Volle 19.09.2004 17:03:58 | |
---|
Useasti olen kolhinut kitaroita oven karmeihin. Seurauksena pieniä lommoja molemmissa. Joskus on kitarat kaatuneet, kun ei oikein ole telineitä, mutta ei siinäkään yleensä tule mitään. Akustisesta lähtee ilkeä räsähdys, muttei tapahdu juuri muuta. Pahempia juttuja ei ole sattunut. Hihnat laitan yleensä teipin avulla kunnolla kiinni (ei siis teippiä kitaran runkoon vaan hihnaan), joten kitarat eivät tipu hihnoistaan. Nam. |
P2 19.09.2004 17:35:33 (muokattu 19.09.2004 17:36:39) | |
---|
RR:n pidemmän siiven kärjen joskus rouhasin himassa maalittomaks, mut ei pahemmin ees näkyny. Straton lapaa oon huitonu useemman kerran johonkin seinään tai kulmaan, pikkusen jälkiä on tullu. Kaks kertaa strato kaatunu telineestä suoraan "naamalleen", vire meni, mut muuta haittaa ei oo ilmenny. |
Kitaravirtuaali 19.09.2004 18:40:56 | |
---|
Seiniin tullut hieman kolisteltua ja hieman muuallekin. Strato meinannut pariin otteeseen tipahtaa hihnastaan, onneksi on aina ollut käsi kaulalla ja saanut kiinni. Washburnia on entinen omistaja hieman pahoinpidellyt, klommoa löytyy mutta mitäs niistä. Oli niin halpa keppi. Washburn ei kyllä hihnasta tipu. On meinaan hihna ruuvattu kitaraan kiinni. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?" |
mtt76 19.09.2004 22:02:09 | |
---|
Joitain vuosia sitten tulin keikalta kotiin. Olin avaamassa ulko-ovea, kun huomasin vieressäni pystyssä seisseen, kovaan muotolaukkuun pakatun basson päättäneen kaatua betoniportaat (n. 1m) alas. Jotenkin onnistui vielä niin, että putosi maahan asti kaulapää edellä, eli lujaa tultiin 2,5m alas. Laatikko entinen, mutta basso selvisi pelkällä säikähdyksellä. Itse en edes ymmärtänyt kunnolla säikähtää, vaikka (silloinen) leipäpuu olikin hetken vaarassa. Sen jälkeen olen käyttänyt vain ja ainoastaan pehmeitä gig-bageja, jotka saa nostettua selkään. Kitaroiden kanssa on ollut "läheltä piti"-tilanteita sen verran, että nykyään pidän Les Paulissa hihnalukkoja (no, olivat kiinni ostettaessa) ja teleen hommasin kaksi 10mm sisähalkaisijaltaan olevaa prikkaa hihnaa pidättelemään. Hyvin pysyy. |
E.Q 19.09.2004 22:28:16 | |
---|
K100#10 |
madu 19.09.2004 22:48:13 | |
---|
|
wilo 19.09.2004 23:10:15 (muokattu 19.09.2004 23:11:03) | |
---|
Mulle on sattunut vain pieniä kolhuja, ei mitään kunnon stooria. Yhdelle kaverille kävi niin, että biisiä soittaessa tuli vähän tiukempi kohta ja revittelyn seurauksena takimmainen hihnatappi antoi periksi. Kitara putosi siten, että talla kolhaisi mennessään johonkin tukevan laatikon kulmaan ja napsahti irti (ei ollut kovin jämäkkää tekoa...). Kielethän eivät kitarassa vain roikkumassa ole, vaan niissä on vetoa. No, nehän tietysti halusivat irti päästyään purkaa jännityksen ja talla lähti matkaamaan lavan suuntaan. Samalla kitaran lankkupuoli putoaa lattialle asti ja kaveri pitää yhä kiinni kaulasta 1. nauhan F-duurin kohdalta. Hetken hämmästyksen jälkeen tyyppi seisoo kielet kiertyneenä kaulan ympäri (oman kaulansa, ei kitaran!). Biisi taisi muuten olla Nirvanan Smells Like Teen Spirit. |
topguitar88 19.09.2004 23:42:48 | |
---|
http://216.23.169.21/Videos/Medium_WMP8/Guitar_Spin.wmv Ohoijaa, eipä paljon vituttas.. onko gibsoni tossa videossa? Unohin muuten kertoo, kuinka kävi, kun kaveri rypi kännissä kyynerpää edellä akustisen kitaran kantta kohti..... rutina oli ilkeän kuulosta, mutta se ei kuulunu kaverin kyynerpäästä......); Always take the time to hide the evidence.. |
Jäsen X 20.09.2004 01:52:51 | |
---|
Mulle on sattunut vain pieniä kolhuja, ei mitään kunnon stooria. Yhdelle kaverille kävi niin, että .... höhö, tää oli hyvä! :D "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
Aman 20.09.2004 08:37:50 | |
---|
