Aihe: Black metalli
1 2 3 4
Daemonicus
19.09.2004 16:38:48
Tuli vielä mieleen ruotsalainen Ondskapt. Draco sit mihi dux levy on sekoitus Shiningia ja De mysteriis... aikaista Mayhemia.
Super-Jari
19.09.2004 18:02:00
Ootsä kokeillu esim Ildjarnin levyä "Det Frysende Nordariket"?

Mikä ihme saa sinut arvelemaan että Ben tykkäisi Ildjarnista jos Venom on ainoa mikä uppoaa? Hehee.. Sort Vokter kannattaa myös tsekata.
leather rebel
19.09.2004 18:22:06 (muokattu 19.09.2004 18:23:26)
Eipäs unohdeta aussien grind/black-skeneä!
Bestial Warlust, Deströyer 666... Hemmetin kovia bändejä.

Myös Blasphemy oli loistava.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
leather rebel
19.09.2004 18:25:00
Eiköhän se Black Metal ole kuitenkin se MUST Venomin levy.

Myös eka levy "Welcome To Hell" on hyvä. Witching Hour, In League With Satan, 1000 Days In Sodom... Tykkejä biisejä.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Oan
19.09.2004 18:26:05
Voitteko kertoa mitä levyjä Venomilta ja Mercyful Fate:lta kannattaa ostaa?

MF:n alkupään tuotokset ovat klassikoita (ja koko tuotantokin on kyllä, imo, tutustumisen arvoinen). 'Don't break the oath'-niminen lätty voisi olla ihan hyvä ensimmäiseksi ostokseksi. Jos kolisee, niin sitä edeltänyt debyytti 'Melissa' sitten seuraavaksi.
Myöhemmästä tuotannosta itse arvostan ainakin 'Time' ja '9' -levyjä. Hienoa musiikkia löytyy kyllä jokaiselta levyltä, joskin on huomioitava etteivät ne ehkä musiikillisesti oikein istu nykypäivän bm-määritelmään.
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
armadillo
19.09.2004 18:46:37 (muokattu 19.09.2004 18:48:22)
Nokturnal Mortum

Vanhempi tuotanto on melodista syntikkameininkiä, uudempi on ilmeisesti suoraviivaisempaa.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
Billsner
19.09.2004 21:32:11
Itselle iskee enemmän tuo svedubläkki. Hyviä levyjä mun mielestä...

Blot Mine - Prophyrogenesis, melodista bläkkiä, ajoittain aika nopskaa.

Sorhin - I Det Glimrande Mörkrets Djup (?), Melodista bläkkiä myöskin, nerokkaita kitarajuttuja, keskitempoista.

Sorhin - Apokalypsens Ängel, melodista bläkkiä tämäkin, suoraviivaisempaa kuin edellinen, keskitempoista.

Sacramentum - Thy Black Destiny, thrash/bläkkiä, tästä on vaikea sanoa mitään, pitää tai ei pidä, keskitempoista.

The Abyss - Summon the Beast, Tättiksen projekti, erittäin nopskaa ja brutaalia bläkkiä.

The Abyss - The Other Side, melodisempi kuin summon the beast, aika nopskaa, Slukad-biisi on aivan mahtava!

Ei ruottalaisia/muita.

Necromantia - Scarlet Evil Withing black, ei niin tavanomaista bläkkiä, pääsoittimena on 8-kielinen säröbasso, kitaraa on kyllä levyllä, mutta enimmäkseen vain sooloissa.

Arcturus - Kaikki levyt, kokeellista space/jazz/mitätahansa bläkkiä, kyllä tämän kaikki tietää.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
routa
20.09.2004 12:03:37
parhaita BM-levy-kokemuksia minulla on ollut tuon darkthonen ja emperorin ja mardukin saralta. näille minä voin aina antaa suositukseni.
"Jos ihan rehellisiä ollaan, niin minusta harva asia on niin turha kuin kitarasoolo"
Tapio79
20.09.2004 15:21:00

Necromantia - Scarlet Evil Withing black, ei niin tavanomaista bläkkiä, pääsoittimena on 8-kielinen säröbasso, kitaraa on kyllä levyllä, mutta enimmäkseen vain sooloissa.

