Aihe: Jubilee 2555:n tehoista?
1
Jimmie
19.09.2004 13:04:46

Ostin tuossa pari päivää sitten kyseisen nupin itselleni ja saundithan on aivan helvetin hyvät. Tehoa pitäisi löytyä 100 wattia. Kun valitsee tehonpuolituksesta 50w moden, niin ääntä tulee niin kuin pitäisikin(mulla oli 50w 2553 ennen), mutta kun kääntää high outputin puolelle, eli sataan wattiin, niin ääntä ei tule juuri ollenkaan lisää. Just huomaa, että jotain tapahtui. Tehoa pitäisi tulla kuitenkin 50 putkiwattia lisää, eli kaks kertaa enemmän, eikä oikein mitään tapahdu. Kaverilla on treeniksellä Marshallin 100-wattinen JMP ja kun sillä on masterit kakkosella, niin se on yhtä kovalla kun mun Jubilee, sillon kun masterit on seiskalla ja lead master täysillä. Sitten ku JMP:n vääntää neloselle, niin mua ei enää kuulekaan, vaikka volumet ois täysillä. Myös toisen kaverin 60-wattinen kombo on helvetisti äänekkäämpi, kuin mun 100w nuppi. Voiko siis olla, että tossa tehonpuolitusnapissa on jotain häikkää, eikä se anna kaikkea tehoa sillon kun valitsee 100wattia. Ja mitä vikaa tarkemmin? Vai voiko toi tosiaan olla noin munaton nuppi, siis tehollisesti? Joo, soitetaan tulpat päässä, mut ois kiva, että kuuluis edes rumpujen alta. Mitä mä oon ymmärtänyt, niin pitäis olla aika äänekäs nuppi kyseessä. Saa auttaa.
booster
19.09.2004 13:23:42
Näin pikaisena huomiona: kaksi kertaa enemmän tehoa ei tarkoita kaksi kertaa enemmän äänenpainetta, ei sinne päinkään.
Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa!
Kassu
19.09.2004 13:26:46
Oho aika kumma juttu.
biibob
19.09.2004 13:30:43
50w ja 100w ero on ainoastaan 3desibeliä, eli se on pienin ero mitä ihmiskorva kuulee, ja tuossa tapauksessa se tuskin paljon vaikuttaa. Aika oudolta tunuu ettei tosta mua hönkää lähtis jmp:tä vastaan.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Kassu
19.09.2004 13:35:50
50w ja 100w ero on ainoastaan 3desibeliä, eli se on pienin ero mitä ihmiskorva kuulee, ja tuossa tapauksessa se tuskin paljon vaikuttaa. Aika oudolta tunuu ettei tosta mua hönkää lähtis jmp:tä vastaan.

Siispä 100w on täysin turha?
Niskamies
19.09.2004 14:35:42
Siispä 100w on täysin turha?

100 wattisessa vahvarissa on yleensä enemmän headroomia.
Meitsi on meshissä.
Antroid
19.09.2004 15:33:28 (muokattu 19.09.2004 15:35:20)
Desibeliasteikko on kuitenkin logaritminen, joten se 3dB:n lisäys on aika paljon loppupeleissä suhteuttaen...ehkä
Kun siis esimerkiksi 83dB:n melussahan saa suositusten mukaan oleskella vain puolet siitä ajasta mitä 80dB:n melussa. Miettikääpäs siitä sitten niinkun eteenpäin ja niiq "Omalle_kohalle"
Exhausted
19.09.2004 16:51:57

100 wattisessa vahvarissa on yleensä enemmän headroomia.

aivan. tämän vuoksi jotkut suosivat 50-wattisia marshalleja, koska niistä saa pienemmällä volumemäärällä säröä. ja taas toisen kautta esim chili peppersien john frusciante tykkää 200-wattisista marshall majoreista kun saa kovemmalla puhdasta saundia ulos
Jimmie
19.09.2004 22:18:05

