dzib 18.09.2004 12:57:57 | |
---|
olen alotteleva kitaristi ja nyt olisin ostamassa perus sähkökitaraa ja jotain vahvaria(ei mitään ihan pilipali vehkeitä kumminkaan) hinta haarukka olisi sinä suunnilleen 400e |
Nazareth 18.09.2004 15:16:18 | |
---|
"Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet"" |
Mark-Ken 18.09.2004 15:22:01 | |
---|
Oma ehdotukseni: -Akustinen kitara, sellaisella se soittaminen aloittaa pitää! -Jos löytyy sellainen jo, niin sitten vaikka Epiphonen G-400 ja Kustomin Tube 12. |
battery 18.09.2004 15:43:11 | |
---|
Oma ehdotukseni: -Akustinen kitara, sellaisella se soittaminen aloittaa pitää! -Jos löytyy sellainen jo, niin sitten vaikka Epiphonen G-400 ja Kustomin Tube 12. Ei kannata kyll ostaa akustista jos sähkökitaraa halajaa soittaa! I will never here that sound again.. |
Ben_D 18.09.2004 15:49:31 | |
---|
Ei kannata kyll ostaa akustista jos sähkökitaraa halajaa soittaa! Niin. Taitaa kumminkin aika monella olla akustinen ensi kosketus kitaraan. Kuten myös itsellä. Ensin soinnuilla rämpyttämistä ennekun alkaa kikkailemaan mitään vaikeempaa. Myynnissä uusi Marshall JCM-2000 DSL-100 putkinuppi |
Kassu 18.09.2004 15:50:30 | |
---|
Niin. Taitaa kumminkin aika monella olla akustinen ensi kosketus kitaraan. Kuten myös itsellä. Ensin soinnuilla rämpyttämistä ennekun alkaa kikkailemaan mitään vaikeempaa. Joo. Aika hassua ruveta opettelemaan sähkärillä jotain metallican sooloja kuitenkaan osaamatta soittaa perussointuja, joiden pohjalta kaikki kuitenkin tulee. |
Mark-Ken 18.09.2004 17:47:23 | |
---|
Joo. Aika hassua ruveta opettelemaan sähkärillä jotain metallican sooloja kuitenkaan osaamatta soittaa perussointuja, joiden pohjalta kaikki kuitenkin tulee. Ni. Eli mä suosittelen, että aiheen aloittaja ostaa akustisen ja pistää loput rahat säästöön. |
outo_O 18.09.2004 18:35:34 | |
---|
Aika kummaa, jos kaveri haluu sähkökitaran ostaa niin lyödään akustinen käteen.. vähän sama jos joku haluu ostaa sen gibsonin, ni tarjotaan sitä tokaita.. Mun ehdotus: Kitaraksi Squier fat standard tai yamaha pacifca Styrkka: Behringer gx 108, cube micro, 15, tai 30, tai Vox pathfinder. Yhtä hyvin sähkökitaralla soittaa soinnut kun akustisella, mut eipä aleta tästä tappelemaan. Ei ole mitään estettä alottaa sähkärillä. Tohon pakettiin vielä joku soitto opuslätyskä, jossa ois perusasiat soittelemisesta ja ite voi ettiä jonkun hyvän kuulosen ja helpon biisin tabulatuurit, jotta motivaatio pysyy yllä. Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |
Gypsy 18.09.2004 18:42:19 | |
---|
Tossa toisessa ketjussa ollu Yamaha Pacifica (muistaakseni noin 200 euroo) on ihan hyvä kitara. Iso syy siihen, miks niin monet alottaa soittamisen akustisella on se, että niitä romuja akustisia missä on yks kieli jäljellä, pyörii joka toisessa nurkassa (ehkä omassakin) ja niitä saa puol ilmaseks tai ilmaseks ja niillä sitten vedetään. Ite oon sitä mieltä, että jos sähkökitara kiinnostaa niin semmonen kannattaa hankkia eikä mitään akustisia. |
Kassu 18.09.2004 18:50:44 | |
---|
Ni. Eli mä suosittelen, että aiheen aloittaja ostaa akustisen ja pistää loput rahat säästöön. Tai kenties ostaa hyvän akustisen. |
biibob 18.09.2004 18:51:53 | |
---|
Suosittelen jotain stratocaster tyyppistä kitaraa. Ne ovat ns. jokapaikan (tässä tapuaksessa joka tyylin) kitaroita. Ja lisäksi tuplamikki tallassa ei ole yhtään hullumpi idea, koska aloittelija haluaa kuitenkin soittaa niillä säröillä. Tuplamikki on ehkä hieman monipuolisempi tässä tapauksessa. Kohta alkaa tulla taas kauheaa valitusta äskeisestä kommentista, mutta se on minun mielipiteeni (itse kyllä ottaisin stratooni, jos sellaisen saisin, yksikelaisen tallaan), mutta tässä aiheessa kysyttiinkin aloittelijalle sopivaa. Tässä vielä yksi varteen otettava vaihtoehto. Ibanex grx40, siinä on hintaansa nähden hyvin laadukas soitin. Toinen vinkki: Älä osta harley bentonia, se ei tuota kuin surua. Eli ne eivät ole mitenkään laatukitaraoita. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Mark-Ken 18.09.2004 18:53:22 | |