Necromantia on tosiaan helvetin hyvä. Scarlet evil, witching blackin lisäksi muukin tuotanto (eritoten debyyttinsä Crossing the fiery path) on loistavaa, synkkätunnelmaista ja omaperäistä bm-työstöä. Tällä yhtyeellä on sellainen soundi, jota minkään muun bändin levyiltä ei löydä. Iskee minuun ainakin aivan satasella.
Jos Necromantia iskee, niin kannattaa ainakin hommata käsiinsä Cults of the shadow-niminen tupla, jolta löytyvät kohtuuhintaan nuo kaksi tässä mainittua levyä.

Kreikasta on aikanaan tullut muutakin hyvää black metallia, ainakin Varathron ja vanha Rotting Christ tulevat nyt mieleen.
marke-
20.09.2004 19:02:34
Silencer.Aika lofia.
Laulajalle voisin antaa lahjaksi nallen ku se vänisee niin söpösti.
No chiefs, all indians.
Billsner
20.09.2004 19:46:20
Ja jos haluaa vähän melodiaa nopeuden keskelle niin Keep Of Kalessiniin kannattaa tutustua.

Tämä kans ihan hyvä. "Through times of war" on erittäin hyvä levy. Välillä tulee Satyriconin Nemesis Divina mieleen. Keep Of Kalessinin Itch on yksi kipeimmistä biiseistä jonka olen kuullut.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Töppö
21.09.2004 00:57:50
Dissection on kyllä aika huippu. Itelle kolisee enemmän toi Storm of the light's bane levy kuin Somberline, kumpikin levy kyllä ihan tutustumisen arvoisia. Aika melodista ja hienoa tavaraa.
Mä en vaan osaa! nih!
gheisari
21.09.2004 01:07:01
Drudkhin Autumn Aurora on kyll parasta pläkyä mitä 2004 on julkaistu. Tuollasta maalailevaa ja tunnelmaa tihkuvaa METSÄ meininkiä. Ukkelit on Hateforestista, jonka Battlefield on kans tiukka levy.

Slaavilaista ylpeyttä! Ten points!
riimu
21.09.2004 01:08:22
Frostin yks proggis, eli 1349:n Beyond The Apocalypse on aika hyvää menoä väärällään.

Aikamoinen hulinointilevy tuo kyllä on. Vauhtia piisaa. Suosittelen myös.
Let us go in; The fog is rising.
Nymph
21.09.2004 23:10:08
Älkää nyt hyvät ihmiset perkele käyttäkö sanaa 'bläkkis' kun puhutte black metalista.
No muutama:
Agmen - agressiivista tsekkiläistä
Calvarium - kunnon suomalaista
Nokturnal Mortum - folkahtavaa ukrainalaista
shine through me hitler
Phobophile
21.09.2004 23:27:08
Ja olin ihan varma että unohdin ekalla kerralla kirjoittaessa jonkun ja nythän se sitten muistui mieleen. Eli:

-Absu: Erittäin loistavaa läkkirässiä Teksasista. Varsinkin uusin levy Tara kannattaa tarkastaa vaikkei tuo mustikka olisikaan ihan se oma juttu. Mahtavia riffejä ja biisejä ja onhan se Proscriptor myös perkeleen kova rumpali.
Love Subverted, Lust Perverted
Super-Jari
22.09.2004 08:25:53
Belphegor niminen bändi kannattaa myös katsastaa. Juuri sellaista kuin black metallin "kuuluu" olla ja aiheet ovat taatutusti sitä itseään eikä mitään "misty forest drowns in shades her kikkeli in the dark"

Titteleitä: Vomit upon the cross ja necradaemon terrorsathan.

Irtoaa kyllä.
narzghail
22.09.2004 11:28:31
Sigrblot. Joku kutsuu tätä Ruotsinmaan sirkkeliä NSBM:ksi, joku pakanabläkiksi.

http://www.sigrblot.se
-Ukonvasara halkaisee saastaisen kallon-
Super-Jari
22.09.2004 11:42:28
Sigrblot. Joku kutsuu tätä Ruotsinmaan sirkkeliä NSBM:ksi, joku pakanabläkiksi.

http://www.sigrblot.se

http://www.sigrblot.se/images/liberty_front.gif loistavuus :)=
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)