Joo, ei siis todellakaan mitään jakoa JMP:tä tai mitään muutakaan kuulemaani 100-wattista nuppia vastaan, esim jcm 800:sta. Putket pitäis olla hiljattain vaihdettu. Ja kaappi on kaverin kanssa täsmälleen sama. Eikä tarvi mitään jumalatonta mökää lähteä, kunhan vähän kovempaa, niin ei olla aina kierron rajamailla kun joutuu luukuttamaan. JMP:stä vääntää vokket ykköselle, niin kuuluu jo aika kovaa, mut Jubileesta ei kuulu ykkösellä vielä yhtään mitään. Miten muitten Jubilee-miehien vahvistimet antaa ääntä verrattuna muihin marsun nuppeihin? Tuntuu hölmöltä, että vaikka JMP:n kanssa on yhtä paljon tehoa, niin ulosanti on jotain aivan muuta.
LaXu
19.09.2004 22:24:07
Tuo kuulostaa jo minusta jonkin sortin vialta. Kyllä siitä ykkösellä pitäisi ääntä jo lähteä.
VoodooChild
20.09.2004 00:41:33
Mulla on Jubilee 2555 ja JCM800 2203 nupit, ja kyllähän tuo 2203 hönkää jonkin verran kovempaa jos pistetään luukuttaen. Mutta kuitenkin kyllä pitäisi Jubileenkin kuulua, vaikka kuinka rumpali yrittäisi mättää niin paljon kuin lähtee...
Ettei vain ole middlejä vedetty alas niin ettei erotu muun melun joukosta?
kivi
20.09.2004 01:10:10 (muokattu 20.09.2004 01:14:05)
On tullut sama ongelma vastaan. Eli 2550 Silver Jubilee ei pitänyt puoliaan mun JMP 50:ttäni vastaan. Syynä oli se, että Jubileen omistaja oli oman makunsa mukaisesti vaihtanut (lisää headroomia ja puhtaamman soundin saadakseen) jonkun 12AX7 etuasteputkista heikompaan 12AT7:aan.

Sen sijaan se, että 50 ja 100 wattia on "melkein sama" varsinkin tulpat päässä, se on totta. Mutta teidän tapauksessanne suosittelen ensin tsekkaamaan putket (mielellään vaikka vaihtamaan kaikki, muistakaa sovitetut pääteputket ja biasointi; putket on kumminkin kulutustavaraa ja tuon ikäisessä pelissä hyvinkin mahdollisesti finaalissa), ja sen jälkeen säätämään kitaroihin keskenään riittävän erilaiset soundit.

Jubileen ja JMP:n soundi ja hyötysuhde on kuitenkin aika lailla sama, mitä nyt Jubileen master vähän syö soundia, kuten kaikki mastervolumet ovat aina tehneet.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Henko
20.09.2004 10:48:05

Mullakin on tommonen Jubilee, ja kyllä se aika kovaa soi. Mulla vaan on semmonen käsitys että niissä vois vaan olla erilaiset volumepotikat. Kun kokeilin JMP:tä, ni se tuuttas heti kakkosella niin pirusti, mutta Jubilee aukeaa vasta siellä 6-7:n kieppeillä. Eli ei niitä silleen kannata vertailla, että kumpi soi kovempaa ykkösellä. Niin ja samalla kaapilla kokeilin. Se oli joku vanha kaappi. Se mun Jubilee-kaappikaan ei muuten tunnu mitenkään erityisen herkältä.
If it's too loud, you're too old.
kivi
20.09.2004 12:55:57
Mullakin on tommonen Jubilee, ja kyllä se aika kovaa soi. Mulla vaan on semmonen käsitys että niissä vois vaan olla erilaiset volumepotikat. Kun kokeilin JMP:tä, ni se tuuttas heti kakkosella niin pirusti, mutta Jubilee aukeaa vasta siellä 6-7:n kieppeillä. Eli ei niitä silleen kannata vertailla, että kumpi soi kovempaa ykkösellä.

Totta tuokin. JMP:ssä ei volyymissa puolenvälin jälkeen tapahdu kummia, mitä nyt säröä vähän tulee lisää. Jubileeta jos haluaa samalla asteikolla verrata, niin sen mastervolyymi pitää kääntää kokonaan täysille, mieluiten ohittaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)