Kerran olen kaupassa pudottanut jenkkistraton lattiaan n. 2 metrin korkeudelta (ei pysynyt telineessään) Jumalaton pamaus siitä synty, mutta vahinkoja ei näemmä tullut, kun hihnatappi edellä osu maahan. Heh, muistan kuinka adrenaliini alkoi virtaamaan ja pää punottaan, mutta ikinä en ole sen jälkeen soittanut Blackenediä nopeammin kuin silloin hirmuisissa viboissa (jäin tietenkin pudottamisen jälkeen soittamaan toista kitaraa:) Sen jälkeen vaihdoin Schallerit. Jeps, mullakin oli Sallerit gibsonissa. Ei ole ollut enää sen jälkeen, minkä tempun tekivät. -Ari "Raskaana heavyyn!" |
Lord of the strings 20.09.2004 09:30:51 | |
---|
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
epeli 20.09.2004 10:00:58 | |
---|
http://216.23.169.21/Videos/Medium_WMP8/Guitar_Spin.wmv urpo.... mulla on molemmissa kitaroissa hihnalukot, toisessa schallerit ja toisessa sellanen lukkohihna. pyöritystä en ole uskaltanut kokeilla edes lukoilla. olohuoneen parkettilattiassa on vieläkin puolen sentin kuoppa, kun päätin treenata jotain armotonta funk-biisiä passolla. biisissä oli yks kohta jossa soi vaan vapaa E. löin ja hakkasin kieltä oikeen kunnolla peukku punaisena enkä pitänyt kaulasta kiinni. hihna oli tapin kohdalta mutkalla ja päätti irrota. viininpunainen yamaha iskeytyi lapa edellä parkettiin. säikähdyksellä selvittiin.... Happy I am... .... not sad.... |
Henko 20.09.2004 10:41:27 | |
---|
On. Hyppäsin keikkamobiilin tavaratilasta asfaltille molemmat kädet täynnä rumpuja. Kolahti tomi ikävästi polvilumpioon. If it's too loud, you're too old. |
Billsner 20.09.2004 10:45:39 (muokattu 20.09.2004 10:48:19) | |
---|
Onhan tuo iba ottanut iskua aivan v*tusti, mutta hyvin toimii vieläkin. Kerran kaveri pudotti sen lattialle seisaaltaan soittaessa. Ensin loksahti kaverilla suu auki ja sitten minulla. Mikki meni paskaksi, mutta ei sen isompaa. http://216.23.169.21/Videos/Medium_WMP8/Guitar_Spin.wmv Joillekin ihmisille ei vaan pitäisi antaa kitaraa. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
|
zepeteus 20.09.2004 12:18:10 | |
---|
Lainaanpa itseäni aiemmasta ketjusta... Ensimmäisellä kerralla tein tuota hauskaa 360-jippoa. Seisoin kuitenkin liian lähellä takanani ollutta kirjahyllyä, joten keppi lensi lapa edellä päin sitä. Hyllystä kitara kimposi sitten kalahtaen niskaani. Kiertoradan jatkuessa nahkahihna hirtti kaulaani ja äkillinen tukehtumisreaktio sai kumartumaan, jolloin keppi kolisi sitten jälleen lapa edellä lattiaan. Ostin cliplok-hihnan ensitilassa. Lapa sai pieniä jälkiä, mutta eipä mennyt edes kitara vireestä. Toisella kertaa, siivouksen tohelluksessa, tarttui imuri kiinni kitarahihnaan ja kitara kaatui rysähtäen päin lämpöpatteria.Sillä kertaa kävi sydän kurkussa, mutta lopullisina vaurioina oli vain kaksi syvää viiltojälkeä lavan alareunassa. |
Rämppy 20.09.2004 12:32:12 | |
---|
Kaikkea pientä on sattunut vuosien varrella. Sarapaltion rakentama suht kookas 15' pikkuPA-kaappi puosi kerran keikalla fenderbasson päälle, joka seisoi ständissä. Kaiutin hajosi, basso ei. Kerran Tele putosi hihnan irrottua lapa edellä lattiaan. Taaskaan ei vaurioita. Eli tuuria on ollut. Tokailespasta meni samasta syystä lapa juuresta poikki. Ja nyt on yksi strato kaularemontissa. Tässähän ne pahimmat taitaa olla 25 vuoden varrelta. Normaaleja styrkkareiden pamahtamisia ei lasketa. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Jäsen X 20.09.2004 13:34:18 (muokattu 20.09.2004 13:34:50) | |
---|
Kaverille kävi aikanaan Gibsonille klassinen Lespaul-kaatuminen, elikkä lapa puoiksi irti. Hieman Erikeeperiä™ (!), ja taas mentiin! "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
Crackis 20.09.2004 14:56:47 | |
---|
Itseasiassa ei ikinä ole käynyt mitään sellasta vahinkoa että mitään olis kerralla kunnolla hajonnu tai mitään muuta sellasta. Kerran irtos hihna tapista kun kotona soitin ja oli ehkä parista sentistä kiinni ettei tukki ois pamahtanu telkkarin ruudusta läpi. Jäi oikein nätisti nimittäin kitara kaulasta käteen kiinni ja heijariliike oli aikamoinen. "Ei se siitä..." |
Hohhoijaa 20.09.2004 15:15:07 | |
---|
Mun kaveri rikkoi musiikinluokan ikkunan akustisella kitaralla. Ilmeisesti vahingossa. Kitara ja ikkuna remonttiin. "I didn't lie to you! I just... I just talked bullshit!"
IMIK #17 |