Peoplez 19.09.2004 18:56:25 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_marshall_dsl401_prodinfo.html Tekeekö tämmösellä mitään? Rokkia olisi tarkoitus soittaa ja vahvistimista en tiedä hevon helvettiä koska olen aina soittanut muiden vahvistimilla. Itellä kotona 10watin transistoritykki johon olen tottunut joten mun korvaan varmaan kaikki muut vahvistimet soundaa maailman parhaalta. Tai suositelkaa jotain hyvää putkikomboa. "With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done" |
Jucciz 19.09.2004 19:58:31 | |
---|
Itselläni oli tuollainen vahvistin jonkin aikaa. Nauhoittelin pätkiäkin, joita voit testata halutessasi alla olevasta osoitteesta: http://mp3.jucciz.com/marsu/ Ihan toimiva vähän rokimpaan soittoon. Kirkas cleanikanava ja säröpuolelta irtoaa aika reipastakin soundia, varsinkin jos väliin vielä iskee jotain. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Ben_D 19.09.2004 20:13:17 | |
---|
En ole itse komboa testannut, mutta muistelisin, että joku on maininnut kombossa olevan hemmetin paljon huonompi soundi kun DSL nupeissa. Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
Jucciz 19.09.2004 20:15:25 | |
---|
...muistelisin, että joku on maininnut kombossa olevan hemmetin paljon huonompi soundi kun DSL nupeissa. Se taisi olla joku Ben_D. :) Ja eihän pelkkä nuppi kuulosta miltään. Combo on vaan moniin tilanteisiin niin himskutan paljon kätevämpi kuin nuppi+kaappi, että ennemmin varmaan vaihtaisin huonosoundisen kaiutinelementin parempaan ja pitäisin combon kuin maksaisin ylihintaa nupista, kaapista ja kahdesta roudauscasesta yhden sijaan. Jokainen tehköön päätöksensä kuitenkin viime kädessä itse. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Ben_D 19.09.2004 20:24:19 (muokattu 19.09.2004 20:36:15) | |
---|
Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
LaXu 19.09.2004 20:26:56 | |
---|
mutta muistelisin, että joku on maininnut kombossa olevan hemmetin paljon huonompi soundi kun DSL nupeissa. Se lienen minä. Meikäläisen mielestä nuo DSL-kombot eivät ole kovin hyviä vahvistimia. Lämpenevät kovasti (josta seuraa hajonneita kytkimiä tai muuta mukavaa) ja kuulostavat ohuilta verrattuna nuppimalleihin. Jos Marshallia pitää saada, niin mieluummin joku wanhempi putkicombo tai sitten TSL-kombo. |
Ben_D 19.09.2004 20:32:42 | |
---|
Suosittelisin etsimään JCM-800 4104 2x12 combon. Vahvistinosta täysin sama kuin 2204:ssa: Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
Härski 19.09.2004 20:35:48 | |
---|
Joo, Laxu ainakin valisti mua siitä asiasta, että tuo ja DSL50 eivät ole sama asia. Kokeilin tuota Fasussa, ja lähinnä tuli paha mieli. |
mtt76 19.09.2004 22:36:19 | |
---|
http://mp3.jucciz.com/marsu/ Juccizella on tainnut olla huono päivä tuota typical_telecaster1:tä nauhoitellessa :) Pitkästä aikaan musaklippi sai repeämään naurusta! |
Juccizella on tainnut olla huono päivä tuota typical_telecaster1:tä nauhoitellessa :) Pitkästä aikaan musaklippi sai repeämään naurusta! Juccizen näkemys metallimusiikista. Karmeen kuulonen särö. Enpä ole moista omasta DSL nupistani saanut. Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
Dinorocker 19.09.2004 23:37:20 | |
---|
DSL combot ---no good enough ------------------------------------- mul olis Toril kans joottai kivaa ja hyväää Osta HYVÄ skeba...Torilla |
zepeteus 20.09.2004 00:39:42 | |
---|
Lämpenevät kovasti (josta seuraa hajonneita kytkimiä tai muuta mukavaa) ja kuulostavat ohuilta verrattuna nuppimalleihin. Jos Marshallia pitää saada, niin mieluummin joku wanhempi putkicombo tai sitten TSL-kombo. Olen pitkälti samaa mieltä. Nimenomaan DSL401:ssä oli aikoinaan noita lämpenemisongelmia enemmän kuin tarpeeksi ja jos jonkinlaisia tee-se-itse tuuletinvirittelyitäkin on kuulema tehty. Tämä on käsittääkseni kuitenkin korjattu muöhemmissä malleissa. Jucciz, olikos sinulla ongelmia tuon suhteen? Tekniikaltaan nuo DSL-combot (DSL201 ja DSL401) ovat myös erilaisia kuin muut JCM2000 mallit. Esim. pääteputkina on EL84:t Marshallin perinteisempien EL34:n sijasta. Itse soundi on sitten täysin makuasia. Testailin DSL401:stä aikoinaan useaankin otteeseen, eikä se nyt ihan hirveältä kuulostanut. Lämmin, pehmeä ja pyöreä, meni kohteliaalle rosolle ja kävisi varmaan kevyempään rokkitouhuun, mausta riippuen. Mutta kun sitten kokeilin vertailun vuoksi TSL-comboa (TSL601), oli peli selvä omalta osaltani. Edelliseen verrattuna TSL ärjäisi sen verran tanakkaa ja rouheaa murinaa, että oksat pois ja pankkikortti esiin. Mitä tulee tuohon combo vs. nuppi/kaappi vertailuun, niin kyllä kummallakin on puolensa. Itse olen ollut enemmän combojen kannalla. Sama peli nököttää studion nurkassa liiemmälti tilaa viemättä ja siirtyy helposti treenikselle/lavalle....sen verran helposti kuin tuollaista 34 kg:n jötikkää nyt siirtelee ;) Jos jossain tarvitsisi liikutella älyttömiä ilmamassoja, lisäkaapin kytkee aivan samoin kuin nuppiinkin. Onhan tuo TSL kuitenkin pelkästään kotitreeneihin turhan järeä peli, niin kuin mikä tahansa yli 10W (tai oikeastaan yli 2W!) vahvistin. Voisi itse tätä nykyä katsella taas pienempää lootaa. |