Aihe: Hyvät ja huonot ostokset?
1 2 3
totomiettinen
12.09.2004 17:47:31
Täysin off-topikkina:

Tietääkö kukaan mitään Slingerlandeista?
Mun koululta löytys sellanen Slingerlandin vanhahko setti. Tomit ja bassari soi ihan kauniisti, virveli on terästä.

Oon miettinyt tarjouksen jättämistä rehtorille. Parempi ois vaan saada vähän lisätietoo, niin ei ostas ihan sikaa säkissä...
AP
12.09.2004 18:12:22
Täysin off-topikkina:

Tietääkö kukaan mitään Slingerlandeista?
Mun koululta löytys sellanen Slingerlandin vanhahko setti. Tomit ja bassari soi ihan kauniisti, virveli on terästä.

Oon miettinyt tarjouksen jättämistä rehtorille. Parempi ois vaan saada vähän lisätietoo, niin ei ostas ihan sikaa säkissä...

Auh. Rumpuja näkemättä on paha sanoa, mutta ilmeisesti Slingerland on tehnyt aina vain suhteellisen arvokasta tavaraa. Kysessä voi olla hyvinkin arvokas setti, hinnat voivat olla hyvinkin samoissa kuin vintage-Ludwigien tai Gretschien arvo.

Mainittakoon, että esimerkiksi Buddy Rich soitti Slingerlandilla ja kotimaassa mm. Aikka Hakala ja Remu.

Googletapa hakusanoilla slingerland drums, niin pääset viisastumaan.
K100 #7
Wiitala
12.09.2004 19:54:42
Oon miettiny tarjouksen jättämistä rehtorille...

Koulut eivät (kai on kuitenkin poikkeuksia) voi myydä mitään kamoja, sillä ei voida osoittaa kenen tämä maksu pitäsi sitten saada. Ainakin näin täällä Jyväskylän Yliopistolla... Yhtä ikivanhaa kelanauhuria kuolasin, mutta mahdotonta mikä mahdotonta.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
AP
12.09.2004 22:27:54
Hmm. Periaatteessa kai kouluillakin on ns. poistot.
Eli kuntataloudessa käsite poistot tarkoittaa omaisuuden arvon pienenemistä vuosittain ja tämä kirjataan talousarviossa miinusmerkkiseksi. Jossain kohdassa poistot ovat siinä tilanteessa, että omaisutta myydään esim. huutokaupoilla. Mikä ettei koulun voisi ajatella myyvän tavaraa tätä taustaa vasten.

Ja ainahan voit miettiä vaikka mitä koulusta puuttuu -- aloita esimerkiksi antamalla pottiin 200 euroa kielistudion uuden mankan alkupääomaksi ja tarjoudu ottamaan vanhat rummut vielä "hyvää hyvyyttäsi" pois tilaa viemästä. Tokihan koululle saa lahjoituksen tehdä näinä kireinä kuntatalouden aikoina, eikä kenenkään tarvitse tietää että kiitokseksi lahjoituksesta sait lavallisen vanhoja soittimia musanluokan varastosta...
K100 #7
Wiitala
13.09.2004 08:17:09 (muokattu 13.09.2004 08:19:03)
Tokihan koululle saa lahjoituksen tehdä näinä kireinä kuntatalouden aikoina, eikä kenenkään tarvitse tietää että kiitokseksi lahjoituksesta sait lavallisen vanhoja soittimia musanluokan varastosta...

Muistan joskus lapsosena (lue= aloitteleva rumpali) saaneeni Centuryn settiini Taman Rockstarin virvelin kun ostin koululle 40 markalla plektroja. Kaupan päälle sain yhden koulun laatusoittimista, nimittäin brasiliasta tuodun Repiniquén. Tämän voisi melkein laittaa tuonne "hyvät kaupat"-threadiin...

Edit: Kah perkele, tämähän ON se "hyvät kaupat"-osio.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
anstir
13.09.2004 18:49:28 (muokattu 15.10.2005 20:29:11)
e: ei mitään..
drumstick hero
18.09.2004 12:55:07
Hyvät ostokset:

-Yamaha dp settini. Normaalihinta 7000 mummon markkaa. Sain rutosti halvemmalla "käytettynä". Alkuperäiset kalvot oli kiinni ja niihin oli muka lyöty. Näytti siltä kun seinällä roikkuvat uudet kalvot. Ostin uudet rummut, käytettyjen hinnalla...3000 mk.

huonot ostokset:

- millenium kapuloita 10 paria
- paiste 802 ride. Kovalla ylihinnalla...
Don't eat yellow snow...
Youni
19.09.2004 15:06:32 (muokattu 19.09.2004 15:07:44)
Hyvät ostokset:

€Premier Cabria fusion 20
Ei valittamista, hyvä hardware ja kannut. Snare ei ole parhaasta päästä, mutta virittämällä korjaantuu. 720e ei ollut paha hinta. Mukana tuli 3000-sarjan ständit, 2 puomiständiä, haikkaständi, snareständi ja 203 BD-pedaali. Nyt sama maksaa Laineella kait 850e...?

