willie 18.09.2004 18:04:47 | |
---|
Just, sähän selvästi tiedät kaiken. Jos nyt korjaan kuitenkin, että selkärikon takia olen pöppörössä särkylääkkeistä. Elikkäs irstailu ei onnistu juurikaan kun selkä alkaa ulvoa ja en koe dodaamisen sekä kolmiolääkkeiden sopivan yhteen kovin hyvin... vai miten teillä päin? Meilläpäin ihan jees, kiitos kysymästä. Pikaista selän paranemista Sam, rietas maailma odottaa... Basisti, melkein 50v. |
Teijo K. 18.09.2004 18:40:20 | |
---|
Kaikki sbassot on ritsoja. Hifi-bassot vain hifi-ritsoja. Kaikki on myöskin hyviä. Ja kaikki on hyvää. |
willie 18.09.2004 19:00:26 | |
---|
Kaikki sbassot on ritsoja. Hifi-bassot vain hifi-ritsoja. Kaikki on myöskin hyviä. Ja kaikki on hyvää. Mitä sää Arva nyt oikeen oot nauttinu, kun kaik on nyt nii hyvää. Basisti, melkein 50v. |
knet725 18.09.2004 20:22:06 | |
---|
Onko tärkeämpää omistaa Fender, kuin soittaa ritsaa. Itse olen soittanut bassoa 35 vuotta ja aina mieluusti käytänyt ritsoja mene töihin, osta Fender, niin pääset ritsoista eroon eikä tarvi kirjoitella näin hölmöjä ja kateellissävyttäytyneitä aiheita. |
Ratloz 18.09.2004 20:22:49 | |
---|
semmosilla tykkään runkata kyllä mistä lähtee hyvä soundi ja tuntuu hyvältä kädessä... paitsi että noista efekteistä on kehittymässä rahantulon myötä paha tapa :) You cannot kill what you did not create... |
TiMiTheShiT 18.09.2004 21:06:44 (muokattu 18.09.2004 21:07:32) | |
---|
Soitan, mutta kamarunkkausta harrastan tarpeen mukaan. Eipä ne hiotut soundit niin miellytäkkään. earthforce. he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-| |
willie 18.09.2004 21:32:18 | |
---|
mene töihin, osta Fender, niin pääset ritsoista eroon eikä tarvi kirjoitella näin hölmöjä ja kateellissävyttäytyneitä aiheita. Mmm...... tätä jo odoteltiinkin. Kiitos. Basisti, melkein 50v. |
mene töihin, osta Fender, niin pääset ritsoista eroon eikä tarvi kirjoitella näin hölmöjä ja kateellissävyttäytyneitä aiheita. Ai se Passon ritsa? Eiköhän sillä ole jo. |
rijopu 19.09.2004 00:24:34 | |
---|
Kyllä ihan rehellisesti ottaen teen kumpaakin mielelläni. Soittaja tarvitsee työvälineekseen soittimen ja sen "unelmasoittimen" löytäminen on ikuisuuskysymys. Tosimielellä soittavalle soitinrakentajabasistille soittimien kanssa kikkailu kuuluu osaksi harrastusta. Kun pystyy suunnittelemaan ja rakentamaan itselleen soittimen, tulee jokaisen rakennetun soittimen jälkeen mieleen, että mitäs jos tekisikin seuraavaan bassoon tällaisia ja tallaisia muutoksia. Niinpä se basso, josta piti tulla se "unelmasoitin" olikin vain prototyyppi seuraavalle bassolle. Joten ulkomusiikillisesti musakamojen kanssa kikkailu eli "kamaitsesaastutus" on mulle arkipäivää. Mikäs sen hienompaa, kuin soitella omatekemällä soittimella! No, se on semmoista suomalaista... |
HC-Audio 19.09.2004 00:30:32 | |
---|
No mulla on ollut 6-7 kpl käyttöbassoja sen vähän yli 30 vuoden aikana mitä olen soittanut bassoa. En sanoisi sitä kamarunkkauksesksi. Koska olen myös rakentanut suurin piirtein samanverran bassoja niin kyllä ne runkkaustarpeet on tullut tyydytettyä siinä samalla. Olen yhden hi-fi basson rakentanut (necktruu, pähkinäpuusta EMG'n aktiivimikeillä ja EQ'lla) mutta vaikka oli mukava runkata sitä silloin kun rakensin niin möin sen pian pois (se on nyt DED'in Makkella) ja siirryin takaisin todellisuuteen . Tavalliseen perusbassoon passiivimikeillä. Tokipidän sen kunnossa säätämällä ja olen myös tehnyt joitain modifikaatioita mutta niin kun Willie sanoi, musiikin tekemiseen riittää pelkkä basso. Siis Dust eater dogsin basistilla? Oon monesti ihaillu sen bassoa. onneks olkoon, oot tehny todella komean basson "more strings=more talent" |
Keny 19.09.2004 09:28:49 | |
---|
