielikuvituksen. Puhelimessa voi vielä luvata heti perään ettei me oikeasti tulla ja siihen vielä että tuosta lupauksesta pidän kiinni yhtä hyvin kuin sinä aiemmasta sopimuksestamme! Ainakin tulee pientä jännitystä järjestäjille...
Tyhjän saa pyytämättäkin
Qsine
13.09.2004 16:30:48

Aah, arpiset haavat aukesivat taas.

Kirottu morsian vuonna 1997, kun tilasi puoli vuotta etukäteen niin onnellisena, että, ja sanoi vielä ilmoittamastani hinnasta, että halpa! Onneksi soitin annettuun numeroon viikkoa ennen heinäkuista häälauantaita (johon oli muuten tullut vielä n. viisi muuta kyselyä). Että missäs on tilaisuus, mihin tullaan ja mihin aikaan. Lähinnä hämmästynyt miesääni totesi vain, että "Joo, kyllä ne häät on peruttu..." Saattaa olla, ettei eukko ollut hänelle missään vaiheessa mistään häistä edes maininnutkaan.

Joskus kun tapaan tuon salolaisissa teatteripiireissä liikkuvan emännän, niin pakkohan on avata peli, että "Et sitten mennytkään naimisiin!" Turkulaiset...

Eli mikä nyt oli pointti? Se, että tätä ilmoittamattajättämistä sattunee enemmän kuin uskoisikaan. Ja ehkä myös se, että mitä enemmän tilaaja kailottaa, että halpa, sen enemmän pitää epäilyksen herätä? Kerran nimittäin soitti joku ihme lindström, joka tarvitsi haitaristia, kehui halvaksi ja sanoi, että meil oli viime vuonna karaoke. Varmaan olisi hevostakin yrittänyt kaupitella, jos turinaa olisi jatkettu hieman pitempään. Pyysin palailemaan asialle, ei palaillut.
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
Timi
18.09.2004 07:59:56
Mulla lienee sellainen aatos,kun ensin varataan hyvä bändi,jota ei tienskään saa halvalla,sit on aikaa katsastaa niitä halpoja vaihtoehtoja ympäri , niin viimetingassa ilmoitus jo varatulle,et sorry,me löydettiin toinen!
pekkajau
18.09.2004 10:23:25
Viime talvena sattui vähän toisenlainen peruminen. Yksi "ahne" nimittäin sai jonkun rahakkaamman keikan "toisten kanssa" ja pyysi tuuraamaan pariksi illaksi? No minä lupasin kaveria auttaa ja järjestelin työstä vapaata ja peruin muutaman oman menon jne... No iltapäivällä muutama tunti ennen lähtöä soi sitten puhelin ja siellä soittaa kosketinsoittaja sen "ahneen" bändistä ja kertoo että tämä "ahne" pyysi häntä soittamaan ja kertomaan että "ahne" lähteekin itse keikalle kun se rahakkaampi "toisten kanssa" keikka on peruuntunut! Eipä tartte enää "ahneen" kysellä tuuraamaan!
There`s no bisnes in showbisnes!
Timi
18.09.2004 19:29:07
Voihan nenä!
Luulisin että tuollaisessa bändissä,jossa joku seilaa keikkojen välillä jokusen euron erotuksella,taita olla mahtava yhtenkuuluvaisuuden fiilis?No tietysti mun täytyy ymmärtää sellaisia muusikoita,jotka pystyvät lähtemään mihinkä hyvänsä sessioon,ja heillä ei ehkä ole semmoista vakibändiä.On se asiasta kolmanteen,silloin vaikea myydä bändiään,kun ei tiedä kuka on paikalla tarvittaessa!
isojussi
19.09.2004 01:03:35
...On se asiasta kolmanteen,silloin vaikea myydä bändiään,kun ei tiedä kuka on paikalla tarvittaessa!

Itse asiassa ei. Mä toimin niin, että mulla on "ringissä" reilut puol tusinaa jätkää duoo - kvartettia varten...;o)

Mutta tommosta sohlaamista keikkojen suhteen en mäkään missään mielessä hyväksy.

Jos alunperin edes olisin noin "puupäisesti" tehny kuin mainittu Mr. Ahne, olisin paremman keikan peruuntuessa jääny kotiin nuolemaan haavojani.

Ei ny perkele kavereilta / kollegoiöta tollai keikkoja kusta!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
19.09.2004 03:18:01

Itse asiassa ei. Mä toimin niin, että mulla on "ringissä" reilut puol tusinaa jätkää duoo - kvartettia varten...;o)

Mutta tommosta sohlaamista keikkojen suhteen en mäkään missään mielessä hyväksy.

Jos alunperin edes olisin noin "puupäisesti" tehny kuin mainittu Mr. Ahne, olisin paremman keikan peruuntuessa jääny kotiin nuolemaan haavojani.

Ei ny perkele kavereilta / kollegoiöta tollai keikkoja kusta!

Mä kun toimin niin pienellä alueella, että pääasiassa kehä I:den sisäpuolella ja joskus pakosta kehä III: asti, niin mun on pakko pitää maineestani huoli esim siinä suhteessa että pidän kiinni diileistä enkä tilaajan pakkotilanteissa rokota, koska mulle on tärkeämpää, että mulla vielä 10 vuoden kuluttua on hyvä maine kuin että yhdestä keikasta saisin muutaman satasen enemmän.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
Timi
19.09.2004 14:12:03
Toi on tärkee pointti,vaikka ei mitään kuuluisuuksia,ainakaan mä,ollakkaan.Pidä maineesta kiinni.On pikkasen helpompi olla.Tässä jokun aikaa sitten nousi pojilta ajatus että vaihdettais bändin nimi enempi myyväksi,sutenööri palautti maanpinnalle,teidät tunnetaan tuollaisina,miks vaihtaa ja selitellä mikä bändi tää on nyt!
isojussi
19.09.2004 16:46:46
se on päätoimisen yksityisyrittäjän pakko yhtyä Baronin ja Timin mileipiteeseen.

Keikat hoidetaan siinä järjestyksessä, kun ne on luvattu, eikä sohlata eestaas.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
19.09.2004 21:54:10

Viime talvena sattui vähän toisenlainen peruminen. Yksi "ahne" nimittäin sai jonkun rahakkaamman keikan "toisten kanssa" ja pyysi tuuraamaan pariksi illaksi? No minä lupasin kaveria auttaa ja järjestelin työstä vapaata ja peruin muutaman oman menon jne... No iltapäivällä muutama tunti ennen lähtöä soi sitten puhelin ja siellä soittaa kosketinsoittaja sen "ahneen" bändistä ja kertoo että tämä "ahne" pyysi häntä soittamaan ja kertomaan että "ahne" lähteekin itse keikalle kun se rahakkaampi "toisten kanssa" keikka on peruuntunut! Eipä tartte enää "ahneen" kysellä tuuraamaan!

Voihan vee...nää on näitä,tällä(kin)alalla on noita "ahneita"joille ei mikään muu merkkaa mitään muuta kun se liksa...jos mulle kävis noin ja ois ihan rehellinen keikka kyseessä en mä tota purematta nielisi...no keles mulle kävi aika vastaavasti kans viime talvena,sillä erotuksella että kukaan ei ilmottanut mitään että tuuraajaa ei tarvita!!Mä vaan odottelin soittoa että voitas sopia mistä lähdetään ja milloin...sitä soittoo ei koskaan tullut,ja mä olin järjestänyt mm. lastenhoidon kun vaimolla oli iltahuki duunissa,arvaa harmittiko...on tää joskus aika touhua ;-(
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)