Aihe: Valvestaten rätinät
1
mipp
19.07.2004 09:16:18

Miten tuommoisen Marshall 8040 Valvestaten rätinät saa hiljaiseksi? Rätinä tulee ilmeisesti potikoista, mutta kun välistä tuntuu, että bassot ja/tai diskantit häipyy tai volume menee pienemälle

Onkohan se ainukainen putki valmistunut?
Mase
19.07.2004 12:19:44
Miten tuommoisen Marshall 8040 Valvestaten rätinät saa hiljaiseksi? Rätinä tulee ilmeisesti potikoista, mutta kun välistä tuntuu, että bassot ja/tai diskantit häipyy tai volume menee pienemälle

Onkohan se ainukainen putki valmistunut?

Vai olisiko vaan ne rahisevat potikat vaihtokunnossa... liasta & katkoksista potikoissa johtuvat joskus myös tuollaiset basso/diskantti yms. heilahtelut.
mipp
20.09.2004 10:45:28

Aikansa otti, mutta molemmat oli viallisia

Eli vaihdoin potikan ensin, sillä hiljeni osa ja sitten vielä putken (Saattoi kyllä olla vanha putki vaan huonosti kiinni kun sitten se vanha putkikin tuntui toimivan ihan hyvin.

Tuo potikka muuten olikin aika jännä. Avasin sen vanhan ja siinä näkyi selvästi semmoinen valkoinen hapettuma siinä kohdassa joka on kotisoitossa yleisimmin käytössä. Vahvistin toimikin treenikämpillä ihan siedettävästi.

Tuon vanhan potikan olisi varmaan voinut vielä korjata avaamalla ja puhdistamalla kontaktipinta.
placebo
22.09.2004 02:02:52
Tuo potikka muuten olikin aika jännä. Avasin sen vanhan ja siinä näkyi selvästi semmoinen valkoinen hapettuma siinä kohdassa joka on kotisoitossa yleisimmin käytössä.

Olen kuullut suositeltavan, että potikat pitäisi kääntää 'nolla-asentoon' aina soiton jälkeen. Näin potikan käyttöikä pitenisi. Itse olen tosin jäävi puhumaan potikoiden nollauksista - Aina ne jäävät "vakioasetuksiin" ;)
"The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story" - Pierre Bensusan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)