Enmä ees osaa soittaa mut haluun van kaiken missä lukee EBS tai Fender ja sitte kaikki kuuskieliset hifisbassot. EBS kamat on hyvän näköset ja vanhemmat sekä signature fenkut myös.Ne on hienoja tuolla huonessa katella.Ni. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
rattledad 19.09.2004 10:22:52 | |
---|
Soitan, mutta kun välillä on TOS ja GAS. (Ja onhan se muutenkin vaivalloisempaa.) Mitä muuten tarkkaan ottaen meinaa tuo kamarunkkaus? "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Aleksi-serkku 19.09.2004 11:29:10 | |
---|
Kai niitä ritsojaankin voi runkata? Mulla on hirveä perversio kerätä kaikkien vanhat ritsat nurkista pois pölyttymästä, ja sitten sylki roiskuen esitellä ritsojani kaikille, kiinnosti niitä tai ei. Mielummin mä haalin ittelleni kymmenen halpaa romubassoa, joita näprään, kunnostan ja näpyttele, kuin yhden perkeleen kalliin "kunnon" basson. I'm not a fish, I'm a man, Hook In Mouth! MEKKALA #4 |
Teijo K. 19.09.2004 12:03:11 | |
---|
Enmä ees osaa soittaa mut haluun van kaiken missä lukee EBS tai Fender ja sitte kaikki kuuskieliset hifisbassot. EBS kamat on hyvän näköset ja vanhemmat sekä signature fenkut myös.Ne on hienoja tuolla huonessa katella.Ni. Aisaa. Mä taas haluaisin Musarin jossa olisi kukkatarra kyljessä. Se kukkatarra on niin esteettisen näköinen. Täytyy mennä varmaan lakkailemaan hihi-ritsaa taas vaihteeksi. eiköhän se ole levännyt nyt taas tarpeeksi. |
biibob 19.09.2004 12:05:04 | |
---|
Olen kitaristi, mutta luin tämän aiheen huvikseen, ja kieltämättä heräsi sellainen ajatus, että tässä aiheessa "haukutaan" sellaisia soittajia, jotka haluavat sijoittaa soittimiinsa isompia rahasummia/jotka eivät halua soittaa ihan halvimmilla kepeillä, voin tietysti olla väärässäkin. Monet ihmiset ostavat joitain lievästi ylihinnoiteltuja soittimia myös sen vuoksi, että he saattavat haluta, että heillä olisi nyt vaikka sitten sellainen custom shoppin fender jazari, ja minusta tuossa ei ole mitään huonoa. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Prowleri 19.09.2004 12:36:27 | |
---|
..He saattavat haluta, että heillä olisi nyt vaikka sitten sellainen custom shoppin fender jazari, ja minusta tuossa ei ole mitään huonoa. Mielenkiintoista kyllä, ne ovat lähinnä kitaristeja jotka isojen merkkien Custom Shoppeihin rahansa sijoittavat. Basistit taas useinmiten hakevat sen arvosoittimensa "mahdollisimman" pieneltä ja arvostetulta boutique-soitinrakentajalta. Mutta kamarunkkailussa on variaatioita. Itselläni ei ehkä enää ole mikään "vau kolmen tonnin Sadowsky" vaan enemmän kukkaroa olisivat kuluttamassa diiliritsat, esim. kun näkee jonkun kasari-Jammun torilla ja hintakin olisi vain neljä hunttia.. Eläkeläiset Euroviisuihin! |
Ylläri 19.09.2004 17:44:40 | |
---|
Ja poppamiehelle tiedoks, sopis käyttää kappalejaotusta kun kirjottaa yli kaks riviä ! Ilmeisesti et lue kirjoja ;-) Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Wil-J 19.09.2004 18:32:40 | |
---|
Kesällä meinasi mulla mennä vähän kamojen kiikaroinnin puolelle, mutta nyt kun bänditoiminnat taas alko aktiivisesti ni on soittokin alkanut maittaa :) Tosin viimeisen vuoden olen jo kuolannut tuollaisen monien halveksiman monikielisen hi-fi vempaimen perään, mutta sekin tarve tulee tässä joulun tienoilla tyydytettyä halvalla, joten sitten alan kuolaamaan kaapin ja nupin perässä ja sitten nauhattoman ja sitten Rickenbackerin ja sitten.... |
L.Ruoska 19.09.2004 22:49:31 | |
---|
Niinkun joku muu sanokin jo, ei ole massia kamarunkata. Mä olen ihan tyytyväinen mun kamoihin (kts. jäsenkuvaus) ja niillä hoitaa tilanteen kun tilanteen mutten suinkaan sano ettei ne kamat lähtis vaihtoon jos sitä hilloa olis ;-) Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =) |
mr.bungle 20.09.2004 08:26:50 | |
---|
Soitatko vai kamarunkkaatko ? Mä vaan runkkaan. ja tämä on siis totuus |