Aihe: Kielten puhdistus?
1 2
zepeteus
08.06.2004 22:37:30
Juu, punottuihin kieliinhän se keittäminen lähinnä tepsii. Kyllähän ne ohkaisemmatkin kielet siinä desinfioituvat, mutta eipä se ruoste välttämättä lähde. Melkoista vaivaa saavutettuun hyötyyn nähden se kuitenkin on, tuo keittäminen meinaan...en ole itse edes yrittänyt.

Mitä taas tulee tuoteisiin kuten Fast Fret, ne näyttäisivät ihan toimivilta. Itse en ole koettanut mitään sen jälkeen kun kerran "erehdyin" koettamaan jotain puhdistus/kitkan poisto-ainetta. En muista enää mikä tuote oli kyseessä, mutta käsittelyn jäljiltä kielet menivät niin liukkaiksi että kirjaimellisesti lipsuin ympäri otelautaa...olo oli kuin jääradalla ;) Kaipa se on kiinni siitäkin millaiseen tatsiin on tottunut.

Itselläni näyttää kuitenkin olevan sopiva kehon kemia, ja pesen yleensä aina kädet ennen soittokertoja, joten ei ole ollut mitään ongelmia kielten kanssa.
wiggy
09.06.2004 00:35:11

Mun sormet hikoaa aika voimakkaasti ja jo lyhyenkin soittotuokion jälkeen kielissä on sellaista harmaata töhkää.

Soittamisen jälkeen pyyhin koko kitaran mikrokuituliinalla, (kaulan erityisen huolellisesti) ja kielet vanhalla T-paidan palasella. Sen jälkeen lisään kieliin GHS Fast Frettiä.

Mielestäni soundi pysyy näin kirkkaana pitempään ja kielien ikä pitenee. Liukkauttakaan ei ole liikaa, kunhan ei hiero Fast Frettiä just ennen soittamista.

Ostin muuten FF:n yli 5 vuotta sitten, eikä puikko ole vielä edes puolessa välissä.
I'm living it, you're just hearing it!
JMP71
09.06.2004 02:51:42
Tuolla ehoteltiin jo aiemmin isopropyylialkoholia, sitä suosittelen. Taitaa tulla halvemmaksi kun nuo merkkilitkut.
Kyseessä on täysin rasvaton alkoholi ilman mitään lisä-aineita, eli kuvittelisin olevan paras, jollei halua liukkautta jostain fastfretistä.
Ja samalla myrkyllä puhdistetaan nauhureiden äänipäät, videoiden kuvapäät yms. Ja lisäämällä 2 osaa vettä saat maailman parhaan vinyylilevyjen puhdistusaineen.

Apteekkiin mars!
Hanki parempaa luettavaa.
Juntunen
19.09.2004 13:06:52

Tuolla ehoteltiin jo aiemmin isopropyylialkoholia, sitä suosittelen. Taitaa tulla halvemmaksi kun nuo merkkilitkut.

Tekeeköhän tuo alkoholi mitään puulle? Pitänee varmaan testata tuo Fast Fretiä tässä kun ei näy kovin kallistakaan olevan. Onko muuten kukaan huomannut että mitä paksumpi ja sileämpi lakkapinta on kaulassa, sitä helpommin hikoaa kädet? Itse soittelin kaverin bassolla missä on mattapinta kaulassa eikä juurikaan hionneet näpit.
Dian - "Luotaantyöntävää"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)