---|
Aika kummaa, jos kaveri haluu sähkökitaran ostaa niin lyödään akustinen käteen.. vähän sama jos joku haluu ostaa sen gibsonin, ni tarjotaan sitä tokaita.. Kokemuksesta puhuin. Kaduttaa, etten heti ensimmäiseksi ostanut akustista. Tai kenties ostaa hyvän akustisen. Kyllä ihan hyvin pitäis pärjätä satasen maksavalla Yamahan C-40:llä. Jos ei sillä soitto lähde kulkemaan, niin ei millään. |
Kassu 18.09.2004 18:53:53 | |
---|
Suosittelen jotain stratocaster tyyppistä kitaraa. Ne ovat ns. jokapaikan (tässä tapuaksessa joka tyylin) kitaroita. Ja lisäksi tuplamikki tallassa ei ole yhtään hullumpi idea, koska aloittelija haluaa kuitenkin soittaa niillä säröillä. Tuplamikki on ehkä hieman monipuolisempi tässä tapauksessa. Kohta alkaa tulla taas kauheaa valitusta äskeisestä kommentista, mutta se on minun mielipiteeni (itse kyllä ottaisin stratooni, jos sellaisen saisin, yksikelaisen tallaan), mutta tässä aiheessa kysyttiinkin aloittelijalle sopivaa. Tässä vielä yksi varteen otettava vaihtoehto. Ibanex grx40, siinä on hintaansa nähden hyvin laadukas soitin. Toinen vinkki: Älä osta harley bentonia, se ei tuota kuin surua. Eli ne eivät ole mitenkään laatukitaraoita. Humbucker sopii stratocasterin tallaan kuin nyrkki silmään. Siitä saa juuri sen potkun persuksille jota kitara kaipaakin. |
Kassu 18.09.2004 18:54:40 | |
---|
Kyllä ihan hyvin pitäis pärjätä satasen maksavalla Yamahan C-40:llä. Jos ei sillä soitto lähde kulkemaan, niin ei millään. Toihan on ihan kohtuuhyvä kitara, jolla voi soittaa jo hiukan ei-niin-aloittelijakin. 140 oli muistaakseni ovh suomessa. |
Gypsy 18.09.2004 19:03:53 | |
---|
Eli täällä ei akustisella tarkotettu edes teräskielistä akustista vaan nailonkielistä klassista kitaraa. |
Kassu 18.09.2004 19:04:36 | |
---|
Eli täällä ei akustisella tarkotettu edes teräskielistä akustista vaan nailonkielistä klassista kitaraa. Akustinen se on sekin, ja sopii varmasti paremmin aloittelijalle. |
NoCo 18.09.2004 19:10:53 | |
---|
Kitaraksi Squier fat standard tai yamaha pacifca Styrkka: Behringer gx 108, cube micro, 15, tai 30, tai Vox pathfinder. Tuo oli hyvä ehdotus. Juuri itse ostin Micro Cuben. Voi ottaa minne vaan mukaan kun on myös paristoilla toimiva. Vaikkapa yammun pacifica strato kiini ja menox. Luulisin olevan hyvä paketti. Itse kun aloitin kitarajutut niin ei tullut mieleenkään akustisia soundeja hakea. En siis ymmärrä miksi akustisia tyrkytetään. Osta käytetty kitara!!! N.C. |
battery 18.09.2004 19:13:03 | |
---|
yeah..kaveri nyt kysyy kyllä sähkäriä, että eiköhän tarjota sitä ja kyllä minä olen sitä mieltä, että soittotekniikka on hivenen eri akustisella ja sähkärillä... I will never here that sound again.. |
Gypsy 18.09.2004 19:13:47 (muokattu 18.09.2004 19:33:06) | |
---|
Akustinen se on sekin Niin on, sanokaa kuitenkin selvemmin. Klassinen kitara on jo viis kertaa kauempana sähkökitarasta kun teräskielinen akustinen mikä sekin on ihan eri soitin kun sähkökitara. Edelleen olen sähkökitaran ostamisen kannalla enkä nää mitään järkee tossa, että alottelijan kannattaa soitella Yamaha C-40:llä. Tai oikeestaan kun on klassinen kitara kyseessä niin voisin puhua pimputtelusta. |
Niin on, sanokaa kuitenkin selvemmin. Klassinen kitara on jo viis kertaa kauempana sähkökitarasta kun teräskielinen akustinen mikä sekin on ihan eri soitin kun sähkökitara. Edelleen olen sähkökitaran ostamisen kannalla enkä nää mitään järkee tossa, että alottelijan kannattaa soitella Yamaha C-40:llä. Tai oikeestaan kun on klassinen kitara kyseessä niin voisin puhua pimputtelusta. Klassisella kitaralla voi soittaa aivan samalla tavalla kuin teräskieliselläkin, se on vain hiukan erilaista. Mun mielestä C-40 olisi todella sopiva aloittelijalle. |