€Stagg Furia 12" medium splash
Sokkona ostin, mutta onpas hyvä saundi!

€18" Wuhan china
Kelpo ostos, hinta-laatusuhde päätä huimaava.

€Paiste 502 16" medium crash
Siitä löytyy se peruskrässisaundi! Muutenkin olen ihan tyytyväinen noihin 502 Plussiin.

Huonot ostokset:

€New Sound-setti. Harjoittelun kannalta hyvä ostos, kun en aloittaessa vielä siitä soundista välittänyt. Mutta siis pidemmällä tähtäimellä huono ostos.
Pakkanen kesyttää nudistin. [Kuva setistä profiilissa]
AP
19.09.2004 19:13:07
Miun uusi hyvä ostos. Perjantaina paikallisesta poistotavaraliikkeestä (liike, joka keskittyy erilaiseen firmojen poistamaan kamaan) Mapexin uudenkarhea peltiständi hintaan 5 euroa.
K100 #7
Katiska
19.09.2004 20:11:36
Meikäläisen hyvä ostos:
28" Star bassorumpu, hinta 7e. Ei huippulaatua, mutta ei paha hintakaan.

Oho. Onpas iso rumpu. Hinta ei. Löytääkö tommosiin kalvoja?

Mistä tommosen löysit?
afro
19.09.2004 20:38:35
Oho. Onpas iso rumpu. Hinta ei. Löytääkö tommosiin kalvoja? Mistä tommosen löysit?

Kyllä noihin kalvojakin on. Remolla ja Evanssilla ainaskin. Huutokaupasta tuon bongasin.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
AP
19.09.2004 20:59:02
Kyllä noihin kalvojakin on. Remolla ja Evanssilla ainaskin. Huutokaupasta tuon bongasin.

Auh. Pitää alkaa koluta huutokauppoja.

Tällä hetkellä tosin vartoan, millainen kohtalo odottaa täälä paikallisen työväentalon takahuoneen kohtaloa. Tiedän nimittäin, että kyseisessä huoneessa lepää yksi virveli ja yksi bassari sekä ilmeisesti joitain peltejä -- kaikki about 1920-luvulta tai niiltä main. Ne jos ne työväenyhdistyksen porukat menevät heittämään mäkeen, niin minä kyllä päästän porun.
K100 #7
Henga
19.09.2004 21:09:32
aihetta sivuten uskolliseen tapaani:

Ne jos ne työväenyhdistyksen porukat menevät heittämään mäkeen, niin minä kyllä päästän porun.

Ei ois mitään uutta noi hölmöläisten "kulttuuriteot" niitä pahemmin nyt luettelematta mutta olenpahan niitäkin nähnyt, itkenyt ja kokenut..
finntrolli
21.09.2004 08:20:33

ostin vuos sitte thomannilta millenium-rumpusetin ja nyt joudun perkele uusimaan sitä ku se on niin perseestä
Luuletsä mua ihan tyhmänä???
hgr
21.09.2004 08:44:04
Hyvät:
Bosphorus 20" traditional ride, 175 e.
Pearl MLX(22,10,12,13,16)-setti, Swingstarin snare, pari ständiä ja pedaali 6000 mk.

Huonot:
Newsoundin setti, tarviiko sanoa enempää.
802-pellit, aika äkkiä tajus miten paskoja nää on.
http://www.vitkaste.cjb.net
Legenda
21.09.2004 09:00:52
Lisätäänpä tämä ostos tänne; Alanyiasta lomareissulta Istanbul Mehmet Sultan series 16 crash kovan tinkimisen jälkeen hintaan 60 euroa.
legenda on hyvä juoma!
finntrolli
24.09.2004 08:35:39

No on niitä hyviäkin ostoksia ollu, ostin käytettynä tossa vähän aikaa sitten paisteen riden ja hi-hatin suht halvalla ja ridessä aivan unelmasoundit ja haitsu kuulostaa kanssa hyvältä.
Luuletsä mua ihan tyhmänä???
Postmortem
02.11.2004 14:13:24
Voitin eilen huuto.netistä Pearl Eliminator singlespedun 14 eurolla.
Macu
02.11.2004 18:11:37
Hyvä:

Ostin Pearlin settini joitakin vuosia sitten käytettynä hintana 4000mk. Mahtavat rummut ja signature 16" mellow crash, 14" dark crisp hi-hat ja 20" mellow ride. Kovasti olen tykännyt.

Huono:

Millenium tuplapedaali. Niiiiin paska, että... Huonompaa ei varmaan oo olemassa.
Kahvin määrä on vakio
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)